Kommunikációs alapkérdések és válaszok Kommunikációs tréning Siófok, 2006. november 14. Schmidt Hajnalka.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
A kölcsönös befolyásolás
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Életkor – második látásra 2 éves az „Öreg a Nénikéd!” MFP 50+ Konferencia 2010 március 31 Kerényi Péter.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK április.
Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary What do we see? Szonda Ipsos.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
KUCSERA GÁBOR Szponzori kiajánlása 2006
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
DPR kommunikáció alapelvei
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
Játék és reklám TNS Hoffmann.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
ATL - mit hirdessünk és hol?
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
szakmérnök hallgatók számára
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
Bemutatókészítés Takács Béla
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Avagy mire is emlékezem…
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Mitől jó egy prezentáció?
Előadás másolata:

Kommunikációs alapkérdések és válaszok Kommunikációs tréning Siófok, november 14. Schmidt Hajnalka

1.A kommunikációs tevékenységet sokszor egyáltalán nem lehet előre megtervezni, helyet kell hagyni a spontaneitásnak is. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

A Public Relations a hírnévről szól, arról amit mondasz és amit mások mondanak rólad. A PR munka hosszantartó és tervszerű erőfeszítés azért, hogy egy szervezet és környezete között kölcsönös megértést alakítsunk ki és tartsunk fenn. CÉL CÉLCSOPORT ESZKÖZ (pl. fórum, sajtó, internet stb.) MEGVALÓSÍTÁS FELTÉTELEI & MEGVALÓSÍTÁS ÉRTÉKELÉS

2. Ha nem tervezünk, valójában a sikertelenséget tervezzük meg. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

3. Az EU Víz Keretirányelvet az embereknek kevesebb, mint 5%-a ismeri. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

4. Az emberek lelkesen várják, hogy bekapcsolódhassanak az őket érintő, vizekkel kapcsolatos döntésekbe. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

5. A vízzel kapcsolatos döntésekbe bekapcsolódni vágyók többsége szívesen venne részt lakossági fórumokon. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

6. Az emberek többsége a környezetvédelemmel, vízgazdálkodással kapcsolatos információt főként a televíziókból és a napilapokból szerzi. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

7. Az emberek közel fele megnézi az újságokban található társadalmi és jótékonysági célú hirdetéseket, reklámokat, cikkeket. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

8. Mindegy, hogy hol hirdetek: a TV-ben, a sajtóban, az utcán vagy az interneten, az emberek nagy többsége minden reklámozási formát egyformán zavarónak talál. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet*

Forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungaria, Internet Audience Research (IAR) % Bázis: évesek Forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungaria, Internet Audience Research (IAR) Forrás

9. A megyei napilapok olvasottsága magasabb, mint az országos napilapoké. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

Forrás: Monitor Társadalomkutató Intézet, VKI közvélemény-kutatás június

10. A fizetett hirdetések drágák, inkább személyes levélben vagy központi helyekre kiragasztott plakátokon keresztül hívom meg az embereket a lakossági fórumra. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

11. Felesleges sajtótájékoztatót tartani a VKI végrehajtásának elősegítése, 2. fázis c. projekt elején, nincs elég hírértéke az eseménynek, kevés újságíró fog eljönni. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

12. Egy sajtóközlemény nem lehet hosszabb, mint 1db A/4-es oldal. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

A sajtóközlemény •Ki, hol, mit, miért •A lapnak csak az egyik oldalára írjunk •A cím fontos – legyen figyelemfelhívó, de ne szenzációhajhász •Cég neve, címe, kontakt •Dátom + sajtóközlemény felirat •Megjegyzés a szerkesztőnek, sajtófotó

13. Egy jó sajtófotó legalább 50%-kal megnöveli a megjelenés esélyét. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

A sajtófotó •Azt mutatja-e amit hangsúlyozni szeretnénk? •Elég beszédes-e? •Önmagában megállja-e a helyét? •Felirat! •Jogok! •Van-e alternatív kép?

14. Az emberek hajlamosak arra, hogy az elsőként hallott sztorit higgyék el. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

15. Az emberek inkább a külsőségek, és nem a realitások alapján ítélnek. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

16. A hírek egyik törvénye: a rossz hír kiszorítja a jót. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

17. Ne akarjunk egyszerre minden médiumban jelen lenni, mert úgysem lehet mindenkivel egyszerre kapcsolatot teremteni. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

18. A sajtómunka a célcsoport információs elérésének maximum 50%- át képezheti. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

19. A jó PR szakember nem eszközökben gondolkodik, hanem hatásmechanizmusban. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

Az értékelés •Közvéleménykutatás •Médiaanalízis •Fókuszcsoportok, mélyinterjúk •Omnibiszos kutatások •Gyorstesztek

20. Ha kiadványt készítek, és nem tudom ki a célcsoport, legjobb, ha minél általánosabban fogalmazom meg a szöveget, hogy minél többen megértsék. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet*

21. Egy kiadványban legtöbbször a képeket nézik meg először az emberek, és csak utána olvasnak a szövegből. • teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

22. Hírértéke csak olyan eseménynek van, amely ténylegesen érinti a hír célzottját – azaz az embereket –, és annak is egy nagyobb csoportját. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

23. Sajtóközleményt bármiről lehet írni, de jobb, ha van tényleges mondanivalónk. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek* •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

24. Az a különbség a PR (Public Relations) és az újságírás között, hogy az előbbi hírértékben gondolkodik, az utóbbi pedig inkább szenzációban és hírben. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

25. Ha szakmabeli kollégák számára készítek power point prezentációt, nyugodtan használhatok kis (pl. 12-es, 14-es) betűket, mert őket érdekli a téma, amiről előadok. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet*

•Tervezzük meg az egységes külalakot, és az összes dia esetében használjuk ugyanazt a lay-outot. •Maximum 6 sort írjunk fóliánként. •Soronként ne legyen több 6 szónál. •Törekedjünk a lehető legnagyobb betűméretre, de minimum a 20 ppt nagyságúra. •A címet legalább 30%-al nagyobb betűvel írjuk, mint a szöveget. •Használjunk képeket a mondanivaló alátámasztására.

26. Az arculati kézikönyv nagyon megköti a grafikusok kezét, ezért többnyire nem szeretik. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

27. Az elektronikus hírlevelet a legjobb hétvége előtt kiküldeni, így lesz idejük elolvasni az embereknek. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

28. Ugyanannyi időn belül illik válaszolni egy re, mint egy nyomtatott levélre, tehát 8 napon belül. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet*

% Forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungaria, Internet Audience Research (IAR)

29. Az internetet ma Magyarországon már több, mint 3 millióan használják. •teljesen egyetértek * •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

Hányan használják ma az internetet? •Június végére az internetet használók –otthon, munkahelyen, iskolában, internet kávézóban, egyéb helyen – száma túllépte a 3 milliót. •Ma már több mint 1 MILLIÓ internet előfizetés él hazánkban, melyből kb háztartás csatlakozik a világhálóhoz. Forrás:

47 Adatok: ezer fő  Az Internet-hozzáféréssel rendelkezők száma az elmúlt nyolc év alatt a négyszeresére nőtt  1998-ban a felnőtt lakosságnak kevesebb mint a tizede [9%] rendelkezett Internet-eléréssel valahol, jelenleg pedig több mint a harmada [37%] Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos: Magyar Online Monitor

48 Az otthoni Internet-hozzáférést tervező, személyi számítógéppel rendelkezők közt az átlag felett reprezentáltak a  a férfiak  a évesek  a magasabban kvalifikáltak  az aktív foglalkoztatottak  a magasabb társadalmi státuszúak  nagyvárosban élők  legalább 3 fős háztartások  gyermekes háztartások  jobb anyagi helyzetben lévők Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos: Nemzeti Médiaanalízis, 2006/I-II. negyedév

30. Az internetezők többsége a éves korosztály köréből kerül ki. •teljesen egyetértek •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet* •egyáltalán nem értek egyet

% Forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungaria, Nemzeti Média Analízis

31. A startlap internetes oldal olvasottsága megelőzi a Népszabadságét. •teljesen egyetértek* •nagyjából egyetértek •nem tudom •inkább nem értek egyet •egyáltalán nem értek egyet

Forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungaria, Nemzeti Média Analízis Ezer fő