Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP /08/ pályázatban.
Mi a pályázat célja? Az egész életen át tartó tanulás megalapozása Munkaerő-piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodás segítése Egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség biztosítása Az oktatás minőségének javulása Kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatásban
Mit vállalt a mi iskolánk? Kompetencia alapú oktatási programok bevezetése Modern pedagógiai módszertan alkalmazása Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása Tantárgytömbösített oktatás 3 hetet meghaladó projekt szervezése Témahét megtartása Moduláris oktatás megvalósítása IKT eszközök használata a tanórák 25%-ában
Mi a kompetencia? Képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek bennünket, hogy az ismereteinket, tudásunkat alkalmazni tudjuk a mindennapokban, a folytonosan változó világban.
Milyen új oktatási módszereket és eljárásokat valósítunk meg? Oktatási módszerek: előadás, magyarázat megbeszélés, vita szemléltetés tanulói beszámoló projektmódszer kooperatív oktatás Szervezési módok: frontális csoportmunka rétegmunka páros munka tanulópárban folyó munka egyénre szabott munka
Mit jelent a műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása? A 2.b osztályban nem tanítjuk külön tantárgyként a magyar nyelvet és az irodalmat. Az írás, olvasás, nyelvtan tananyaga egy egységet alkot.
Mit jelent a tantárgytömbösített oktatás? A tanulók ciklusokban tanulnak. Egymást követő két napon órájuk van magyarból valamint matematikából. Új módszerekkel dolgoznak, így több lehetőségük lesz az elsajátítás mellett a gyakorlásra, alkalmazásra. Hatékonyabbá válik a tanulási idő felhasználása Bevont tanulócsoportok: 5. a, 5.b
Milyen projektet valósítunk meg? A diákok a témát több héten át több tantárgy keretében új tanulásszervezési eljárásokkal dolgozzák fel. Téma: Tavaszi ünnepkör, hagyományok, népszokások Időtartam: Bevont osztály:4.b A projekt szervezője: Venczli Miklósné
Mi a témahét? A tanulók a tananyagot változatos tevékenységtípusok és különféle módszertani eszközök segítségével dolgozzák fel iskolai és iskolán kívüli helyszíneken. Tananyag: Szántóföldek növényei és a háziállatok Bevont osztály: 5.b Időtartama: A témahét szervezője: Farkas István
Mi a modulrendszerű oktatás? A modulok a tananyag kisebb részei, egy- egy témakört tartalmaznak, melyek kapcsolatban állnak egymással. A gyerekek a tananyagot témák szerint csoportosítva tanulják, nem passzív befogadóként, hanem tevékeny résztvevőként.
Milyen új oktatási eszközök segítik a tanulás-tanítás folyamatát? Információs és Kommunikációs Technológia (IKT) körébe sorolható eszközök: számítógépek, hordozható interaktív készülékek, projektorok… Iskolánk részt vesz a tanulói laptop-programban. A diákok a 2010/11. tanévben személyenként jutnak egy-egy számítógéphez. Ez nem lesz a tulajdonuk, nem vihetik haza, de a tanórákon használják, s a tananyag egy részét így dolgozzák fel. Bevont tanulócsoportok: 5.a, 5.b