A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében Huszár Zsuzsa: Info‐kommunikációs technológiák Készítette: Sörös Gergő SOGGABP.PTE
TémaválasztÁs ÉRDEKES Informatikusként fontosnak tartom a digitális jövőt Tanárként elkerülhetetlen a folyamatos tanulás A diákoknak a lehető legmagasabb szintű tudásra van szükségük A jövő „digitális”
Társadalmi megosztottság Magyarország digitálisan megosztott társadalom Hiányzó kompetenciák, erőforrások Az internet elérhető! Otthon Munkahelyen E-pontokon Kávézókban Iskola Mégsem növekszik érdemben az internetezők száma Komoly lemaradás e téren Elmélyülhet a digitális megosztottság!
Lakossági adatok! A lakosság 1/3-a rendelkezik személyi számítógéppel Az otthoni internet hozzáféréssel rendelkezők arány 15% A 16 éves vagy idősebb korosztálynál a számítógép használat stagnál. 40% A lakosság nagy része olyan településen él, ahol elérhető az internet szolgáltatás!
(Nehézkesen működik, hiányos) Mit tehetünk? Újabb rétegeknek kell vonzóvá tenni! Kormányzati lépések szükségesek. Pályázati rendszer (működik) Elektronikus egészségügyi Szolgáltatások (Minimális) Elektronikus kormányzati Szolgáltatások (Nehézkesen működik, hiányos)
Mit tehetünk mi? „A számítógép-használat terén a legjelentősebb különbségek az iskolázottság és az életkor szerint figyelhetők meg. A mi feladatunk ennek a különbségnek a csökkentése illetve ha lehetséges, akkor megszűntetése. Új technológiák használata, és oktatása Felzárkóztatás Digitális tananyagok Fontos az otthoni internet elérés!
Mely társadalmi csoportok használják az internetet? Magyarországon homogén környezet fedezhető fel! A jövedelem és a szg. Használat között összefüggés fedezhető fel Fiatalok és fiatal felnőttek használják túlnyomó részt Iskolázottak körében sokkal magasabb a használók aránya
Használják, de hogyan? PASSZÍV AKTÍV Csak szemlélői a digitális technológiák hódításának Részesei, fejlesztői, alakítói e-kornak Bizonyos részeit használják Hasznot húznak belőle!
Az életkor hatása FIATALOK IDŐSEBBEK Böngészés, játék Munka Tudás bővítés Kis részben tanulás Kis részben kikapcsolódás Az információ szerzés elsődleges formája még mindig a televízió!
Az internet mint probléma forrás „Túl sok „ internetezés Társadalmi elszigetelődés Virtuális élet a valóság helyett Magány Nem mindegy, mi miatt történik A megoldás lehet, a céltalan internetezés korlátozása feladatokkal!
Változás. Nem szeretjük, félünk tőle. De nem tudjuk elkerülni Változás... Nem szeretjük, félünk tőle. De nem tudjuk elkerülni. És vagy megszokjuk a változást vagy megszökünk előle.
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Sörös Gergő SOGGABP.PTE