Stratégiaalkotás, Jövőkép

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Advertisements

Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Dokumentációs rendszer
A stratégiai tervezés módszertana
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
„INTER-CIVIC: Vývoj dvojjazyčného portálu a digitálnych obsahov pre NGO”
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Stratégiai tervezés.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Fejlesztési, stratégiai útmutató
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A stratégiai tervezés folyamata
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Fejlesztes.emagyar.net farkas andrás. fejlesztes.emagyar.net mi ez? A Magyar-magyar Platform – bár még maga is új kezdeményezés – állandó fejlesztést,
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
A beiskolázás előkészítése
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A hálózati együttműködés lehetőségei és keretei. hálózat  „Minden olyan rendszer felfogható hálózatnak, amely egymástól elkülönült elemekből áll, és.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Stratégiaalkotás, Jövőkép Impulzus minőségügyi képzés

Program 10.00 – 10.50 kezdés, bemutatkozás, rövid bemutatkozó kör (kit hogyan szólítsunk, honnan jött) 10.50 – 11.50 jövőkép és misszió, PEST/SWOT 11.50 -12.00 szünet 12.00 – 13.00 elemzés a gyakorlatban 13.00 – 14.00 ebéd 14.00 – 15.00 stratégiaalkotás – benne a minőség szerepe 15.00 – 15.10 szünet 15.10 – 17.00 hálózatok elmélet és gyakorlat

Fogalmak Stratégia Sztratégosz: a hadművészet művelője, a tapasztalatok (tudás) birtokosa, a célok kijelölője, az eszközök meghatározója komoly kihívást jelentő helyzetben. A célok, illetve a célok eléréséhez szükséges eszközök viszonylag hosszabb időszakra érvényes egymáshoz rendelése. Egy adott helyzetből megfogalmazott, elérendő cél jövőbeli állapotához vezető út. Arra ad választ, hogy a szereplők miként valósítják meg a külső erők és a belső erőforrások figyelembevételével fő céljaikat.

Fogalmak Szakpolitika – policy Jól meghatározott célrendszere van A célok megvalósításához megfelelő eszközökkel rendelkezik (pénz, intézmény, szakemberek) Legitimációval, politikai megerősítéssel rendelkezik A szakpolitikák céljai egymást erősítik (foglalkoztatás, oktatás, esélyegyenlőség, ifjúság) A szakpolitikák a társadalmi-gazdasági környezettel együtt változnak

Fogalmak Program: olyan cselekvési akcióterv, amely a tervben kitűzött átfogó célokra támaszkodva azokat továbbontja, úgy, hogy a gyakorlatban megvalósítható rendszer jöjjön létre: Mérhető célrendszer (indikátorok) A program lebonyolításának intézményrendszere Intézkedések, amelyek a támogatás alapegységei, a program építőkövei Elfogadott költségvetés Projekt: egymással fizikai vagy közvetlen logikai kapcsolatban lévő fejlesztési szakaszok eredményeképpen önmagában működőképes eszköz, amely önálló kimenettel rendelkezik.

Stratégiai életciklus Program Stratégia Projekt

Jövőkép-orientált stratégia Előkészítés A jövőkép és a misszió felvázolása A környezet és a belső adottságok, képességek vizsgálata A jövőkép, a misszió végleges tartalmának, formájának kialakítása A stratégiák megfogalmazása

Előkészítés Változtatásra figyelmeztető jelek, megoldandó dilemmák áttekintése Vizsgálat: Mi van, ha nem teszünk semmit? Elegendőek a kisebb átalakítások? Döntés: ha stratégiai intézkedésekre van szükség, elég a „spontán” stratégia (tanulási, megismerési és alkufolyamatok eredményeként)? vagy fontosnak tartjuk a szereplők, érintettek tudatos felkészítését? A tudatos felkészülés nyitánya: a környezeti feltételekhez, belső adottságokhoz legjobban illeszkedő stratégia-alkotási folyamat kiválasztása Formalizált tervezési folyamat  stratégiai terv Gyorsan változó környezet  jövőkép-orientált stratégiaalkotási folyamat Csak fókuszpontok kijelölése (jövőkép, misszió) A fontosabb cselekvési irányok (stratégia) megfogalmazása A stratégia érintettjeit (stakeholderek) meg kell győzni a stratégiaalkotás szükségességéről (tájékoztatás, elvárások megfogalmazása, meghatalmazás kérése) Feláll a csapat ki kell jelölni a stratégia kidolgozásában részt vevőket, a munka szervezeti és formai kereteit, az egyes lépések végrehajtásának felelőseit, határidejét.

A jövőkép és a misszió felvázolása Milyen típusú fókuszpont kijelölésére van szükség? Egyértelmű, világos célmeghatározás  Jövőkép felrajzolása Az érintettek együttműködését biztosító „lágyabb” elvek, értékek  Küldetés megfogalmazása Mindkettő Mi kerüljön a középpontba? Ifjúsági szolgáltatások, infrastruktúra Integrált ifjúságpolitika eszköz és viszonyrendszerének kialakítása, fejlesztése Horizontális fejlesztések, kezdeményezések

Környezet és belső adottságok vizsgálata Lokalizáció és vizsgálat : a társadalmi-gazdasági környezet jövőképünket, küldetésünket, annak megvalósíthatóságát befolyásoló tényezői kisebb önálló kutatások, adatgyűjtések, elemzések, felmérések; meglévő adatok gyűjtése, adaptációja (helyi, országos  munkaügy, önkormányzat, KSH); Ifjúság2004 – regionális ifjúsági helyzetelemzések a makrokörnyezeti elemek azonosítása, elemzése PEST módszerrel (Political - politikai elemek, Economic – gazdasági elemek, Social – társadalmi elemek, Technical – technikai elemek) a környezet elemzéséből származó információk összegzése SWOT módszerrel (Strengths – erősségek, Weakness – gyengeségek, Opportunities – lehetőségek, Threats – fenyegetettségek) A stratégia szereplői belső adottságainak, folyamatainak vizsgálata Külső és belső együttműködés, értékteremtő képesség Tevékenységtérkép felállítása és összevetése a társadalmi értékelvárásokkal Erőforrások és képességek vizsgálata Az érdekcsoportok meghatározása és elvárásainak tisztázása Külső és belső érdekcsoportok azonosítása A stratégiai célok megvalósítására befolyással bíró érdekcsoportok elvárásainak, prioritásainak tisztázása, figyelembe vételének tisztázása, rögzítése

A jövőkép, a misszió végleges tartalmának, formájának kialakítása Az elemzések eredményeinek birtokában kontrolláljuk és pontosítsuk s jövőkép és a misszió tartalmát Elemek vizsgálata: megtartani, kihagyni, módosítani, pontosítani Fókuszpontok: világos és egyértelmű megfogalmazás Összevetés a velünk szemben felállított követelményekkel Határozzuk meg a jövőkép és a misszió kommunikálásának formáit Elfogadtatás és elköteleződés a végrehajtásban érintettek körében Terv a fókuszpontok társadalmi megjelentetésének formáiról

Az elemzés eszközei A SWOT dimenzió szempontjai ERŐSSÉGEK GYENGESÉGEK (fejlesztendő területek) LEHETŐSÉGEK VESZÉLYEK (kockázatok) A PEST dimenzió szempontjai POLITIKAI KÖRNYEZET GAZDASÁGI TÁRSADALMI TECHNIKAI-TECHNOLÓGIAI

PEST elemzés Politikai környezet Gazdasági környezet Jogszabályok, szabályozók Intézmények, döntés-előkészítés, döntéshozatal Szakpolitikák, stratégiák, koncepciók Támogatók, közömbösek, akadályozók Érdekcsoportok és érdekek Politikai, szakpolitikai hatások Gazdasági környezet Gazdasági feltételek (piaci igény, foglalkoztatás, penetráció, stb.) Gazdasági szükségletek Megtérülés Fenntarthatóság Bevonható pénzügyi források (pályázatok) Együttműködési lehetőségek (konzorcium, barrter) Gazdasági hatások Társadalmi környezet Közvetlen és közvetett célcsoportok meghatározása és jellemzése Társadalmi szükséglet, megrendelés Kapcsolódó társadalmi mozgalmak, intézmények Társadalmi kommunikáció Társadalmi hatások Technikai környezet Infrastrukturális helyzet, szükségletek, lehetőségek A célokhoz szükséges eszközök: helyzet, szükségletek, lehetőségek Emberi erőforrás… Technológia, módszertan… Minőségügy, minőségbiztosítás…

Példa: Kívül-belül Kívül-belül határok nélkül Helyzetelemző, célkijelölő műhely a Kárpát-medencei magyar diákszervezetek együttműködésének élénkítésére A műhely célja, hogy helyzetelemzést adjon és válaszokat fogalmazzon meg arra a kérdésre: Hogyan jelölhetők ki a Kárpát-medencében működő magyar diákszervezetek együttműködésének céljai? A műhely feladata, hogy a célok kapcsán vizsgálja az együttműködés tartalmát és módját.

Sikerkritériumok A Kívül-belül határok nélkül Kárpát-medencei hallgatói műhely résztvevői a műhelymunka elején a következő célt, illetve kimenetet határozták meg, mint együttműködésük sikerkritériumát: Adekvát kérdéseket és válaszokat kell találnunk a fiatalok, diákok, hallgatók közötti együttműködés Miért?-jére, Hogyan?-jára Rá kell tekintenünk a közelmúltra és a jelen helyzetre is. Milyen kérdések vetődnek fel? Kik fogalmazzák, fogalmazhatják meg azokat? Hogyan keressünk választ a Mit?, az együttműködés tartalmára vonatkozó kérdésre? Hogyan jelölhetők ki a célok a szervezetek együttműködésére? Hogyan? Mi? Kik? A jelenlévők szakértőként (személyes elköteleződéssel) és szervezetek képviselőiként (szervezeti meghatalmazással) kapcsolódnak be a műhely munkájába.

Technikai-technológiai környezet PEST szempontok A PEST analízis sajátos, a Külső-belső műhely által kidolgozott szempontjai a téma vizsgálatához Politikai környezet Gazdasági környezet Milyen intézményi keretek közt valósul meg az együttműködés? Kik a támogatók, közömbösök és akadályozók? Hogyan kezelhető a folyamat? Érdekek és érdekcsoportok Politikai, szakpolitikai hatások → bekapcsolódás a stratégiák megalkotásába és megvalósításába Intézményként bekapcsolódás a döntés-előkészítési és döntéshozatali folyamatokba, területekbe → Melyek ezek? Az együttműködés jogszabályi környezete és keretei Nonprofit szereplőként milyen együttműködés áll fenn a gazdasági szektorral? → Lehetségesek-e és milyen kiegészítő szerepek? Piaci igények a hallgatói együttműködések programjaira, termékeire → Megfelelés a piaci elvárásoknak Feltételek és szükségletek Pénzügyi fejlesztési források → hazai, külföldi, EU-s, nemzetközi Megtérülés és fenntarthatóság Gazdasági hatások Társadalmi környezet Technikai-technológiai környezet Társadalmi hatások Célcsoport az együttműködésé (ÖSSZHANG) társadalmi Kommunikáció az együttműködésé más csoportokkal Társadalmi igények felénk megfogalmazandó általunk vállalt Kapcsolódó társadalmi mozgalmak, igények Célokhoz szükséges eszközök: helyzet, szükségletek, lehetőségek Emberi erőforrás az együttműködőké képesség a társadalmi-gazdasági részvételre Technológia, módszer, gyakorlatok Minőségügy, minőségbiztosítás

A politikai környezet vizsgálata Erősségek Gyengeségek Szakpolitika: Magyarország (OKM) Szerbia (ISM, ifjúsági államtitkárság) Magyarországnak egy partnerrel kellene tárgyalnia Nem formális keret Diákszervezetekkel több helyre lehet pályázni, mint a HÖK-ökkel Támogatók (Szerbia és Magyarország) MOISZ FSZH Románia – Országos Ifjúsági Hatóság Intézményi keretek: nincs jogi nem indulhat pályázatokon nem EU nemzeti szinteken változó a szervezetek pozíciója és kapcsolatrendszere hiányos kapcsolat a szakpolitikákhoz, intézményekhez Lehetőségek Veszélyek Intézményesedés: szervezetté alakulni → közös EU-s pályázat, szorosabb együttműködés ÖSSZHANG és MAHASZ együttműködés (beépülés tagként) + a HÖOK is partner lenne Szakpolitika: nemzeti modellek, tapasztalatok cseréje partnerség az országos politika felső vezetésével Intézményesedés esetén: hol legyen a bejegyzés (földrajzi kérdés), gazdasági nehézség, rugalmatlan, szervezet önállósodása (túlnő a szervezet a tagjain) felelősség MAHASZ bejegyzés alatt áll a HÖOK közreműködése, szerepe, szándékai nem világosak érdekkonfliktus egyrészről a HÖOK és a MAHASZ, másrészről az ÖSSZHANG között

A gazdasági környezet vizsgálata Erősségek Gyengeségek Románia – Országos Ifjúsági Hatóság gazdasági szektorral való együttműködés: fiatalok közvetítése cégekhez (pl. Szerbia – OTP; Szlovákia – szakmai gyakorlat, Fórum Kisebbségkutató Intézet) adatbázisok (kétirányú: cégadatbázis, önéletrajz) kutatások eredményeinek átadása reklámfelület biztosítása (pl. Alma Mater) képzések feltételek, szükségletek biztosítása: OKM biztosít forrást működésre és programra diplomás pályakezdő – Szerbia, Magyarország, Románia pénzügyi források: nem jelent problémát partnert találni 5 szervezet 6 országot képvisel Románia, Szerbia, Szlovákia jól tud hazai pályázatokon indulni fenntarthatóság: jó barátság az ÖSSZHANG-ban, függetlenség (nincs költség, felelősség) megtérülés: személyi szempontból: személyes fejlődés kapcsolati háló (Kárpát-medencében mindenhol van kapcsolat – vízum) „kitárul a világ” = mobilitás gazdasági hatás: hátrányos helyzetű térségek segítése (pl. nyomda, szolgáltatásvásárlás) képzettebb, felkészültebb fiatalok (fiatalok elhelyezkedése, a cégeknek nem kell keresni) versenyszellem a cégek között (megrendelő, vásárló a piacon) pénzügyi források: Kárpátalja mindig kiesik nem lehet partner Youthban, EU-s forrásban, hazai források egyáltalán nincsenek Lehetőségek Veszélyek gazdasági szektorral való együttműködés: az ÖSSZHANG felajánlja a magyar cégeknek, hogy rajta keresztül keressenek Kárpát-medencei magyar fiatalokat együtt könnyebben megy, megtérül a befektetés (szervezeti szinten) Kárpátalja segítése nyitás a nagyobb piac felé új gazdasági partnerek bevonása fenntarthatóság: személyfüggő (ha a szervezetek vezetői változnak)

A társadalmi környezet vizsgálata Erősségek Gyengeségek kapcsolati tőke egyéni tapasztalatok, tudás lehetőséget adunk a társadalmi igények megvalósítására (információszolgáltatás) szociális biztonság, lehetőség nyújtása EU-s képviselet közös nyelv kétnyelvűség széles célcsoport 2000 óta van kulturális sokszínűség külső és belső kommunikáció nem vagyunk reprezentatívak nincs miért kommunikáljunk! nincs egységes képe a társadalomnak rólunk! (elveszett a cél) időmenedzsment magyarság, mint kisebbség nem vagyunk elismerve, mint ÖSSZHANG Lehetőségek Veszélyek nemzetközi kapcsolatok, elismerés magyarság szélesebb körű tájékoztatás (nagy területet fed le a Kárpát-medence) tudásalapú kultúra fejlesztése a Kárpát-medencében ÖSSZHANG + MAHASZ hibás kommunikáció (nem jut el) passzivitás (igénytelenség) megbélyegzés nemzeti érdekkülönbségek határok eltérés az országok között (kultúra, emberek) ÖSSZHANG + MAHASZ megosztás túl nagy célok kitűzése

Tudás, technológia, technika A technikai környezet vizsgálata Erősségek Gyengeségek minden tagszervezetnek van saját irodája személyes kapcsolatok, barátságok kialakulása egyéni és közös tapasztalatok flexibilitás (nyitott a szervezet) ugródeszka és nem akadály – ugródeszka benne lévő személyeknek egységben gondolkodás, közös célok (fennmaradjon az együttműködés) szélessávú internet saját honlapok közös domain szerver emberi erőforráshiány az együttműködésben és az együttműködőkben nincs komplex minőségbiztosítási rendszer motivációs tényezők eltérése a célok megvalósításának elmaradása Lehetőségek Veszélyek virtuális koordinációs iroda (közös adatbázis-kezelő felület) képviselői bővítés és fokozatos felkészítés (utánpótlás-nevelés) rendszeres találkozók és egyben fejlesztés-felkészítés (2 évente stratégia-alkotás) a külső és belső kommunikáció rendszerezése (mézesmadzag, bevonás) egyéni motivációk megkeresése közös honlapfejlesztés létszám bővítése korlátozott idő- és mozgástér fluktuáció (most viszonylag magas) jogi személyiség hiánya (központi iroda – hol legyen az 5 ország közül, földrajzi elhelyezkedés) ellaposodás

Az ÖSSZHENG jövőképe Az ÖSSZHANG elismert magyar felsőoktatási diákszervezetek nyitott szakmai hálózata, melynek tevékenysége az egész Kárpát- medencei magyarságra kiterjed. Tagszervezetei számára lehetőséget biztosít az egyes szervezetek és a hálózat közös céljainak eléréséhez, megoldásokat keres a diákok élethelyzetéből adódó nehézségekre. Szakmai síkokon konzultációs, tanácsadói, fejlesztő tevékenységet végez; összekötő szerepet játszik az állami, gazdasági és társadalmi szintek között. Munkássága a békés és a lehető legszélesebb együttműködésen alapul.

Célok (vitaanyag) Együttműködés létrehozása a Kárpát- medencei magyar felsőoktatási diákszervezetek körében Elköteleződés megteremtése Szervezeti viszonyok rendezése ÖSSZHANG Egyesület létrehozása Stabil, fenntartható, hatékonyan működő szervezet kialakítása az utánpótlás nevelése pénzügyi stabilitás megteremtése anyagi erőforrás biztosítása az Egyesület számára humán erőforrás biztosítása, csapat létrehozása, amely élvezi az összes tagszervezet bizalmát, támogatását koordinátor központi menedzsment kommunikáció javítása (külső, belső) kapcsolatok szélesítése, fejlesztése Elismertté válás a szakpolitikák számára Függetlenség függetlenség megőrzése a pártpolitikával szemben a diákszervezetek minden országban legyenek függetlenek a pártpolitikától a tagszervezetek megerősítése, helyzetbe hozása a szervezet képviselje legitimen a tagszervezeteket legitimitását egyrészt a tagszervezetek biztosítsák, másrészt váljon a Kárpát-medencei diákok legitim képviselőjévé a nyilvánosság számára a Kárpát-medencében élő magyar diákok segítése