Budapest, 2011. Június 16..  2010-ben 7456 ügyet zártak le a békéltet ő testületek  egy év alatt 1478-al növekedett az ügyek száma,  ami 25 százalékos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
jogorvoslati rendszere
Advertisements

Néhány adat a Győrben élő időskorúakról
MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
FEOSZ KONFERENCIA BUDAPEST Dékány László.
Előadó: Rozsnyai Éva Maros-völgyi LEADER Egyesület Munkaszervezet vezető.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
TÁMOP JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
A fogyasztói jogviták rendezésének alternatív fórumai, a békéltető testületi eljárás jellegzetességei Dr. Baranovszky György elnök BKIK mellett működő.
„Környezetvédelmi vállalkozói inkubátorház létesítése Rákospalotán” KMOP-1.5.3/A PROJEKTINDÍTÓ RENDEZVÉNY január
GKI Zrt., A humántőke kezelése a kétszázaknál Budapest, október 10. A hazai tudástőke megtartatása FIGYELŐ TOP200 Konferencia Dr. Adler.
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
Az ipari növekedés mai területi folyamatai
A Ket. módosításaival kapcsolatos jogalkalmazási tapasztalatok
A Ket. tervezett módosítása
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Egyéni fogyasztói érdekérvényesítés lehetőségei, békéltető testületek Dr. Kispál Edit április.
Az ELMŰ Nyrt. fogyasztói panaszkezeléssel és fogyasztói kifogással kapcsolatos tapasztalatai márc. 27.
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosítása A békéltető testületeket érintő tervezett változások Dr. Mozolai Mónika osztályvezető 2012.
A fogyasztóvédelmi törvény változásai civil szemmel dr. Krajcsik Szilvia „Fogyasztóvédelem-tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok” Nemzetközi szakmai.
Dr. Baranovszky György Budapest, Ki hogyan élte meg az elmúlt egy évet a fogyasztóvédelem területén?
Magyarország IV. középtávú ( ) Fogyasztóvédelmi Politikája Vitaanyag június.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
Hatósági és civil fogyasztóvédelmi feladatok, merre tovább fogyasztóvédelem? Dr. Baranovszky György Gödöllő, április 22.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
A gazdaság és szakképzés összefüggése. 1. Kialakult hosszabb távra a termelési és termékszerkezet Húzóágazat a feldolgozóipar Húzóágazat a feldolgozóipar.
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Beszámoló a fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalatairól, a Békéltető Testület szerepéről Megyei Államigazgatási Kollégiumi ülés dec. 08.
Készítette: Lángos Enikő osztályvezető
Adathozzáférési, illetve adatszolgáltatási, valamint díjmentességi igény felmérése az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ illetve az Országos.
A z alternatív vitarendezés lehetőségei a hagyományostól eltérő értékesítési formák terén, a békéltető testületek jövője és lehetőségei Konferencia 2011.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény A kérelemtől a bírósági felülvizsgálatig Új jogintézmények a KET-ben.
Szektorok közötti együttműködések
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
Fogyasztóvédelmi jogviták rendezése a Pest Megyei Békéltető Testület gyakorlatában Egyszerűen - Gyorsan - Ingyenesen „Törökbálinti Ősz” – Vásár és Kiállítás.
Tények, számok és folyamatok Hargita megyében , Csíkszereda.
Foglalkoztatottság 1.A foglalkoztatási ráta Magyarországon EU átlagban alacsony, a V4- ek között a legalacsonyabb. 2.A válság előtt egyedül Magyarországon.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
A magán-munkaközvetítők évi tevékenysége Foglalkoztatási és Szociális Hivatal augusztus 2.
Önkéntes kamarai tagság Összesen: 350 Pásztó: 38 (11%) Kötelező kamarai regisztráció Összesen: Pásztó: (15%) Cél: közhiteles, naprakész adatbázis.
A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetésének eredményei Dr. Szinay Attila Mezőkövesd, január 28.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal
1 Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Horváthné Szendrei Szilvia felügyelőségvezető Miskolc, Május 22.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
2014. I. negyedév munkaügyi ellenőrzési tapasztalatai!
Közbeszerzési Hatóság
BUDAPEST-KUPA Összefoglaló
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
A helyettes szülői ellátás működése
A fogyasztóvédelem célja, 2011 tapasztalatainak tükrében
Az invazív meningococcus-betegség járványügyi helyzete Magyarországon,
A magán munka-közvetítők és munkaerő kölcsönzők évi tevékenysége
Speciális szóródás: Koncentráció
PEST MEGYE BŰNÜGYI HELYZETE 2012
Előadás másolata:

Budapest, Június 16.

 2010-ben 7456 ügyet zártak le a békéltet ő testületek  egy év alatt 1478-al növekedett az ügyek száma,  ami 25 százalékos növekedésnek felel meg

 2 testület kivételével az ügyszám mindenütt növekedett.

 Komárom-Esztergom („jelentősen javult az együttműködés a Fogyasztóvédelmi Hatósággal, valamint a tanácsadás és ügyfélszolgálat működésével a fogyasztók irányába is nyitottabb a Békéltető testület tevékenysége”)  Veszprém („a fogyasztói panaszok ugrásszerű növekedése az elmúlt évek sikeres munkájának a következménye”.)  Békés („testület ismertségének emelkedése, jelentős sajtótevékenység folytán”)

db% % Utazási szolgáltatással kapcsolatos 2914,95056,8 Építőipari szolgáltatással kapcsolatos 5819,75247 Közüzemi szolgáltatással kapcsolatos 4217,05427,3 Pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos 5609,488011,8 Termékszavatoss ággal kapcsolatos , ,2 Egyéb , ,9 Összesen , ,0

 Legnagyobb arányban 2010-ben is a termékszavatossággal kapcsolatos ügyek fordultak el ő a legnagyobb számban, az összes ügy 47%-t tették ki.

 2010-ben az egyéb szolgáltatásból volt a legtöbb. Ebbe a kategóriába tartoznak a mosás, tisztítás, fodrászat, szépségápolás, oktatás, temetkezés, valamint az egyéb más kategóriába nem sorolható ügyek.  Szintén jelentős számú ügyet tettek ki a posta és távközlési ügyek, amelybe tartoznak a mobiltelefon, rádió, TV és Internet tárgyú fogyasztói ügyek.  Főbb ügycsoportok voltak még a közüzemi szolgáltatással kapcsolatos és az építőipar ügyek.

 2010-ben is sláger ügytípus volt a lábbelikkel kapcsolatos ügyek csoportja (1150 db.)  Kiemelkedő számú fogyasztói panaszt kezeltek a testületek a háztartási és kerti gépek, kézi szerszámgépek valamint a híradástechnika területén (TV, rádió, szórakoztató elektronika, telefon)

db érdemi döntéssel befejezett ügy % db érdemi döntéssel befejezett ügy % Ajánlással befejezett ügyek , ,5 Egyezséggel befejezett ügyek 99626, ,3 Kötelezéssel befejezett ügyek 932,5942,3 Megalapozatlan kérelem 88223,383219,9 Összesen

 Az érdemi döntéssel befejezett ügyeknél 5%-al nőtt az ajánlások száma, változatlan arányú maradt a kötelezések és a egyezségek aránya.  Kötelezés 2010-ben is kevés született, ennek okaként a vállalkozók részéről tapasztalható bizalmatlanságot említik többen beszámolójukban.  Az érdemi döntéseken belül a megalapozatlan kérelmek aránya csökkent.

 2010-ben az összes ügy 55 százaléka megszüntetéssel zárult,  A megszüntetések oka 20 százalékban megalapozatlan kérelem volt,  80 százalékuk pedig egyéb okból került megszüntetésre.

 Együttműködés hiánya  Eljáráson kívüli megegyezés  Hatáskör hiánya  Hiánypótlás elmulasztása  Megszűnő vállalkozások

 2010-ben is hasonló tendenciát mutatott a megszűntetéssel végződő ügyek száma és aránya, a legmagasabb arányú megszűntetés a pénzügyi szolgáltatással kapcsolatok ügyek tekintetében volt.

 Legnagyobb arányban 2010-ben a befektetési, banki és biztosítási tárgyú ügyek kerültek megszűntetésre.  A legkisebb arányú megszüntetés az utazásszervezéssel kapcsolatos ügyekben történt.

 A legnagyobb arányban az élelmiszerek és italok körében került sor megszüntetésre. Szintén magas volt a megszűntetett ügyek aránya a számítástechnikai és irodai gépekkel kapcsolatos ügyekben.  A legalacsonyabb arányt a látszerészet és fényképészet kategóriában találjuk.

 Monopol szolgáltatók együttműködés hiánya  Hamis, megtévesztő márkajelzések rossz minőség (cipők, műszaki cikkek)  Jótállási, szavatossági időn belüli meghibásodás lábbelik, műszaki cikkek, akciós mobiltelefonok  Fogyasztói csoportok hitel vagy szerencsejáték?

 Építőipar kontármunka, köddé váló vállalkozások  Pénzügy, biztosítás hiányos tájékoztatás bonyolult szerződések kiszolgáltatott fogyasztók  Üzleten kívüli kereskedelem rámenős üzletkötők célcsoport: nyugdíjasok

I. Egyedül eljáró tag II. 3 tagú tanács III. Írásbeli ügyintézés

 3 testület kivételével mindenhol folytattak a testületek egyszemélyes eljárást, a legtöbbet a budapesti testületnél (1170)

 A leggyakoribb ügyintézési mód még mindig a 3 tagú tanács által történő elbírálás volt ben.

 Írásbeli ügyintézés mindössze 7 megyében került alkalmazásra

 A 7456 ügyből 6474 esetben (82%) az eljárásban érintett vállalkozás együttműködött a testülettel  Ez 8 százalékpontos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest, amikor az ügyek 75 százalékában volt megállapítható az együttműködés.

 Tolna megye: 95 százaléka együttműködött a vállalkozásoknak.  Hajdú-Bihar megye tekinthető a másik végletnek, ahol a vállalkozások 57 százaléka működött együtt.  Pest, Veszprém, Somogy, Hajdú-Bihar és Zala megyét kivéve mindenhol emelkedett az együttműködő vállalkozások aránya.

 Megfelelő mértékű támogatás  Megfelelő személyi és tárgyi feltételek  Támogatás késői folyósítása