Munkaerő-piaci program menekültek részére. Foglalkoztatási Munkacsoport 2009. Állami költségvetési szervek rendszeres találkozója a menekültek hosszú.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csuhaj Andrea Programvezető
Advertisements

GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Pásztor Tibor főosztályvezető
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Krúdy.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Pécsi Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Pécs, szeptember 10.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Köszöntjük Szakmai gyakorlati foglalkoztatói Workshop résztvevőit Köszöntjük a TÁMOP támogatásával megvalósításra kerülő „ESÉLYTEREMTÉS NÓGRÁDBAN”
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
TÁMOP C-09/ „Kitárt karok” szeptember február 29. „Első lépés” – alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkezők képessé.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
„Út a munkához”program 2009-es képzési tapasztalatainak bemutatása az Észak-magyarországi Régióban „Út a munkához” program 2009-es képzési tapasztalatainak.
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató december 4.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Szakképzési dokumentumok
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Készült Európai Migrációs Hálózat Nemzeti Ülésére
Iskolánkban az angol nyelv oktatása csoportbontásban történik már első osztálytól. Első osztálytól harmadik osztályig heti 2 órában, negyedik osztálytól.
Általános iskola első osztály
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
TIT Öveges József Ismeretterjesztő és Szakképző Egyesület
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Civil Partnerség V. Regionális Konferencia Felnőttképzés és esélyegyenlőség – civil lehetőségek Aranyi Magdolna „Lépj egyet előre!” projektmenedzser 2007.
A felsőoktatási felvételi eljárás
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
„Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése”
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Készítette: Farkasné Veres Edina
Beiskolázás a „Gundel”-ben
„Út a munkához”program
FELVÉTELI ELJÁRÁS
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

Munkaerő-piaci program menekültek részére

Foglalkoztatási Munkacsoport Állami költségvetési szervek rendszeres találkozója a menekültek hosszú távú munkaerő-piaci integrációja érdekében Lépések : Tervezés: Kísérleti program: Központi program: 2012-

Szakképesítéshez kötött munka, mint az integráció kulcsa

A kísérleti program céljai:  A szakképzésben való önálló részvétel akadályait beazonosítani  Újszerű, fenntartható megoldásokat találni abban a két régióban, ahol a legtöbb menekült él  30 embernek lehetőséget nyújtani szakképzésre, elhelyezkedésre

A Bicskei Befogadó Állomáson élők nyelvismerete

Budapesten élők nyelvismerete

Bicskei Befogadó Állomáson élők végzettsége

Bicskei Befogadó Állomáson élők tanulmányi céljai

Budapesten élők végzettsége

Budapesten élők tanulmányi céljai

A munkaerő-piaci program felépítése •Álláskeresői regisztráció •Pályaorientációs elbeszélgetés •Képzés: 2x15 fős csoport óra (10-12 hónap) •Támogatott foglalkoztatás

Nyelvismeret Szakképzéshez biztos alapfokú magyar nyelvtudás kell  BÁH által fizetett és szervezett 2 éves nyelvoktatás  KdRMK: A2 szóbeli nyelvvizsga  KmRMK: Önkéntesek, Artemisszió Alapítvány

Iskolai végzettség hivatalos igazolása A jelentkezők 1/3 rendelkezik okmányokkal a honosítás költségei nagyon magasak a fordítást a BÁH téríti vagy saját költségen történik KmRMK kompetenciamérés és magyar bizonyítvány lefordított okmány Végül: OKJ -s bizonyítvány KdRMK nem bementi követelmény a bizonyítvány, ehelyett részképzések Végül: Tanfolyam látogatási bizonyítvány

Lakatos Menyhért Általános Iskola, Budapest Esti tagozat Oktatás osztályig  Intenzív oktatás a KmRMK programba jelentkezőknek  Nem csak a programban résztvevők a diákok

A programokfelépítése A programok felépítése Közös  Pályaorientáció  Szakképzés ingyen  Keresetpótló támogatás  Útiköltség térítés  Bér és járuléktámogatás  RMK személyesen egyeztet a szakképzőkkel a bevonással, a speciális oktatással kapcsolatban Budapest (KmRMK) 4 szakmából 2 Menekült csoport és magyarokkal együtt OKJ bizonyítvány: komptenciamérés vagy általános iskolai bizonyítvány 100% november 30. Bicske (KdRMK) 72 szakma Magyarokkal közös képzés Tanfolyam látogatási tanúsítvány % 100%

KmRMK szakmák  Gyakorlati hely biztosított  Külön csoport CNC-kezelők  Szakmai szószedet  Külön szaknyelvi nyelvtanár

KdRMK szakmák

Kérdések •Integrált nyelvi képzés •Esti tagozat normatív finanszírozása •7-8 osztályos felkészítő •Szervezés hosszadalmassága •„Menni vagy maradni?” motiváció

A kísérleti programok eredményeiés jó gyakorlata mintaként szolgálnak a évi központi programhoz évi központi programhoz Hosszú távú tervek

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! dr. Veres Annamária főosztályvezető-helyettes Menekültügyi Igazgatóság