TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, 2012. NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP-3.1.6.-11/1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Pályázati megbeszélés a résztvevő összes kollégának BRAVIA TEREM, JÚNIUS 18. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika TÁMOP / Tóth Mónika.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tehetségpont létrehozása
Az intézményi férőhely kiváltás program jelenlegi helyzete
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
"Új Látásmód" - érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TÁMOP / Németh Orsolya.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
A kerettantervek fejlesztése
"Legyen az esély egyenlő ..."
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
 Alapító tagjai az ELTE jogász, szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus hallgatói, akik az ELTE ÁJK Pártfogói.
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1

Megjelenés: nyara Az EGYMI munkájának továbbfejlesztése Beadás: szeptember vége Döntés: április Szerződéskötés: július TÁMOP /

A felhívás címe: Az EGYMI által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése az SNI gyermekek, tanulók együttnevelésének és támogatásának érdekében A beadott projekt címe: Vak gyermekek integrált nevelésének-oktatásának továbbfejlesztése a XXI. század új kihívásainak tükrében A korábbi HEFOP es pályázat (Vak gyermekek integrált nevelésének-oktatásának továbbfejlesztése) szakmai munkájának, eredményeinek továbbgondolása. A halmozottan sérültek módszertani megsegítése ezzel indult be! TÁMOP /1

T ámogatási összeg: 33 M forint Önerő nincs (HR önerő!) Projekt időszak: (+ 5-éves fenntartás) A munka elindult, decemberben zárjuk majd az első félévet. TÁMOP /1

A pályázat 2 modulból áll: N – a normál vakokhoz kötődő - szakanyagok aktualizálása, írása - filmek - erdei iskolai programok - érzékenyítés közintézményeknek - eszközbeszerzés - eszközkölcsönző kialakítása és működtetése TÁMOP /1

H - a halmozottan sérültekhez kapcsolódó - szakanyag aktualizálása, írása - filmek - 4 intézmény felkészítése a régiós munkára (mentori munka, hospitálások, tréningek) - eszközbeszerzés - eszközkölcsönző kialakítása és működtetése 4 „régió”: Hódmezővásárhely, Pécs, Szombathely, Veszprém (meglévő jó kapcsolatok, vannak ott gyerekek) TÁMOP /1

Önálló kiadványok (11): - Vak gyermek az iskolában - Vak gyermek az óvodában - „Jó gyakorlatok” a kultúrtechnikák oktatása köréből - Halmozottan sérültek tankönyv (Egy irányba aktualizálása) - Akadálymentesítési kiadvány - Fényképes eszköztár (óvodai) - Beszédfejlesztés módszertani kiadvány - Halmozottas téma: A projekt módszerről: egy téma feldolgozása több szinten - Halmozottas téma: AAK útmutató - Halmozottas téma: Szöveges segédlet a filmes Jelszótár használatához - Halmozottas téma: Munkatevékenységek, felkészülés a felnőtt munkavégzésre, TÁMOP /1

Mellékletek, segédletek, kisebb lélegzetű kiadványok (10): - Óvodai: EFT mintagyűjtemény - Óvodaihoz halmozottan sérültekkel való szakmai munka fejezet - Óvodai: témakörök kidolgozása a tananyaghoz - Iskolai: tájékozódás- és közlekedés - Iskolai: matematika - Iskolai: informatika - Iskolai: aláírás tanítás - Iskolai: mindennapos tevékenységek - Iskolai: látásnevelés - Képes eszköztár a logopédiai munkához TÁMOP /

Filmek (6): - Logopédia a sötétben - Film a segítségadás hatékony módozatairól- társadalmi szemléletformálás - Halmozottan sérült látássérültek Jelszótára - Súlyos sérült látássérült egy napjának bemutatása a csoportban - H- Filmmelléklet a projektfeldolgozás kiadványhoz - H- Filmmelléklet a munkatevékenységek kiadványhoz TÁMOP /

Egyéb hasznok a pályázatból az intézménynek: - eszközök 7 M értékben (eszközkölcsönzővel összekapcsolva) - arculattervezésre egy kis összeg - iskolai szóróanyagok aktualizálása - honlap fejlesztés Egyfajta globális szolgáltatás-fejlesztő csomag! TÁMOP /1

Kb személy dolgozik a pályázatban! Együttműködés más gyógypedagógiai intézményekkel (nem csak vakos) és az ELTE gyógypedagógiai karával. - saját intézményi munka megerősítése - kooperáció a szűk szakmán belül - szakmaközi kooperáció - tudás a régiókba - társadalmi érzékenyítés TÁMOP /1

Amin jelenleg dolgozunk / N: - Vak gyermek az iskolában átszerkesztése - Vak gyermek az óvodában átszerkesztése - Tájékozódás- és közlekedés fejezet írása folyamatban - Akadálymentesítési kiadvány/film készítése folyamatban - Játéktár összeállítása folyamatban - Eszközbeszerzés TÁMOP /1

Amin jelenleg dolgozunk / H: - Tréninganyag átdolgozása az akkreditációra - Egy irányban kiadvány átszerkesztése - Mentori munka, hospitálások - Eszközbeszerzés Háttér munkák: - Rengeteg adminisztratív és szervezési munka - Szóróanyagok tervezése - Honlap anyagának aktualizálása ( TÁMOP /1

Missziós nyilatkozat: A pályázati munka elősegíti majd a súlyosan látássérültek módszertani ellátásának javítását, hozzájárul majd a gyerekek, tanulók és fiatalok jobb életminőségéhez, valódi részvételen alapuló oktatásukhoz állapotuktól, lakhelyüktől függetlenül.