Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vezetői felelősség intézményfejlesztés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vezetői felelősség intézményfejlesztés"— Előadás másolata:

1 Vezetői felelősség intézményfejlesztés
Farkasné Egyed Zsuzsanna Bertók Zoltánné képanyagának felhasználásával

2 Mit kell tudni a keresztény vezetőnek?
Vezetői EYE

3 Humán erőforrás szemléletű vezető alaptulajdonságai
Fontos az együttműködő vezetőnek a kollégák : hitélet megerősítése, lelki gondozása oktatása, tréningezése illetve képességeik fejlesztése. kihívások , feladatok, képességei folyamatosan fejlesztése a változó környezethez való igazodás a stratégiai gondolkodás képességének átadása a kollégák aktív bevonásával operatív módon a munkával kapcsolatos, hosszú távú stratégia tervezése igazi csapatjátékosok „ válogatása, megtartása” a team munka meghonosítása konzultatívitás

4 A hatékony vezető általános jellemzői
eredményesen tud kommunikálni a feladatokat képességek, kvalitások szerint kiosztja- pontos célja, terve van, stratégiai gondolkodó felépít egy megvalósítható jövőképet, amelyet sikeresen adaptál másoknak. folyamatosan képzi magát, vezér elve az élethosszig tartó tanulás, gondoskodik az egyéni teljesítmények maximalizálásáról, a kollégákban kialakult bizonytalanság érzet feloldására képes összefüggésekben képes gondolkodni , gyorsan, eredményesen dönt igazságos, humorérzékkel megáldott stressz-tűrő

5 A vezetői hatékonyság kulcsa,
hogy a vezető hogyan tudja motiválni a kollegáit, milyen módon tudja befolyásolni őket? az ideális team munkában mindenki tudja mi a dolga, a feladatokat a vezető helyesen képességek, kvalitások szerint kiosztja. Úgy viselkedik beosztottjaival, ahogy ő is szeretné, hogy azok viselkedjenek vele, tehát mutasson jó példát

6 Mi szükséges a testületben?
meglegyen az elismertség megelégedettség érzése az egyéni tehetség, a képességek, készségek szaktudás kibontakoztatása valamint ezek együttes működtetése

7 A sikeres vezetői tulajdonságok
KÖVETKEZETES ÉS ELKÖTELEZETT A CÉLJAI MEGVALÓSÍTÁSÁBAN, MUNKA ELOSZTÁSÁBAN - határozottságot és bizalmat sugároz - kreatív, előrelátó - összefüggésekben képes gondolkodni - energikus, becsületes - intelligens, diplomatikus - lojális az óvodához és munkatársaihoz - rugalmas, barátságos, ugyanakkor objektív - jó fellépésű, magabiztos - eredményességre törekvő - érzékeny a környezet változásaira és a feladataira, problémáira - demokratikus stílusú - motiváltság - kreatív - helyzetfelismerő - jó szervező, jó kommunikátor - alkalmazkodó

8 Milyen tulajdonságot várnak el a kollégák a vezetőktől?
az eredményes vezetőknek diplomáciai érzékkel, a konfliktuskezelési képességgel, a motiváló képességgel csapatban dolgozás készségével kell rendelkeznie. a megfelelő döntésképesség, a feladatok jó leosztása, kockázatvállalás, stratégiai gondolkodás és önbizalom.

9 Mikor beszélhetünk vezetői önismeretről önértékelésről?
Az önismeret, nem más, mint önmagam megismerése, hogy hatékonyan tudjak befolyásolni másokat. Ki kell alakítanunk a lekedvezőbb megoldást az önmagukkal való rendszeres szembenézésre Az önismeret és önértékelés, valamint a hitelesség jó szintjét az önbizalom és a magabiztosság mutatja.

10 A vezetői kompetenciák
Stratégiai gondolkodás Felelősségteljes magatartás Problémaérzékenység Műveleti hatékonyság Folyamat- és teljesítmény-orientáltság Változások vezetése Emberek irányítása, vezetése Bizalom- és kreativitás erősítése Kapcsolatok építése Tisztességet sugárzó viselkedés Csapatépítés Kommunikációs hatékonyság Mások befolyásolása Emberismeret

11 Stratégiai gondolkodás A jó tervezés ismérve
Misszió-, vízió-, célmeghatározás Jelenlegi célok és stratégia azonosítása Erőforrás-elemzés Környezeti elemzés Stratégiai lehetőségek A kívánt stratégiai változás mértékének meghatározása Stratégiai döntéshozatal A stratégia bevezetése A folyamat ellenőrzése és mérése

12 Felelősségteljes magatartás

13 A vezetéshez szükséges személyiségjegyek?
Kiemelkedő képesség, képesség együttes Kíváncsiság , probléma érzékenység Motiváció, érdeklődés magas szintje Kitartás, szorgalom, akaraterő Kreativitás, alkotó képesség

14 Hogyan érhetünk el változásokat?
A változtatás előkészítésének kiemelkedően fontos módszere a hatások elemzése. A hajtóerők és a fékezőerők feltérképezése A változtatás stratégiájának kialakítása. A változtatások részletes akcióterveinek elkészítése.

15 Egy közösségben megtalálható szerepek

16 Csapatépítés

17 Könyvajánlás

18 Vezetői feladat: kommunikációs rendszer létrehozása
Minden emberi kapcsolatunk a kommunikáción alapszik, így ha jó kapcsolatokat szeretnénk, elengedhetetlen a hatékony kommunikáció. racionalitás és egyszerűség: humor és színek őszinteség és nyíltság figyelem és meghallgatás

19 Mit tehet egy vezető azért, hogy megteremtse a jó szervezetet?
Töltsön több időt hallgatással és másokra való figyeléssel, mint eddig. Saját véleménye megosztása előtt hallgassa meg másokét. Amikor beszél, ne vizsgálja meg minden egyes szavát nagyítóval: egyszerűen csak legyen nyílt, becsületes, és tiszteletteljes. Megnyilvánuláskor mondja el, hogy MIT ÉREZ VALÓJÁBAN. Ne beszéljen mellé – ez meg fogja hozni az eredményét. .

20 Az érzelmi intelligencia területei
Magabiztosság és öntudat Lelkesedés és lendület Tisztesség Empátia Könyvajánlat: Gareth Gardiner: Vezetés erős kézzel, Bagolyvár Kiadó, Budapest, 1998

21 Mi lehet az eredményes vezetővé válás útja?
képzettség: a munkához szükséges tudás kognitív készségek: a probléma átlátásának képessége, világos gondolkodás kivitelezési készségek: a munka helyes elosztása, motiválás és kommunikáció kapcsolatteremtési készségek: hatékony munkakapcsolat kialakítása, kritikus magatartás és szociális érzék

22 Mi lehet a hatékony motiváció?
Megbecsülés és önmegvalósítás A kollégák támogatása, bíztatása Dicséret, bírálat

23 BIZALOM

24

25 ÚJ KOLLÉGÁK, RÉGI HARCOSOK!

26 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Vezetői felelősség intézményfejlesztés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések