Csoport munka.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Advertisements

Vezetéstudományi Intézet Szervezeti magatartás tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A deviancia összetett fogalma
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Szociális munka az onkológiában
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
A KISCSOPORT. Megközelítések: Cooley: primerszekunder ( az empirikus valóságban(társadalmi munkamegosztás létező, konkrét alakzat)következménye) Simmel:
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Hogyan kell együtt élni a felgyorsult ütemű változásokkal.
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Egyéni döntések a szervezetben
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
MOTIVÁCIÓ.
Soft skills.
Csoport, szervezet, hálózatok
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Az iskolai csoportok sajátosságai
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Kommunikáció a szervezetben
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A csoportfejlődés modelljei
Konstruktív pedagógia, bűnmegelőzés
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
A munkával való elégedettség
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A vezetésről.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Vezetői hatékonyság, vezetési stílus
Összeállította: Piacsek László Zoltán
A szocializáció folyamata
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Teamek, kommunikáció.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Az edző sportoló kapcsolat jellemző jegyei Révész László.
Szervezeti Kommunikáció
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Csoport munka

Fogalom Csoportról akkor beszélünk, ha két vagy több ember között kommunikáció és interakció jön létre. A csoport fókuszálja a társas élet jelenségeit, a tagok közötti társas interakció feltételezi a közöttük zajló kommunikációt, egymás észlelését, személyközi kapcsolatokat, közös beállítódottságot, kialakult státuszokat és szerepeket, működési szabályokat.

A csoportkohézió kialakulása Térbeli, fizikai közelség közös felfogások nézetek, értékrend közös érdekek, célok közös gondolkodási rendszer specifikus szabályzók- csoportnormák nyújtotta biztonság

A csoportteljesítményt befolyásoló tényezők Internalizáció - a közös gondolkodási rendszer befogadása A csoport befolyás elfogadására való nyitottság Érdekazonosság felismerése

A csoportmunka eredményei Termelékenység megelégedettség biztonság vonzerő, megtartóképesség tanulás és fejlődés

Magas teljesítménynormák alapja Az elégedettséget nyújtó munkafeladat A vezetők iránti bizalom, az a hit, hogy a dolgozók jóléte fontos számukra A hit abban, hogy a szervezet céljai értékesek Összefüggés érzékelése a csoportteljesítmény és az elégedettség között A munkahely biztonsága a nagyobb teljesítmény esetén nagyobb

A csoporthoz tartozás előnyei az egyén számára Biztonság, védelem fejlődési lehetőség interakciók lehetősége támogatottság pozitív pszichés állapot - önbecsülés, önértékelés hatékonyság

Csoporttípusok Formális Informális A szervezet munkamegosztása alapján jön létre A csoport állandó és zárt Tagsága meghatározott Deklarált működési elvek Informális Egyéni szükségletek, vonzalmak, érdeklődés Változó és nyitott Spontán módon alakul Közös elvek, érdekek alapján állandó kommunikációban alakul a működés

Csoportszerepek: Belbin teszt Elnök, koordinátor Alakító Ötletgazda Figyelő, értékelő Erőforrás kutató Befejező Team munkás Végrehajtó Elsődleges szerepek Másodlagos szerepek

Csoportfeladatok megosztása Képesség a feladatok ellátására kicsi nagy Alacsony teljesítmény Kudarc Hajlandóság Kockázatos Siker nagy

A munkamegosztás problémái Szerep-kétértelműség - nem világos Szerepkonfliktus - több szerep Szerepvesztés - más veszi át Zavart szerep - beavatkozás Csoportszerepek dinamikusan változnak!

Státusz = a hierarchiában elfoglalt hely, felfelé törekvés Függ a csoporton belül: A szervezetben elfoglalt hely+ megszerzett tekintély, szaktudás, teljesítmény, kulturális színvonal, személyes tulajdonságok, megjelenés, viselkedés

Csoportok fejlődése Forming Storming Norming Performing