Science Center of DEBRECEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Advertisements

Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Debrecen - iskolaváros
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Rigó Róbert: „Természettudományos ismeretek integrált és komplex közvetítésének és elsajátításának új formái”
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
Tudományos eredmények tudástranszfere a „Life long learning” szellemében - Alapkutatások eredményei a tudástranszferben - Dr. Gálfi Márta.
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Távmunka kutatás, fejlesztés eredményei
Az IKT-metria mérőeszköz
OFA Hálózat évi tevékenységei
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
TIOP /1 KIEMELT PROJEKT „A kistérségekben a közösségi szolgáltatások infrastruktúrájának fejlesztése ” Előadás a projekt hátteréről.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Győri helyi közösség Helyi közösségi fejlesztési stratégia
PhD online közösségi oldal Dr
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

Science Center of DEBRECEN TIOP-1.3.3/2008/2 Agóra pólus

Debrecen - iskolaváros Debrecen jelentősége – 500 éves oktatási múlt A projekt célja: a műszaki- és természettudományos képzés népszerűsítése – ezek élményszerű, vonzó bemutatása – diplomások számának növelése – a társadalmi tudásszint szélesítése Célcsoportok: általános- és középiskola – tanárok, diákok egyetemi oktatók, kutatók, hallgatók a gazdasági élet szereplői és a társadalom széles spektruma

Célok és módszerek ÉLMÉNY – KÉPZÉS – SZÓRAKOZÁS Életszerű közeledés a tudományhoz Élményszerű, közérthető, interaktív Komplex szolgáltatás - családbarát Oktatás – gyakorlati képzés helyszíne Pedagógusok továbbképzése egyetemi háttérrel – disszeminációs aktivitás Partner gazdasági szereplők bevonása, munkaerő piaci helyzet javulása Esélyegyenlőség

Tudományos Élménypark projektelemei: Tudomány palotája (1.) Kísérleti állatház (2.) Pálma- és Lepkeház (3.) Napfizikai Obszervatórium (4.) Kiegészítő elemek: tanösvény építése parkoló kialakítása

Tudományok Palotája - látványterv

Élmények, látványok TUDOMÁNYOS ÉLMÉNYPARK Tudományok Palotája (3 szint, 2800 m2), - kreatív foglalkoztatók – interaktív tér - hidrobiológia, kémia, számítógép terem, internet, 250 férőhelyes előadóterem, gyermekfoglalkoztató, szociális helyiségek - orvosbiológia, növénytan, internet, fizika,robotika szociális helyiségek - Csillagda - szakköri és szemináriumi termek, üzemeltetés Kísérleti állatház Pálmaház és lepkeház Napfizikai Obszervatórium Tanösvény, kertépítés, parkoló kiépítése

Tudományok Palotája - látványterv

Tudományok Palotája - belső

Tudományok Palotája FELADATOK: Természettudományos folyamatok, jelenségek élményszerű bemutatása Jelenlegi attitűdök megváltoztatása, az oktatás kísérletes, gyakorlati oldalának erősítésével A régió tudományos és innovációs eredményeinek közérthető bemutatása - felnőttképzés Tehetséggondozás – új formák kidolgozása Tanárok, tanárjelöltek gyakorlat-orientált képzésének segítése Kutatási, innovációs eredmények bemutatása

Pálma- és lepkeház

Napfizikai Obszervatórium FELADATOK: Felsőoktatási képzési- és tudományos disszeminációs aktivitásnak helyet adó térként funkcionál Rendszeres éjszakai távcsöves bemutatás Csillagászati és űrfizikai oktatás Civil szerveződések fogadása – ismeretterjesztő előadások tartása

„Csillagda”

Módszerek a célok elérésére Kulturális alapú városfejlesztés DE társadalmi- és közönség kapcsolatainak bővítése Továbbtanulók orientációja Természettudományos végzettségű hallgatók számának növelése Helyi, regionális munkaerő-piaci kereslet-kínálat egyensúlyának megteremtése Társadalmi tudásszint szélesítése, érdeklődés – jelenségek, folyamatok, műszaki megoldások látványossága, gyors gyakorlati alkalmazása – jó módszerekkel közérthetővé válnak

Tudományos Élménypark Debrecenben Köszönöm megtisztelő figyelmet!