A gamifikáció konzervatív megközelítésben VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi 2013. szeptember 27. Fekete Zsombor
Gamifikáció a funkcionális játékelméletben Játékmechanika -1989 Ikonográfia-ergonómia 1990-1999 Funkcionalitás 2000-2008 Korrupt tendenciák 2009-
A PBL fontos a játékosításban, de több annál! GAMIFICATION (gamifikáció, gemifikáció, játékosítás): nem játékos tevékenységek hatékonyságának, a felhasználók motivációjának fokozása a videojátékok eszköztárának segítségével. PBL (Points, Badges, Leaderboards – pontok, trófeák, eredménylisták): a leggyakrabban használt jutalmazási mechanizmusok a játékokban.
A játékosítás klasszikus megközelítésben A GAMIFIKÁCIÓ nem játék és nem loyalty program A GAMIFIKÁTOR kicsit játéktervező, kicsit technológus és kicsit pszichológus
Konzervatív megközelítésben… A GAMIFIKÁCIÓ során nem a játék a viszonyítási pont, hanem a játékfejlesztés A GAMIFIKÁTOR játékipari szakértő, vezetési tanácsadó, ergonómus
Konzervatív korlátaim kezdetben:
Amit megtanultam Prievara Tibortól… a stressz-mentes tanulás jó a diákok szeretnek önként dolgozni
Amit megtanultunk a játékipartól… sok jó játék el sem jut odáig, hogy megvegyék és használják a marketing a teljes költségvetés akár 50 %-át is kiteheti
Játék vs. munka A „tiszta játék” jellemzői Tipikus hibák a munka világában „Szexi” tevékenység „Muszáj” tevékenység Önként vállalt szabályok „Lenyelt” szabályok Ergonómiailag optimalizált Vagy túl nehéz, vagy túl unalmas Időbeli és térbeli keretei vannak Rosszul strukturált, végeláthatatlan Mindig érkezik visszajelzés A pozitív visszajelzés elmarad A mindennapok stresszétől mentes A hibáknak kihatnak a mindennapokra
A konzervatív szendvics Tedd színes tálcára! Vágd fel apró darabokra! Dicsérd meg minden falat után! Masszírozd meg a vállait! Bevezetés / belső marketing Ergonómiai optimalizálás Motiváló jutalmazás Stressz minimalizálás
Köszönöm a figyelmet! levelup@levelup.hu