Duális mérnökképzés tapasztalatai, támogatása Moodle rendszerrel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
A felsőoktatási szakképzési programok
Egyetemi oktatók módszertani felkészítése e-learning tartalmak fejlesztésére Gödöllő, dr. Nagy Tamás.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
A kölcsönös befolyásolás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Humánkineziológia szak
Baranya Megyei Munkaügyi Központ Állami Foglalkoztatási Szolgálat Pécs, Király u. 46.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
E-learning és a multimédia
Méltányossági elvek a közoktatásban
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A tételek eljuttatása az iskolákba
E-learning alapú távoktatásos képzés
Dr. Földes Zoltán Dr. Nagy Tamás Kovács Miklós
Tájékoztató- levelező képzés LGM_AK002 LGM_AK004.
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
szakmérnök hallgatók számára
A háború és a modern fegyveres erő
Az E-TANÁR portál.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

Duális mérnökképzés tapasztalatai, támogatása Moodle rendszerrel Gödöllő, 2012. 06.29 dr. Nagy Tamás

Tartalom Duális szakképzés jellemzői Duális mérnökképzés (BSc) a Széchenyi István Egyetemen Duális mérnökképzés: - szerkezete, tantárgyak - partnerek (képzési helyek) - alkalmazott e-tananyagok - a modulzáró- és vizsga megoldások, módszerek - a hallgatók véleményét összegyűjtő kérdőívek eredményei - a hallgatókat foglalkoztató cégek véleménye - a fejlesztés további iránya 2 dr. Nagy Tamás

Duális szakképzés A duális képzés fő jellemzője, hogy kettéválik az elméleti és a gyakorlati felkészítés: elmélet az iskolában (szakközépiskola, szakiskola), gyakorlat a termelő vállalatnál, cégnél, vállalkoznál zajlik. A feladatok megosztása a kompetenciák alapján történik. Minden szervezet azzal foglalkozik, amelyhez a legjobban ért. Ezt a modellt a német szakképzés már nagyon régen alkalmazza és Magyarországon is erre haladunk. 3 dr. Nagy Tamás

Duális mérnökképzés (BSc) a Széchenyi István Egyetemen Magyarországon a felsőoktatásban ezt a modellt még csak kevés helyen próbálják alkalmazni. A Széchenyi István Egyetem egy pilot projekt keretében elindította saját duális képzési formáját. A végső cél egy olyan szerkezet kialakítása, amely a szakképzést a szakmunkásképzéstől, a BSc mérnök képzésig egységes keretben, duális, gyakorlatorientált formában működteti. Jelenleg a BSc modell kipróbálása zajlik. 4 dr. Nagy Tamás

Duális mérnökképzés (BSc) tervezett szerkezete Jósvai János 5 dr. Nagy Tamás

Gyakorlati képzési helyek Hallgatók Pilot projektben résztvevő vállalatok: Audi Hungaria Motor Kft. LuK Savaria Kft. Opel Szentgotthárd Federal Mogul Kft. Magna Steyr - Győr Borsodi Műhely Kft. Hallgatók száma 2012-ben: 27 fő 6 dr. Nagy Tamás

Tantárgyak – tananyagok E-tartalom fejlesztés 2010/2011-ben 7 dr. Nagy Tamás

Duális mérnökképzés hatásai, megoldandó problémák Miért kellett e-learning, Moodle rendszer: képzés több helyszínen zajlik gyakorlati képzés helyszínei: Győr, Szombathely, Szentgotthárd, Kunsziget a hallgató heti 40 órában dolgozik távolság, utazás, idő, költség mint probléma Megoldás: e-learning képzés Moodle LMS E-learning és LMS rendszer nélkül nem kezelhető a képzés 8 dr. Nagy Tamás

Felkészülés, felkészítés, megvalósítás 2010-2011-ben a duális mérnökképzés e-tananyagainak a fejlesztése 2012-ben oktatók felkészítése Moodle kurzusok kialakítása Proszeminárium kurzus (rendszer és tartalmak használata) 6 szakmai tárgy kurzusainak felépítése Modulzáró kérdések összeállítása Vizsgák előkészítése (szóbeli és e-vizsgák) Kurzusok elindítása Hallgatói munka, tutori feladatok 1. Kérdőív kiküldése Modulzárók lebonyolítása Vizsgák lebonyolítása 2. Kérdőív kiküldése Félév lezárása 9 dr. Nagy Tamás

Proszeminárium kurzus 10 dr. Nagy Tamás

Gyártás automatizálás E-tananyagok Gyártás automatizálás 11 dr. Nagy Tamás

Szerelés és karosszériagyártás E-tananyagok Szerelés és karosszériagyártás 12 dr. Nagy Tamás

Leckék tartalmának szintézise Modulzárók Leckék tartalmának szintézise 13 dr. Nagy Tamás

Elektronikus vizsga – Moodle „teszt” 50%-ban számít az eredménybe Vizsgák Két részből álltak: Elektronikus vizsga – Moodle „teszt” 50%-ban számít az eredménybe Szóbeli, írásbeli vizsga (oktató) A modulzárók 80% feletti megoldottság esetén felfelé kerekítik az osztályzatot 14 dr. Nagy Tamás

A kérdőív célja, tartalma 1. Kérdőív - 2012. március A visszajelzések biztosíthatják az alkalmazkodást a felmerült igényekhez, a problémák megoldását. Kérdőív készült a következő fő kérdéscsoportokkal: Számítógép- és internet hozzáférés Tanulási szokások, idő, preferált tananyag típusa Tutori támogatás Moodle és proszeminárium E-tananyagok jellemzői, megfelelés az igényeknek Elmaradt csúszó tantárgyak száma, oka, megoldása Munkahelyi beilleszkedés, támogatás, várható alkalmazás Képzési forma alkalmassága, igények, vélemények A kérdőív az egyetemi portálon működő rendszerrel gyorsan lezajlott (2 nap). Biztosított volt a teljes anonimitás. Feldolgozás: Excel és SPSS programmal 15 dr. Nagy Tamás

Kérdőív 1. Kérdőív - 2012. március 16 dr. Nagy Tamás

Számítógép- és internet hozzáférés Kérdőív Számítógép- és internet hozzáférés A többség otthon és a munkahelyén is rendelkezik a szükséges eszközökkel 17 dr. Nagy Tamás

Kérdőív Tanulási időpont Tanulás időpontja fontos a terhelések tervezéséhez 18 dr. Nagy Tamás

Kérdőív Tananyag típus 19 dr. Nagy Tamás

Kérdőív Moodle keretrendszer 20 dr. Nagy Tamás

Kérdőív Proszeminárium 21 dr. Nagy Tamás

Kérdőív E-tartalom 22 dr. Nagy Tamás

Kérdőív Végzés után… 23 dr. Nagy Tamás

Kérdőív Duális mérnökképzés 24 dr. Nagy Tamás

Elmaradt tantárgyak száma Kérdőív Elmaradt tantárgyak száma 25 dr. Nagy Tamás

E-tananyag előnyei – 10. kérdés Kérdőív E-tananyag előnyei – 10. kérdés „Egy helyen megtalálok mindent az adott tantárgyakhoz, nem kell keresgélni. Az ellenőrző kérdések segítségével sokkal könnyebb megtanulni a dolgokat és rögtön vissza tudom ellenőrizni,hogy mit jegyeztem meg a leckéből. Nem foglal helyet, minden tárgyról minden információt megtalálok egy helyen. Videók és ábrák szemléletesebbek. Kiemelkedő a lényegre való törekvés.” 26 dr. Nagy Tamás

Igény a képzéssel kapcsolatban Kérdőív Igény a képzéssel kapcsolatban „Kevesebb modulzárót - hogy a modulzárók sikeres teljesítése tegye szükségtelenné a vizsgát.” „A nem szakirányos tárgyak e-learninges formában történő követelménye.” „Ha csak vizsgáznunk kellene, a vizsgaidőszakban az nagyban növelné a képzés hatékonyságát. Ugyanis rengeteg időt és pénzt elvesz a zh-kra való bejárás.” „Az elmaradt, ill. kötelező tárgyakból jobb volna ha lenne hasonló elektronikus jegyzet szintén önellenőrző kérdésekkel, mint a szakirányosokból,…” „Kötelező tárgyakból bővebb elektronikus tananyag, ellenőrző kérdésekkel. „ 27 dr. Nagy Tamás

Kérdőív Következtetés (?) „Több tapasztalatot szerzek az ipari életben mint egy egyszerű 6 hetes gyakorlat alatt. A szakirányos tárgyak pedig előadásra járás nélkül is érthetőek, tanulhatóak.” „A munkahelyen szerzett tudásom nagy mértékben segíti a jövőmet.” „Nagyon sokat jelent az a tapasztalat amit a cégnél megtudunk szerezni.” „Az 1 év lejárta után, már nem leszek kezdő mérnök, és ha megfelelek a munkahelyemen akkor a diploma megszerzése után, nem kell munkahelyet keresnem, mert az adott lesz .” „Rengeteg dolgot megtanulunk és jól képzett mérnökként kezdhetjük pályafutásunkat, valamint hatalmas előnnyel indulunk a többi szaktársunkkal szemben. „ „Rengeteg szakmai tapasztalatot szereztem, de a napi 8-9 óra munka mellett délutáni órákat látogatva nehéz erőt és időt is találni a tanulásra.” „Szerintem jó dolog, a saját tempómban tanulhatok. De a lényeg, hogy szakmai gyakorlattal rendelkezem az egyetem elvégzésekor.” 28 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív 29 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív 30 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív Kérjük röviden foglalja össze, hogy elvárásaihoz képest miért sikerült gyengébben vagy jobban az e-tantárgyak teljesítése! „Amik jobban sikerültek, vagy elvárásaimnak megfelelően, az a tananyag megfelelő összeállításának köszönhető, és az időráfordításnak, meg annak, hogy az oktató tartotta magát a meghirdetett követelményekhez. Csak egy tárgy keretében nem történt így , ahol az oktató az első vizsga megléte után közölte velünk, hogy mit kellett volna tudnunk a moodle-s anyagon kívül. Az elvárásaimnak megfelelően sikerült a vizsgákat teljesítenem. Minden tárgy úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Mindösszesen a nem kellő mennyiségű tanulás számlájára írható az eredmény. Túl sok vizsga volt, ezért kevesebbet tudtam tanulni” 31 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív „A lényeget kiemelték a tananyagból Foglalja össze, hogy az ELEKTRONIKUS vizsgák hogyan segítették vagy nehezítették a hat vizsgált tantárgy lezárását! „A lényeget kiemelték a tananyagból A tananyag minden részéről volt bennük kérdés, ami jó. Nem túl nehezek, de mindig a lényeges kérdések voltak feltéve. Vizsgabeugróként jó szerepük volt. A tananyagok lényege benne volt a modulzárókban, és a vizsga is hasonló volt Az elektronikus vizsgákkal semmi gond nem volt, követelménye teljesen megegyezett a tananyagban szereplő anyaggal. Az elektronikus vizsgákon elért eredmény jól megalapozta a szóbeli vizsgán ellenőrzendő témaköröket. Segítették, mivel a modulokból illetve az ellenőrző kérdésekből fel lehetett készülni maximálisan az elektronikus vizsgára.” 32 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív 33 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív 34 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív 35 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív 36 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív E-learning ismételt használata - indoklás „A tananyag tág témakörű volt és a képekkel videókkal érthető tananyagot kaptunk, az ellenőrző kérdések pedig segítettek a vizsgára illetve a modulzárókra felkészülni. Interaktív tananyag gyorsítja a tanulás folyamatát, mert sokkal szemléletesebb. Internetes számonkéréssel nem kell felesleges sokat utaznunk, a munkahelyünkről se hiányzunk. Mivel az internetes tanulás során nem veszek részt az órákon, így az esetleges külön magyarázatokat és közvetlenül a témához kapcsolódó kérdéseket sem hallom Otthon elsajátítható, nincs szükség órára járni, jegyzetelni Számomra sokkal átláthatóbb az anyag.” 37 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív 38 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív 39 dr. Nagy Tamás

2. Kérdőív Foglalja össze röviden véleményét a duális képzésről! „A csúszó tárgyak kivételével teljesíthető nehézségűek a szakirányos tárgyak. Amin egyértelműen fejleszteni kell az a diák-tanár kapcsolattartás, mert abban voltak gyakran hiányosságok. A duális képzés nagy előnye, hogy az elméletben tanultakat itt gyakorlatban is tudjuk hasznosítani. Talán az eleje a legnehezebb amikor, hirtelen belecsöppentünk, mert azért az elején nehéz beosztani az időt a tanulásra a munka mellett, de ez egy idő után már könnyen megy. Jó döntés volt ezt a szakirányt választani, mert már biztos helyem van, egy olyan cégnél, és területen, ami nagyon tetszik, és nagy lehetőségeket nyújt számomra. Nagyon jó lehetőség szakmai tapasztalatokat szerezni, munkahelyet sokkal egyszerűbb lesz találni. Rengeteg szakmai tapasztalatot szereztem és lesz lehetőségem ezután is a fejlődésre.” 40 dr. Nagy Tamás

Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! dr. Nagy Tamás nagytomi@sze.hu