TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1
Megjelenés: nyara Az EGYMI munkájának továbbfejlesztése Beadás: szeptember vége Döntés: április Szerződéskötés: július TÁMOP /
A felhívás címe: Az EGYMI által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése az SNI gyermekek, tanulók együttnevelésének és támogatásának érdekében A beadott projekt címe: Vak gyermekek integrált nevelésének-oktatásának továbbfejlesztése a XXI. század új kihívásainak tükrében A korábbi HEFOP es pályázat (Vak gyermekek integrált nevelésének-oktatásának továbbfejlesztése) szakmai munkájának, eredményeinek továbbgondolása. A halmozottan sérültek módszertani megsegítése ezzel indult be! TÁMOP /1
T ámogatási összeg: 33 M forint Önerő nincs (HR önerő!) Projekt időszak: (+ 5-éves fenntartás) A munka elindult, decemberben zárjuk majd az első félévet. TÁMOP /1
A pályázat 2 modulból áll: N – a normál vakokhoz kötődő - szakanyagok aktualizálása, írása - filmek - erdei iskolai programok - érzékenyítés közintézményeknek - eszközbeszerzés - eszközkölcsönző kialakítása és működtetése TÁMOP /1
H - a halmozottan sérültekhez kapcsolódó - szakanyag aktualizálása, írása - filmek - 4 intézmény felkészítése a régiós munkára (mentori munka, hospitálások, tréningek) - eszközbeszerzés - eszközkölcsönző kialakítása és működtetése 4 „régió”: Hódmezővásárhely, Pécs, Szombathely, Veszprém (meglévő jó kapcsolatok, vannak ott gyerekek) TÁMOP /1
Önálló kiadványok (11): - Vak gyermek az iskolában - Vak gyermek az óvodában - „Jó gyakorlatok” a kultúrtechnikák oktatása köréből - Halmozottan sérültek tankönyv (Egy irányba aktualizálása) - Akadálymentesítési kiadvány - Fényképes eszköztár (óvodai) - Beszédfejlesztés módszertani kiadvány - Halmozottas téma: A projekt módszerről: egy téma feldolgozása több szinten - Halmozottas téma: AAK útmutató - Halmozottas téma: Szöveges segédlet a filmes Jelszótár használatához - Halmozottas téma: Munkatevékenységek, felkészülés a felnőtt munkavégzésre, TÁMOP /1
Mellékletek, segédletek, kisebb lélegzetű kiadványok (10): - Óvodai: EFT mintagyűjtemény - Óvodaihoz halmozottan sérültekkel való szakmai munka fejezet - Óvodai: témakörök kidolgozása a tananyaghoz - Iskolai: tájékozódás- és közlekedés - Iskolai: matematika - Iskolai: informatika - Iskolai: aláírás tanítás - Iskolai: mindennapos tevékenységek - Iskolai: látásnevelés - Képes eszköztár a logopédiai munkához TÁMOP /
Filmek (6): - Logopédia a sötétben - Film a segítségadás hatékony módozatairól- társadalmi szemléletformálás - Halmozottan sérült látássérültek Jelszótára - Súlyos sérült látássérült egy napjának bemutatása a csoportban - H- Filmmelléklet a projektfeldolgozás kiadványhoz - H- Filmmelléklet a munkatevékenységek kiadványhoz TÁMOP /
Egyéb hasznok a pályázatból az intézménynek: - eszközök 7 M értékben (eszközkölcsönzővel összekapcsolva) - arculattervezésre egy kis összeg - iskolai szóróanyagok aktualizálása - honlap fejlesztés Egyfajta globális szolgáltatás-fejlesztő csomag! TÁMOP /1
Kb személy dolgozik a pályázatban! Együttműködés más gyógypedagógiai intézményekkel (nem csak vakos) és az ELTE gyógypedagógiai karával. - saját intézményi munka megerősítése - kooperáció a szűk szakmán belül - szakmaközi kooperáció - tudás a régiókba - társadalmi érzékenyítés TÁMOP /1
Amin jelenleg dolgozunk / N: - Vak gyermek az iskolában átszerkesztése - Vak gyermek az óvodában átszerkesztése - Tájékozódás- és közlekedés fejezet írása folyamatban - Akadálymentesítési kiadvány/film készítése folyamatban - Játéktár összeállítása folyamatban - Eszközbeszerzés TÁMOP /1
Amin jelenleg dolgozunk / H: - Tréninganyag átdolgozása az akkreditációra - Egy irányban kiadvány átszerkesztése - Mentori munka, hospitálások - Eszközbeszerzés Háttér munkák: - Rengeteg adminisztratív és szervezési munka - Szóróanyagok tervezése - Honlap anyagának aktualizálása ( TÁMOP /1
Missziós nyilatkozat: A pályázati munka elősegíti majd a súlyosan látássérültek módszertani ellátásának javítását, hozzájárul majd a gyerekek, tanulók és fiatalok jobb életminőségéhez, valódi részvételen alapuló oktatásukhoz állapotuktól, lakhelyüktől függetlenül.