Humánerőforrás-fejlesztés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Az emberi erőforrások fejlesztése
Teljesítménymenedzsment
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pepper Rendszerház Zrt.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Családi vállalkozás.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Humánerőforrás Kontrolling
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Az üzletek operatív működtetése
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Humánerőforrás-fejlesztés 1-2. óra Ismerkedés, bevezetés, célkitűzések ismertetése, elvárások meghatározása. Alapfogalmak meghatározása, értelmezése: oktatás, fejlesztés, képzés, képzési célok. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés Alkalom Időpont Tevékenység 1-2. óra 2013. február 6. Ismerkedés, bevezetés, célkitűzések ismertetése, elvárások meghatározása. Alapfogalmak meghatározása, értelmezése: oktatás, fejlesztés, képzés, képzési célok. Poór J. 233-238. Ida 109-114. 3-4 óra 2013. február 13. Karrierfejlesztés, oktatás-képzés folyamata és módszerei, képzési terv, képzési formák (tréning, szakképzés, LLL). Poór J. 239-252. 5-6. óra 2013. február 20. Képzési igény felmérésének módszerei (szervezeti, munkaköri, egyéni igények) Ida 115-122. 7-8. óra 2013. február 27. Az erőforrások és követelmények felmérése 9-10. óra 2013. március 6. Képzési programok tervezése. Ida 125-126. 11-12. óra 2013. március 13. A képzések módszerei, előnyei, hátrányai. Ida 126-128. 13-14. óra 2013. március 20. A tréningek fajtái, módszerei, helyszínek meghatározása. Ida 128-131. 15-16. óra 2013. március 27. Ellenőrzés, visszacsatolás 17-18. óra 2013. április 3. A képzések megszervezése, egyeztetése, dokumentálása. Ida 134-135. 19-20. óra 2013. április 10. A képzések értékelése. Ida 135-139. 21-22. óra 2013. április 17. Karriertervezés célja, az egyén karrier fázisai, a karriertervezés lépései. Ida 141-160 23-24. óra 2013. április 24. Karriertervezés: önismeret, társismeret, célkitűzés, motiváció 25-26. óra 2013. május 1. Karriertervezés: időbeosztás, kapcsolatépítés (család, barátok, segítők szerepe), 80/20-as szabály (idő, hatékonyság) 27-28. óra 2013. május 8. Összefoglalás 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés Tantárgy célja A tárgy keretében szintetizáló jelleggel kerülnek feldolgozásra mindazok a szakon, szakirányon tanult ismeretek, amelyek elősegítik a hatékony emberi erőforrás kiválasztását, alkalmazását, fejlesztését. Ma már sok vállalat, intézmény beruházásként tekint a képzésre fordított pénzeszközökre. A félév során a leírtak szellemében megismerjük az oktatás, képzés, fejlesztés, karriermenedzsment fogalomrendszerét, eszközeit és módszereit, a hatékonyság mérésének lehetőségeit. Nagy figyelmet fordítunk a környezetben jelentkező változásokra, azok menedzselésére is. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés Az értékelés módszere A tantárgy kollokviummal zárul. A kollokvium jellege: írásbeli dolgozat A tantárgy osztályzatai: (5) jeles 44 - 50 (4) jó 38 - 43 (3) közepes 32 - 37 (2) elégséges 26 - 31 elégtelen 0 - 25 A pontszám részletezése: teszt: 25 pont esszé: 25 pont Mindösszesen: 50 pont 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés Irodalom Kötelező irodalom: Az előadáson elhangzottak és az órán letölthető oktatási segédanyag Dr. Roóz József: Az emberi erőforrás menedzsment alapjai 3.6. fejezet, Perfekt, 2006. Dr. Vekerdy Ida: Emberi erőforrás gazdálkodás II.5. és 6. fejezet, Szent István Egyetem, Gödöllő, 2004. Bokor A. – Szőts-Kováts K. – Csillag S. – Bácsi K. – Szilas R.: Emberi erőforrás menedzsment 6. és 7. fejezet, Aula Kiadó, Budapest, 2007. Szakfolyóiratok: Munkaügyi Szemle Személyügyi Hírlevél Humánpolitikai Szemle Szakkönyvek: Lévai Zoltán – Bauer János: A személyügyi tevékenység gyakorlata, Szókratész Külgazdasági Akadémia, Budapest, 2003. W. Vogellauer: A coaching módszertani ABC-je, Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest, 2002. T. Gordon: Vezetői eredményesség tréning, Assertív Kiadó, Budapest 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés Divatos, a politika és a média „hívó szavai” között tartjuk számon. Napjainkban már „stratégiai erőforrás”: a nemzeti jövedelem növekedése nem magyarázható csak a tőke és a munkaerő mennyiségi növekedésével. Az EU kiemelt jelentőséget tulajdonít az oktatásnak és a képzésnek, de ezeket a gazdaságfejlesztés részének és a sikeres gazdaságfejlesztés elengedhetetlen elemének tekinti, azaz a foglalkoztatás, illetve a társadalmi-gazdasági fejlődéshez való hozzájárulás oldaláról közelíti az ágazat helyzetét, és teljes egészében a tagállamok hatáskörébe utalja (Amszterdami Szerződés). 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés Fogalmak A „humán erőforrás”, „emberi erőforrás”, „humán tőke”, „emberi tőke” („emberkincs”) terminus technikusok tekintetében nincs szakmai konszenzus, a különböző tudományterületek képviselői más-más hangsúllyal, eltérő terjedelemmel használják a fogalmakat. „ a társadalom egésze” –„a munkaerő-piac potenciális vagy tényleges szereplői” –„az egyén” fokozatok is előfordulnak. A többi erőforráshoz képest számos egyedi vonással bír. (Pl.: megújítja, fejleszti önmagát) Az emberi erőforrások fogalmába tehát az alábbi tényezők sorolhatók: képessége, tudása, fizikai és mentális állapota, egészsége, magatartását befolyásoló tudati tényezők: motivációk, információk, normák, értékek és beállítottság, amelyek meghatározzák innovatív, alkalmazkodó és konfliktuskezelő képességét, valamint együttműködési készségét, családi és más emberi kapcsolatai. Számuk és minőségük tekintetében a különbségtétel inkább elfogadott. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés Fogalmak 1. Def.: A személyzetfejlesztés alatt az emberi magatartás célirányos befolyásolását értjük. Lényegét a tervezett szervezeti továbbképzések adják. Humán erőforrás fejlesztés alatt a tervezett személyzetfejlesztést értjük. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés Fogalmak 2. Def.: Tudatos folyamat, amelynek célja, hogy felkészítse az embereket a megkívánt magatartás változtatására. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés A HEF elemei karriertervezés áthelyezés előléptetés szakmai team munka szervezeti kultúra alakítás csoportmunka bevezetés munkakör gazdagítás előnyös személyiség tulajdonságok fejlesztése 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés HEF két eleme Továbbképzés (training) Alacsonyabb szintű és képzettségű alkalmazott tanítása a jelenlegi munka jobb elvégzésére. Fejlesztés (development) Menedzserek, szakemberek képességfejlesztése jövőre irányultan. Elhanyagolásának okai időigényes hatását nehéz gazdasági értelemben lemérni költségek minimalizálása 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

A HEF céljai általánosságban A versenyképesség növelése. A rugalmasság növelése. A motiváció és az integráció növelése. Képzett alkalmazotti gárda biztosítása. Az egyéni igények figyelembevétele. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

A HEF céljai az alkalmazottak szempontjából Aktivizálni és biztosítani a ritkán szükséges ismereteket és képzettségeket. Javítani a munkatársak önmegvalósítási igényét magasan kvalifikált feladatokkal. Csökkenteni a gazdasági kockázatot. Fokozni az egyéni mobilitást a munkaerő piacon. Javítani a kapcsolatteremtést és a feladatmegoldó képességeket. Megtartani és javítani a szakmai kvalifikációt. Jövedelem emelése. Az egyéni presztízs növelése. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

A HEF céljai a vállalkozások szempontjából A szükséges vezetés és a szakemberek biztosítása. A vezetői utánpótlás és a fiatal szakemberek fejlesztése. A külső munkaerő piactól nagyobb függetlenség elérése. A versenyképesség megőrzése és javítása. A szakmai kvalifikáció növelése. A technológia és a piaci magatartás követelményeihez alkalmazkodni. A vállalat belső hiányosságainak felfedése. A költségek csökkentése. A dolgozók teljesítményének javítása. A vállalaton belüli kooperáció és kommunikáció javítása. Fokozni az alkalmazottak szociális érzékenységét. A munkával való megelégedettség növelése. A fluktuáció csökkentése. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Oktatás meghatározásai Az információ (tudás) – általában nagyobb mennyiségben történő, rendszeres, esetleg intézményesített – átadása. Tágabb értelemben az oktatásnak tekinthető a társadalomban folyó mindenfajta szervezett vagy rendszeres (vagy némileg szűkítve a fogalmat, intézményes) ismeretadási tevékenység (iskolai és iskolán kívüli oktatás). Az oktatás magában foglalja a tanítást mint tanári és a tanulást mint tanulói tevékenységet, amelyek egymással kölcsönhatásban valósulnak meg. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Fejlesztés-szervezetfejlesztés meghatározása A fejlesztési tevékenység, a célja egy szervezet fejlődésének elősegítése, túlélési esélyeinek növelése. Szervezetfejlesztés (R. Beckhard (1974): tervszerű beavatkozás: a szervezet szisztematikus elemzésére és állapotának diagnózisára épít; 2. a szervezet egészére kiterjed: a változtatás rendszerszerű, a teljes vállalatot (vagy egységet) érinti, a működés teljes átalakítását tűzi ki célul (pl. kultúraváltás); 3. felülről szervezett törekvés: a vállalat felső vezetésének elkötelezettsége a program és a program eredményei mellett adja meg a siker lehetőségét, a vezetőknek aktív részvétellel kell a módszerek és program céljai mellett állnia; 4. célja: a szervezet életképességének (adaptivitásának) és hatékonyságának növelése, a változni tudás erősítése és készenlét megteremtése a változásra; 5. a szervezeti folyamatok megtervezett változtatása magatartástudományi ismeretek felhasználásával. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Szervezetfejlesztés 2.  A szervezetfejlesztés a legfelső menedzsment szintjén támogatott, hosszú távú erőfeszítés arra, hogy javítsuk a szervezet problémamegoldó és megújulási folyamatait, főleg a szervezet kultúrájának egy hatékonyabb és együttműködő diagnózisán és menedzselésén keresztül – különös tekintettel az állandó vagy alkalmi teammunkára, valamint csoportok közötti kultúrára – egy konzulens-segítő közreműködésével, az alkalmazott behaviorista tudomány elméletének és technikájának alkalmazásával, mely magába foglalja az akciókutatást. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Szervezetfejlesztés 3.  ~ lényege a szervezetek életre keltése, energiákkal való feltöltése, megvalósítása, mozgásba hozása és megújítása technikai és emberi erőforrások révén. (Argyris) A szervezetfejlesztés olyan folyamat, amelyben az emberek menedzselik a szervezet kultúráját, nem pedig a kultúra menedzseli az embereket. Tehát a tudatosságra épít minden szinten. Ebbe beletartozik fejleszthető pontokkal való szembenézés, valamint az ezt korrigáló akciók is. A szervezetfejlesztés kulcseleme a TEAM, amely magában foglalja a vezetőt és a beosztottakat is. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés Szervezetfejlesztés 4. A szervezetfejlesztés – szemben a hagyományos menedzsmentfejlesztéssel, ahol az egyént, a vezetőt „alakítják” – mindig a teamre, és/vagy az egész rendszerre irányul. Konzulenst, facilitátort alkalmaznak, akit a változás húzóemberének, katalizátorának is neveznek. Ő a szervezet uralkodó kultúráján kívüli személy. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Képzés meghatározásai Képzésnek nevezzük azt a tevékenységet, melynek célja, hogy a tanuló új ismereteket, készségeket, kompetenciákat sajátítson el, meglévő tudását bővítse, illetve meghatározott képzettséget szerezzen. Képzésről általában akkor beszélünk, amikor az alacsonyabb beosztásúak és képzettségűek munkájának a javítása a cél, s ez csak valamely új tudás, ismeretanyag elsajátításával érhető el teljes mértékben. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

A képzési stratégia megvalósításának lépései Kezdeményezés és tervezés Az alapszemlélet, képzési irányelvek megfogalmazása A jelenlegi helyzet felmérése Átvilágítás és elemzés A jövőkép kialakítása Az akciótervek kidolgozása A képzési stratégia megfogalmazása 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

A stratégiai fejlesztés lépései Kezdeményezés és tervezés legfelső szintről induljon idő, célok, felelősök Képzési irányelvek meghatározása A jelenlegi helyzet felmérése külső/belső kínálat költségvetés képzések végrehajtása erősségek/gyengeségek felmérése 22 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés A jövőkép kialakítása a stratégia megszilárdítása, kijavítása vagy megújítása jövőbeni fejlesztések hatása Akciótervek kidolgozása módszer kiválasztása és ütemezése Lebonyolítás legyen ismert a cél és a struktúra az egyének legyenek motiváltak a tanulási pontok legyenek ismerős kontextusban Kontrolling és visszacsatolás 23 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Fejlesztendő egyéni kompetenciák Felhasználói szintű ismeretek Probléma megoldó készség Kooperativitás Adaptivitás A változás képessége Nyitottság Emberi kapcsolatok minősége Fizikai-és mentális egészség 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Társadalmi feltételek Oktatási rendszer Alapszint –Középszint –Felsőfok Iskolarendszeren kívüli képzések Tanfolyamok –továbbképzések stb. LLL Szociális-és egészségügyi rendszer Közlekedési infrastruktúra, stb. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés

Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés Felhasznált irodalom Bokor A., Szőts-Kováts K., Csillag S., Bácsi K., Szilas R.,: Emberi erőforrás menedzsment. Aula Kiadó Kft., Budapest, 2007 Demeter László – főiskolai tanársegéd prezentációi Dr. Teperics Károly: A humán erőforrások fejlesztése prezentációja Karoliny Mné, Farkas, F., Poór, J., László,: Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv. KJK-Kerszöv Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest, 2003. Matiscsákné Dr. Lizák Marianna: Emberi erőforrás gazdálkodás prezentációja, 2008. 2013. február 6. Dr. Malatyinszki Szilárd: Humánerőforrás-fejlesztés