A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése „Tudásdepó-Expressz” BÁCSALMÁS.
1 II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Internet alapú tanulás vidéki térségben. Székelyföldi tapasztalatok Kiss Adél Pro Educatione Egyesület – Tanulmányi és Felnőttképzési Hálózat, Csíksomlyó.
2007. június 19.Pozsony Varga Zoltán június 19.Pozsony Varga Zoltán CÉLOK •Internet használat növelése, magyar nyelvű kultúra elterjesztése, esélyegyenlőség,
„Ezt egy életen át kell játszani”
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
Esély és lehetőség: Távmunka Magyarországon 2002.november.
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
Közösségi internethasználat Nyitrai Erika ELTE IK Algoritmusok és Alkalmazásaik Tsz. tanársegéd.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Paradigmaváltás az oktatásban
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Információs társadalom és a társadalmi egyenlőtlenségek Tausz Katalin.
Közösségi internethasználat Magyarországon
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Korok játéka vagy játékok kora
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Digitális szolidaritási háló – a szerves megoldás Gáspár Mátyás
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A társadalmi t ő ke, az internet- elérés és a túlzott TV-nézés összefüggései Dr. habil Németh Erzsébet, BKF, főiskolai tanár, a Viselkedéstudományi Intézet.
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
Internetezés és társadalmi státusz Forrás: TÁRKI Omnibusz december, Medián június Internet-használók aránya a háztartások egy főre jutó jövedelmi.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Információs társadalom Elektronikus napló. Bevezetés Az elektronikus napló Az elektronikus napló lehetővé teszi az iskola mindennapjai során felmerülő.
Komplex kormányzati cselekvési terv négy pillér mentén – Digitális Magyarország „Networkshop 2015” konferencia Sárospatak.
2003. február 20. Esély és lehetőség: Távmunka Magyarországon 1 Benedek András Távmunka a Tudásgazdaságban A Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Internet a családban Székely Levente –
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
1 P iaci háttér - Új készségek és munkahelyek  Az Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT) szektor az egyik legígéretesebb és gazdaságilag.
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
Az Európai Unió Információs-társadalom politikája
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Nemzeti Köznevelési Portál
Tény alapú pályaorientációs szakpolitika
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében Huszár Zsuzsa: Info‐kommunikációs  technológiák Készítette: Sörös Gergő SOGGABP.PTE

TémaválasztÁs ÉRDEKES Informatikusként fontosnak tartom a digitális jövőt Tanárként elkerülhetetlen a folyamatos tanulás A diákoknak a lehető legmagasabb szintű tudásra van szükségük A jövő „digitális”

Társadalmi megosztottság Magyarország digitálisan megosztott társadalom Hiányzó kompetenciák, erőforrások Az internet elérhető! Otthon Munkahelyen E-pontokon Kávézókban Iskola Mégsem növekszik érdemben az internetezők száma Komoly lemaradás e téren Elmélyülhet a digitális megosztottság!

Lakossági adatok! A lakosság 1/3-a rendelkezik személyi számítógéppel Az otthoni internet hozzáféréssel rendelkezők arány 15% A 16 éves vagy idősebb korosztálynál a számítógép használat stagnál. 40% A lakosság nagy része olyan településen él, ahol elérhető az internet szolgáltatás!

(Nehézkesen működik, hiányos) Mit tehetünk? Újabb rétegeknek kell vonzóvá tenni! Kormányzati lépések szükségesek. Pályázati rendszer (működik) Elektronikus egészségügyi Szolgáltatások (Minimális) Elektronikus kormányzati Szolgáltatások (Nehézkesen működik, hiányos)

Mit tehetünk mi? „A számítógép-használat terén a legjelentősebb különbségek az iskolázottság és az életkor szerint figyelhetők meg. A mi feladatunk ennek a különbségnek a csökkentése illetve ha lehetséges, akkor megszűntetése. Új technológiák használata, és oktatása Felzárkóztatás Digitális tananyagok Fontos az otthoni internet elérés!

Mely társadalmi csoportok használják az internetet? Magyarországon homogén környezet fedezhető fel! A jövedelem és a szg. Használat között összefüggés fedezhető fel Fiatalok és fiatal felnőttek használják túlnyomó részt Iskolázottak körében sokkal magasabb a használók aránya

Használják, de hogyan? PASSZÍV AKTÍV Csak szemlélői a digitális technológiák hódításának Részesei, fejlesztői, alakítói e-kornak Bizonyos részeit használják Hasznot húznak belőle!

Az életkor hatása FIATALOK IDŐSEBBEK Böngészés, játék Munka Tudás bővítés Kis részben tanulás Kis részben kikapcsolódás Az információ szerzés elsődleges formája még mindig a televízió!

Az internet mint probléma forrás „Túl sok „ internetezés Társadalmi elszigetelődés Virtuális élet a valóság helyett Magány Nem mindegy, mi miatt történik A megoldás lehet, a céltalan internetezés korlátozása feladatokkal!

Változás. Nem szeretjük, félünk tőle. De nem tudjuk elkerülni Változás... Nem szeretjük, félünk tőle. De nem tudjuk elkerülni. És vagy megszokjuk a változást vagy megszökünk előle.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Sörös Gergő SOGGABP.PTE