(A vezető magatartása, stílusa)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Csoport munka.
Komplex Instrukciós Program
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A VEZETŐ (A vezető magatartása, stílusa)
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál Dr. Kunfalvi Zoltán, KIMISZ Főigazgató 3 szervezet metszéspontjában A szociális munka.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Gordon W. Allport vonáselmélete
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
(A vezető magatartása, stílusa)
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
A kulturális intelligencia
Soft skills.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Minőségdíjak.
MOTIVÁCIÓ és ÖSZTÖNZÉS
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLATA (KONCEPCIÓ ÉS MEGVALÓSÍTÁSI TERV) OFA – STRATOSZ PROJEKT 2004 Tanulmány + internetes konferencia.
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Drog helyzet van. Tények A kábítószerek kereslete és kínálata az elmúlt években jelentősen növekedett Magyarországon ma már szinte valamennyi ismert kábítószer.
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A vezetésről.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A VEZETŐ (A vezető magatartása, stílusa)
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Vezetői felelősség intézményfejlesztés
Előadás másolata:

(A vezető magatartása, stílusa)

VEZETŐI MAGATARTÁS, VEZETÉSI STÍLUS Milyen a vezető? Mit látok a vezető személyiségéből? Vezetői magatartás = a vezető viselkedése egy adott, vagy ismétlődő ingerkonstellációban (személyiség, szituáció). Vezetési stílus = tartósan jellemző magatartásmód a vezető kapcsolatrendszerében, annak kialakítására, fenntartására.

Mitől függ a vezető stílusa? Személyes tulajdonságaitól (jellem, alkat, akarat, képességek, adottságok, tehetség, értékrend). Motívumstruktúrájától. Beállítódottságától. Vezetési ismereteitől és készségeitől. Erkölcsi, etikai alapjaitól.

Tulajdonságelmélet 1. (Papp – Perzel – Völgyesi tulajdonságok halmazai) Kapacitás (intelligencia, éberség, beszédkészség, eredetiség, ítélőképesség), Teljesítmény (iskolázottság, tudás, szakismeret, gyakorlat), Felelősség (megbízhatóság, kezdeményezés, kitartás, önbizalom, ambiciózusság), Részvételre való törekvés (aktivitás, szociábilitás, kooperáció-készség, humor), Státusz (szocio-ökonómiai helyzet, népszerűség) (Megjelenik a társadalmi környezet hatása!

Tulajdonságelmélet 2. Gyorsan reagáló Döntésképes Magabiztos Teljesítmény-orientált Felelősségvállaló Megbízható Együttműködő Energikus Kitartó Stressztűrő Karizmatikus Jó kommunikátor Koncepció-alkotó Probléma-érzékeny Problémamegoldó Kreatív Intelligens Érzelmi intelligenciával rendelkező

Tulajdonságelmélet 3. EU kompetenciák Kulcs kompetenciák Kommunikáció, Számszerűsítési készség, Csoportmunka, Problémamegoldó készség, Tanulás és teljesítményfejlesztés. 2. Munka kompetenciák Rugalmasság, Kreativitás, Önálló döntéshozatal, Idegen nyelv ismeret Magabiztosság Kritikus szemlélet, Lehetőségek feltárása, Felelősségtudat, Cselekvőképesség.

Tulajdonságelmélet 4. 3. Vezetői kompetenciák Vezetés, Mások motiválása, Hibából való tanulás, Kapcsolattartás és kapcsolatépítés, Mások befolyásolása, Döntéshozatal, Összpontosítás az eredményre és a folyamatok végig vitelére, Stratégia kialakítása, Etikus hozzáállás.

SZEMÉLYISÉG-VISELKEDÉS ELMÉLET1. A vezető motiváltsága Alapvető motívumok: Pozícióhoz illő jövedelem, Állásbiztonság. Motívumpárok: Önállóság –hatalom Önbecsülés-megbecsültség Önmegvalósítás-a közösség szolgálata. Kifelé irányuló motivációk Befelé irányuló motivációk Közösség szolgálata Önmaga megvalósítása Megbecsültség Önbecsülés Hatalom Önállóság Viszonylagos biztonság Magas életszínvonal

SZEMÉLYISÉG-VISELKEDÉS ELMÉLET2 SZEMÉLYISÉG-VISELKEDÉS ELMÉLET2. (McClelland teljesítménymotivációs elmélete) Az eredményesség (teljesítmény) igénye: Jobban teljesíteni, mint mások, Kiválónak lenni, Valami különlegeset (egyedit, újat) elérni, Hosszútávú (5-10 év) feladatok kitűzése. A kapcsolódás igénye: Egy csoport vagy csapat részének lenni, Élvezni mások szeretetét, elfogadását, Pozitív interperszonális kapcsolatok fenntartása, A munkahelyen emberekkel foglalkozni, A konfliktusok minimalizélása. A hatalom, a befolyásolás igénye Jó hírnév, pozíció szerzése, Uralkodni a szituációkon.

SZITUÁCIÓS ELMÉLETEK 1. (Hersey – Blanchard modellje) Kétféle vezetői viselkedésmód: Kapcsolatorientált (személyes bátorítás, támogatás, elismerés) Feladatorientált (irányítás és szervezés) magas Bátorító stílus RÉSZTVEVŐ Előkészítő stílus ELADÓ kapcsolatorientált Stílus-hatékonysági tényezők: A beosztottak munka-képessége és akarata, A munka jellege, A szervezet atmoszférája (kultúrája). Megbízó stílus DELEGÁLÓ Felépítő (struk-turáló) stílus DIKTÁLÓ alacsony magas feladatorientált

SZITUÁCIÓS ELMÉLETEK 2. (Hersey – Blanchard modellje) A vezetési stílusok jellegzetességei: Felépítő (strukturáló) vezetési stílus: A vezető meghatározza, hogy a feladatot hogyan kell végrehajtani, Közli a beosztottal, hogy mi az elvárás, s azt hogyan lehet teljesíteni (kivel, mivel, mennyiért, meddig és hol?), A feladat megfelelő elvégzése esetén elismer, jutalmaz. Előkészítő vezetési stílus: Kölcsönhatásra összpontosít, célja a feladat elvégeztetés és a feladatmegoldó képesség kifejlesztése, Segíti a beosztottat a követelmény teljesítésében. Bátorító vezetési stílus: Célja, hogy növekedjen a beosztott önbizalma és képessége a feladat kiváló és független megoldására, Kelléke a nyílt, támogató vezetői viselkedés és a gyakori dicséret.

SZITUÁCIÓS ELMÉLETEK 3. (Hersey – Blanchard modellje) 4. Megbízói (delegáló) vezetési stílus: Lényege, a beosztottat megbízzuk a feladattal, azután hagyjuk, hogy saját maga oldja meg, Nincs interaktív része a viszonynak, a bizalomra épül, Feltétele, hogy a beosztott rendelkezzen a feladat megoldásához szükséges tudással, tapasztalattal, önbizalommal és felelőségtudattal.