Tanyapedagógia Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
Advertisements

Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Hargita Megye Tanácsa, azzal a céllal indította a Barangoljunk Székelyföldön! című, természetjárásra ösztönző programsorozatát, hogy minél több gyerek.
Gábor Dénes Tehetségpont
Készítette: Grolyóné Szabó Éva május10.
VIATICUM tájbejárás Gyula ERDÉSZET – ÖKOTURISZTIKA – ERDEI ISKOLA (fenntarthatóság – értékadás – környezeti nevelés) DALERD ZRT. Puskás Lajos.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
KÖRNYEZETTUDATOS ÉRTÉKEK AZ ÖKOISKOLÁBAN Apáczai Napok – KÖRNYEZETTUDATOS ÉRTÉKEK AZ ÖKOISKOLÁBAN Apáczai Napok – Győr, október Horváth Dániel.
Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben
DÉL-MÁTRA Helyi Közösség Stratégiai Vázlat Debrei Attila.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Az osztályfőnöki szerep története
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
A testnevelési tanterv.
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÖOSZ – Balástya márcuis 21, Csorvás március 22. ERDEI ISKOLÁS ÜZENET GYULA-VÁROSERDŐRŐL Puskás Lajos okl. erdőmérnök c. egy. docens.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
2012. február 15. Paulik Áron. i:=0 CIKLUS AMÍG i
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
Fenntarthatóság és káoszelmélet
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Az osztályfőnöki szerep története és jelenlegi tartalma
Településszerkezet, Humán erőforrás Korompai Attila – TFTE 2012 május 31. Budapest.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az információ és kommunikáció szerepe a vidéki területek fejlesztésében Katonáné dr. Kovács Judit A Magyar Agrárközgazdaságtudományi.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A Rábaköz agrárgazdaságának fejlesztési lehetőségei Hutflesz Mihály ügyvezető Régiófókusz Nonprofit Kft Csorna, december 17.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Az osztályfőnöki szerep története és jelenlegi tartalma Szekszárdi Júlia 2008.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
Iskolakert.
Iskolakert.
A fenntarthatóság szempontrendszere és a jövő iskolája Varga Attila, Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest,2011. november 3.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
Rajta! Távolinak tűnik, hát nem indulunk el, Nehéznek látszik, hát nem emeljük fel, Lehetetlennek látjuk, nem próbáljuk meg. Talán éppen ezért veszünk.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
A Sásdi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 27. Baranya Megyei Önkormányzat.
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Urbánné Malomsoki Mónika
Előadás másolata:

Tanyapedagógia Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban

A program fő célja Hazánkban minden gyerek ismerkedjen meg a hagyományos, falvainkban még fellelhető gazdálkodási módokkal egy életre nevelő pedagógiai programon keresztül.

A program részletes célja: •Átélhetővé tenni •Megtapasztalni •Megtanulni •A kétkezi munka becsülete, tisztelete •Közösen végzett munka •Tudatos fogyasztókat nevelni •Országos hálózat szervezése- fogadó gazdaságok

A program értékrendje •Természetközeli gazdálkodás •A természet ismeretén alapuló tudás •A vidéki munka a falu becsülete a társadalomban •Tisztességes vidéki megélhetés •Egészséges élelmiszer, helyi termékek •Józan paraszti ész •Generációk közötti kommunikáció

Módszertan •Holisztikus jelleg- környezet és természet ismeret, ökológia, földrajz, testnevelés,stb.- integráló, holisztikus jellegű az élet egy fontos részét teszi megérthetővé és élhetővé •Beépülés az oktatásba- NAT •Hálózatosodás- FATOSZ- Mintagazdaságok

Hol tartunk most? •2011 –VM megkeresés •2011- tavasza tavaszi kísérleti szakasz, Miniszteri keretből •2012- őszi kísérleti szakasz, MNVH szakosztályi keret •2013- február országos konferencia