Miskolczi Ildikó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE.
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
E-learning alapú távoktatásos képzés
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
M-tanulás Nyitrai Erika ELTE IK Algoritmusok és Alkalmazásaik Tanszék tanársegéd.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Angol nyelvi kompetencia
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
E-learning alapú távoktatásos képzés
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
1 Témafelvetés Tanulásmódszertan 2. kurzusra Papp Endre – Molnár Attila.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
NÁDAI GÁBOR \t Tanulmányi rendszer fejlesztése Nádai Gábor előadása GDF TDK – 2009; Konzulens: Dr. Kovács János.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Nemzeti Köznevelési Portál
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Miskolczi Ildikó www.miskolczi.net miskolczi.ildiko@gmail.com AZ EGÉSZ ÉLETET ÁTFOGÓ TANULÁS 21. SZÁZADI MODELLJE avagy: A FOLYAMATOSSÁG ÉS A MOBILITÁS IGÉNYE A TANULÁSBAN Miskolczi Ildikó www.miskolczi.net miskolczi.ildiko@gmail.com

EGÉSZ ÉLETET ÁTFOGÓ TANULÁS BEVEZETÉS Egész életet átfogó tanulás: természetes igény a 21. században Tartalma: (2000 Stockholm) Hosszában LLL Széltében LWL EGÉSZ ÉLETET ÁTFOGÓ TANULÁS

(Komenczi Bertalan 2006)

Holott ez nem így van a 21. században!

Folyamatosság mint igény Többszintű, egymásra épülő képzések: (életpályamodellek) tanfolyamok… alapképzés - mesterképzés – doktori képzés LLL Változó gazdasági, társadalmi, egyéni körülmények, igények Egész életre, annak több területére kiterjedő tanulás: Egész életet átfogó tanulás Folyamatosság és széleskörű ismeretek, új dolgok tanulásának szükségessége. LWL

(készítette: Seres György, Miskolczi Ildikó 2011)

Mobil tanulás Könnyen? Gyorsan? Egy egész életen át? (reális időn belül) Bármit? Bárhol? Bármikor? Egy egész életen át?

Korszerű, gyors, hatékony ismeretszerzési módok Rohamos mértékben és mennyiségben nő a körülöttünk lévő információ- és tudásmennyiség Mobil tanulás Korszerű, gyors, hatékony ismeretszerzési módok ? Ugyanolyan gyorsan elavulttá válnak a megszerzett ismeretek, mint amilyen gyorsan szükségünk lehet rájuk

Mobilitás, mint igény A mobil tanulási modell szereplőinek helyzete az internet korában (készítette: Miskolczi Ildikó) A „hagyományos” tanulási modell szereplőinek helyzete az internet korában (készítette: Miskolczi Ildikó)

A mobil tanulás helyzete és kapcsolata az elektronikus tanulással (készítette: Miskolczi Ildikó) A mobil tanulás tényezői (készítette: Miskolczi Ildikó)

A mobil tanulás előnyei (módszer) A tanulás határai kitágulnak (3B) Időtakarékos (a tanulás idejét lerövidítheti) Költséghatékony (létező eszközöket és infrastruktúrát használ fel) Rövid képzéseken, továbbképzéseken, kurzusokon kifejezetten hatékony lehet Az LMS rendszerekkel integrálható Alapvetően tartalomközpontú szemléletmód jellemzi Csökkenti a tanulási tartalmak fejlesztési költségeit Szabvány platformok használata maximális hozzáférést nyújt, miközben a minimálisra csökkenti a szükséges technikai támogatást

A mobil tanulás előnyei (oktató) Szemléltetés, szimulálás, modellezés könnyebbé válik Sokféle file-formátum megjeleníthető Interneten keresztül interaktív tartalmak megjeleníthetőek A nap 24 órájában hozzáférhető minden oktatási (kurzus) információ Nem csak a tananyag, hanem a hallgató is elérhető bármikor, így az interaktív kommunikáció könnyebben és gyorsabban megvalósul Közös projekt-munkák gyorsabbá vál(hat)nak Könnyebb tanulói motiválás Könnyebb, gyorsabb kapcsolattartás

A mobil tanulás előnyei Alkalmazkodik az élethelyzethez, felhasználói igényekhez (kényelmes, rugalmas) Sokféle file-formátum megjeleníthető (podcast, video, multimédiás tartalmak…) Interneten keresztül interaktív tartalmak megjeleníthetőek Közösségi, kollaboratív tanulást támogatja, ösztönzi a közösségi tanulás kialakulását Növel(het)i a tanulás hatékonyságát Könnyebbé válik a tanulás extrém helyzetekben Segít növelni az önbizalmat, önbecsülést, sikerélményt ad, élményszerűvé válhat a tanulás Segít jobban, tovább fókuszálni a figyelmüket nehezen összpontosító hallgatóknak is

Feloldja a tanulás formalizmusát Segít fejleszteni a digitális írástudást Lehetővé válik az „asztal mellől felállás” a tanulás során (függetlenedik a tanulás az íróasztaltól) A gyakorlati, alkalmazható tudás megszerzésére összpontosít E-portfólióba illeszthető A nap 24 órájában hozzáférhető minden oktatási (kurzus) információ Nem csak a tananyag, hanem a hallgató is elérhető bármikor, így az interaktív kommunikáció könnyebben és gyorsabban megvalósul Közös projekt-munkák gyorsabbá vál(hat)nak Könnyen formálható a különböző, sajátos tanulói stílusokhoz Könnyebb, gyorsabb kapcsolattartás

A mobil tanulás kihívásai Pedagógiai kérdések: Aki a mindennapokban problémamentesen használja a mobiltelefont vagy más mobil eszközt (legyen az oktató vagy tanuló), tudja-e használni oktatási célokra is? Szükséges-e, hasznos-e a mobiltelefonok vagy más mobil eszközök használata tanórai keretek között? Mit gondolnak a potenciális résztvevők (oktatók és tanulók) a mobil eszközökről, azok alkalmazásának lehetőségeiről az oktatásban? Hogyan változik a pedagógus szerepe akkor, amikor mobil tanulásban, tanításban vesz részt? Milyen kompetenciákra van szüksége egy pedagógusnak és a tanulónak az új tanulási térben?

Technológiai kérdések: Mekkora az a tananyagmennyiség, információmennyiség, amely egy egységként (modulként) elküldhető a mobilra? Melyek azok a témák, amelyek alkalmasak ekkora részletekben való tárgyalásra? A képi megjelenítés eszközre szabott. Ár

Sokféleség Szabványok hiánya Cél, hogy a lehető legtöbb eszközön használható anyag készüljön. Lehetőleg ne minden eszközre külön kelljen elkészíteni az anyagokat. Terhelhetőség A mobiltelefonok számítási kapacitása jóval kisebb, mint egy PC-é. A hosszantartó használat energiaellátási kérdéseket is felvet. Kapacitás A mai számítógépekhez és multimédiás tartalmakhoz képest kicsi a mobil eszközök mérete. A tartalom főként online módon tud eljutni a felhasználóhoz. Sebesség A letöltési sebesség általában nem túl nagy, konkurens letöltések esetén ez komoly fennakadásokat jelenthet.

Összegzés Ismeret, tudás ugrásszerű növekedése Felgyorsult élet: gyorsan elavuló tudás Hatékony, gyors, ismeretszerzés követelménye és lehetősége: MOBiL TANULÁS (MLEARNING) Előnyök Korlátok Gyors terjedés

Köszönöm a figyelmet. Kérdések?