Informatika és ügyvitelszervezés Reklám az interneten I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Digitális világ A digitális reklám
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
A direkt marketing fogalma
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
A reklámeszközök jellemzöi
DPR kommunikáció alapelvei
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Reklám.
Értékesítési csatornák
E-learning és a multimédia
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Marketingkommunikáció
Az online marketing kommunikáció hatékonyságának mérhetősége és jelenlegi helyzete április 24. Összegzés Jelenlegi helyzet Hatékonyság Mérési lehetőségek.
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
A cég 2007 óta működik Világszerte, óriási sikerrel Termékei: Letölthető szoftverek Elektronikus könyvek CD-k Már 6 nyelven elérhető …hamarosan magyarul.
Családi vállalkozások - prezentáció
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
E-beszerzés Bravo csoport.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Reklámozás, Public Relations
Közösségi oldalak használata
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Bauer András - Berács József:
Olvasd lassan és csendben!.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
8. Az eladásösztönzés.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Avagy mire is emlékezem…
Az internet.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
World Wide Web Szabó Péter Számítástechnika-technika IV. évfolyam.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Olvasd lassan és csendben!
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
AZ ELKÖVETKEZŐ ÉVEK LEGFONTOSABB TRENDJEI: Hagyományos TV helyett - streaming, - intelligens gépek és polgárok - városok - gondolatátvitel.
1 LGN Travel Card vwww.lgn-travel-card.com. 2 A cég alapítója és tulajdonosa James Ward.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 2 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
R EKLÁMOK AZ INTERNETEN Készítette: Albert Orsolya PR. I
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
– Letölthető változat –
Számítógépes bűnözés.
9. tétel.
LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?
A vásárlási döntés folyamata
ONLINE MARKETING STRATÉGIA
Előadás másolata:

Informatika és ügyvitelszervezés Reklám az interneten I.

Alapfogalmak  Az internetet azzal a céllal hozták létre, hogy mindenki szabadon hozzáférhessen a legkülönfélébb adatokhoz  Az eredetileg kutatásokra, kormányzati és oktatási célokra használt médium azonban fokozatosan a kereskedelem szolgálatába szegődött  Egyre több cég jelent meg a színen, akik webhelyek létrehozásával igyekeztek meghódítani a virtuális világot  A vállalkozások egy részét azonban már az online világ hívta életre (Yahoo!)  Egy eddig kiaknázatlan terület a lehetőségek földjévé válik  Ahogy a legtöbb médiumban, úgy az interneten is rendkívül gyorsan elterjedt a reklámozás, és ma már szinte valamennyi internetes vállalkozás tartópillérének számít

Az online reklám kezdetei  A hálózati reklámozás legkorábbi formája maga a honlap volt  Majd megjelentek a szalaghirdetések (banner) és a gombhirdetések (button), amelyek célja kezdetben mindössze annyi volt, hogy odacsalogassák az embereket a hirdető oldalaira  Ám a képernyőfelületen igen szűkös az ilyen jellegű hirdetésekre használható hely (10%), a hirdetők viszont minél több felhasználót akartak elérni anélkül, hogy a saját honlapjukra citálnák őket  Egy sor új módszer látott tehát napvilágot  Szponzorálás  Beférkőző reklámok (interstitial)  Push  Ezek szinte teljesen összemosták a reklámokat az oldal tartalmával

Az internet növekvő jelentőssége  Az amerikai reklámügynökségeket tömörítő American Association of Advertising Agencies 1998 februárjában végzett felmérése során  a megkérdezettek 45%-a azt állította, hogy az internetes reklámozás egyre inkább komoly tétel cége költségvetésében  közülük 23% azt mondta, hogy az internet kimondottan fontos szerepet tölt be reklámstratégiájukban  50% szerint az új médium csak az elkövetkező 2- 5 év során válik nélkülözhetetlenné  27% ezt az időpontot 5-10 év távlatába helyezte

Miért érdemes interneten hirdetni?  Vajon miért költünk egyre többet online reklámokra?  Mert az emberek egyre többet vásárolnak a világhálón keresztül  Az 1998-as bevásárlási szezon alatt csak az AOL előfizetői 1,2 milliárd dollárt hagytak ott különböző virtuális áruházakban  „Akinek eladnivalója van, vagy saját bevásárlóközpontot épít, vagy máséban bérel üzlethelyiséget. […] egy saját bolttal [azonban] rengeteg gondot vesz a vállára az ember.” Bob Pittman, az AOL akkori elnöke  Olcsóbb és kényelmesebb mások által üzemeltetett honlapon hirdetni, ezért sokan ezt az utat választják

Nagy- és kisforgalmú webhelyek  Az internetes reklámozás jelentős hányadát a tíz legnagyobb webhely birtokolja, mivel nekik van a legnagyobb forgalmuk  Vajon a kisebb webhelyek meg tudnak-e élni a reklámozásból?  Valószínűleg ők sohasem fogják azt a forgalmat produkálni, mint a piacot uraló cégek  Viszont képesek lehetnek szűk és hűséges célcsoportot hirdetőik elé állítani  A pozícionálhatóság és a lojalitás az, amellyel a kis webhelyek megragadhatják a döntéshozók figyelmét

A kisebb forgalmú webhelyek előnyei  A kis helyek közül sokan kiváló esélyekkel pályázhatnak a komolyabb hirdetők megrendelésire is, mivel rajtuk keresztül nemegyszer olyan közönségekhez lehet eljutni, ahová egyébként képtelenség  Ugyanakkor van a forgalomnak alsó határa, amelyet a „kis halaknak” muszáj produkálniuk, hogy megfelelő mennyiségű reklámkészletet tudjanak felhalmozni  Legtöbbjüknek általában nincs elegendő reklámfelülete ahhoz, hogy CPM-alapú hirdetésekből is meg tudjanak élni  CPM: ezer megtekintésre jutó költség  Az átlagos CPM 1999-ben kb. 30 dollár volt  Ez azt jelenti, hogy minden megtekintett reklámért 3 centet kap a webhely üzemeltetője  Ilyen alacsony tarifa mellett óriási forgalom kell ahhoz, hogy ebből számottevő bevétel legyen

Az internet növekedési üteme a többi médiumhoz viszonyítva  Az internet egyre több háztartásban van jelen  Messze túlszárnyalja valamennyi korábban megjelent médium sikerét  A Morgan Stanley Technology Research azt felmérése szerint a különböző médiumok által közvetített tartalmak ennyi év alatt jutnak el 50 millió felhasználóhoz:  Rádió:38  Televízió:13  Kábeltelevízió:10  Internet:5

Az új médium hatásai  1998 végén az America Online készített egy felmérést az új médium hatásairól  A megkérdezettek 90%-a megérezné az internet hiányát, ha egyszer csak megszűnne létezni  Egy lakatlan szigetre az emberek kétharmada számítógépet vinne magával internetcsatlakozással  23% a telefont sem tudná nélkülözni  A televíziót viszont mindössze 9% tartotta létfontosságúnak  A netezők 90%-a rendszeresen azzal a céllal lép fel az internetre, hogy családtagjaival, barátaival érintkezzen  A munkahelyi körülmények tekintetében a megkérdezettek több mint fele számára az jelenti a munkatársakkal, partnerekkel, vevőkkel való kapcsolattartás legkedveltebb formáját  A legtöbb internetfelhasználó úgy véli, hogy a világháló térhódítása leginkább az oktatás, a munkahelyi viszonyok, a média és a szórakoztatóipar területére lesz kihatással

Mit jelent az internetes reklámozás?  Az internetes reklámozás (akárcsak a többi reklámforma) azon munkálkodik, hogy megfelelő helyre juttassa a reklámüzeneteket, és így elősegítse a vevők és az eladók közötti adásvétel létrejöttét  Itt azonban a vevők és a reklámok között valódi kommunikáció bontakozhat ki  Ha a fogyasztó többet szeretne tudni egy termékről, csak rákattint a hirdetésre, de akár azonnal meg is vásárolhatja az árut  Reklám elhelyezésére a webfelület bármely része alkalmas  A webes reklámozás egyik nagy előnye, hogy remek pozicionálási lehetőséget nyújt a hirdetők számára, így minden látogató az ízlésének és érdeklődési körének megfelelő reklámokat kaphat

Az online reklámok és a hagyományos reklámhordozók viszonya  Kültéri reklámhordozók: az óriásplakátok szerepe  Sajtóreklámok  Televíziós reklámok  Tematikus csatornák, kábeltelevíziós reklámok  Direkt marketing

Kültéri reklámhordozók: az óriásplakátok szerepe  A weben látható szalaghirdetéseket gyakran hasonlítják az óriásplakátokhoz, amelyek valamely közelgő látványosságra vagy helyre hívják fel figyelmünket  A szalaghirdetések is arra szolgálnak, hogy egy másik webhely felé tereljék az embereket  De míg az út menti plakát sosem kel életre, a szalaghirdetésre kattintva egy pillanat alatt bárhova eljuthatunk, vagy további információt kérhetünk  A webes reklám esetében a hirdető pontosan tudja, hogy adott idő alatt hányan kattintottak a hirdetésére

Sajtóreklámok  Az újságokban, magazinokban a negyed, fél, egész oldalas reklámok a leggyakoribbak  A hirdetéseket úgy szedik hogy az olvasók jól el tudják különíteni őket az újságcikkektől  A webes reklámok esetében a szalaghirdetések ugyanígy, jól elkülönítve jelennek meg a weblapokon  A szalaghirdetésekre szánt felület azonban erősen korlátozott: legtöbbször nem több, mint a látható felület 10%-a

Televíziós reklámok  A televízióban látható 30 másodperces hirdetések a reklámozás egyik legjelentősebb formáját képviselik  Arra a fél percre a hirdető „uralja” a képernyő egészét, ahonnan a mozgókép és hang segítségével a fogyasztók érdeklődésére, szükségleteire, sőt még érzelmeire is hatással lehet  Vajon ez a webes reklám útja is?

Tematikus csatornák, kábeltelevíziós reklámok  A kábeltelevízió egy jól betájolható célközönség meghódítása érdekében feladta a hagyományos televíziózásban rejlő mennyiségi lehetőségeket  A tematikus csatornák közönsége általában biztosabb anyagi háttérrel rendelkezik, ezért vonzó a hirdetők számára  A jobb pozícionálhatóságnak köszönhetően a tematikus csatornák speciális – célzottabb, akár provokatív – reklámokat sugároznak  Pozicionálás szempontjából az internet legalább ilyen kedvező lehetőségeket kínál, sőt, itt még a felhasználók nagyobb csoportjáról sem kell lemondanunk

Direkt marketing  A direkt mailtől a telemarketingig a direkt marketing valamennyi módszerénél pontosan meg lehet állapítani, hányan reagáltak pozitívan egy adott reklámra  Ezért a reklámhadjáratok megtérülése is könnyen kiszámítható  Mivel az internetes reklám szintén nyomon követhető ebből a szempontból, kézenfekvő a párhuzam  A webes reklámok esetében nemegyszer már eleve „válaszokra eső költségekkel” kalkulálnak

Az internetes reklámozás definíciója  Az internetes reklámozás a hagyományos reklámfelületek és a direkt marketing határmezsgyéjén helyezkedik el  Steve Keenan, az AOL marketing- és működési igazgatója szerint:  „[…] az internetes reklámozás nem csupán márkanépszerűsítésről és direkt marketingről szól. A márkázás persze ugyanolyan, mint a televízió, a rádió vagy az írott sajtó esetében. Bőkezűen adunk információt is, akár az újságok vagy a direkt marketing. Végül még vásárlásra is sor kerülhet. Olyan ez tehát, mintha az ember boltba menne, vagy telefonon rendelne meg valamit.”  Az AOL számára tehát az internetes reklámozás három részterületből tevődik össze:  márkaépítés  információközlés  értékesítési tevékenység

Az online reklámozás előnyei  Az online reklámozás előnyei négy pontban foglalhatóak össze:  Pozícionálhatóság  Nyomon követhetőség  Biztos célba érés és rugalmasság  Interaktivitás

Pozícionálhatóság  Az online reklámozás merőben új pozicionálási lehetőségeket kínál  Hirdetésünk fókuszaként választhatók  egy adott vállalat felhasználói  cégek tevékenységi körének kódja  földrajzi terület  nemzetiség  adott napszakban internetező személyek  a számítógép típusa  a böngésző típusa  De akár a felhasználó ízlését és hálózati magatartását is figyelembe vehetjük

Nyomon követhetőség  A marketingszakemberek könnyen nyomon követhetik, hogy a felhasználók miként lépnek kapcsolatba az általuk képviselt márkákkal  Megtudhatják, hogy mi a fontos a már meglévő, illetve jövőbeli ügyfeleik számára  Pl.: az autógyártó megfigyelheti, miként haladnak végig látogatói a honlapján, így megtudhatja, hogy a biztonsági berendezések vagy az extrák képviselnek nagyobb értéket az emberek szemében  A reklámozók mérhetik a reklám által kiváltott válaszok számát is  A reklámfelületre történő kattintások  Vásárlások száma

Biztos célba érés és rugalmasság  Az interneten minden reklám 24/7 elérhető  Bármikor el lehet indítani, megváltoztatni vagy akár leállítani egy új reklámkampányt  A hirdetők napi szinten követhetik a reklámkampány alakulását  Ha úgy látják, hogy valami nem a reményeiknek megfelelően alakul, rögtön megtehetik a szükséges lépéseket  Az írott sajtóban leghamarabb a következő számban van lehetőség módosításra  A televízió esetében a reklámok magas előállítási költsége nagyban behatárolja a mozgásteret

Interaktivitás  A reklámozók célja az, hogy a potenciális vevőket megismertessék egy márkával vagy egy termékkel  Interneten keresztül a fogyasztók alaposabban megismerhetik a terméket, kipróbálhatják, vagy akár rögtön meg is vásárolhatják  Szoftverreklámot például érdemes közvetlenül oda linkelni, ahonnan rögtön le is lehet tölteni a program demóverzióját  Ha valakinek megtetszik a program, ott helyben a birtokosává válhat  Más médiumok esetében nem ennyire zökkenőmentesen jut el a fogyasztó az információszerzés szakaszától a vásárlási döntésig

Az online reklámozás rövid története – a kezdetek  A Prodigy már jóval azelőtt kezdte feltérképezni az online reklámozás vizeit, hogy az interneten megsokasodtak volna a reklámok  A cég 1990-es indulásakor is szinte kizárólag a reklámokra támaszkodott  A CompuServe és az AOL csak 1995-ben kezdett foglalkozni az internese reklámozás lehetőségével

Az online reklámozás rövid története – a spamháború  Míg a Prodigy csak saját előfizetői körében reklámozott, mások az internetes alkalmazások nyújtotta szélesebb reklámlehetőségek iránt érdeklődtek  1994-ben a Canter and Siegel ügyvédi iroda eljuttatta egyik reklámját több mint 7000 hírcsoporthoz  A netikett tiltja az adott témához nem kapcsolódó reklámanyagok használatát a vitafórumokon  Az ügyvédi iroda reklámját nagyszámú tiltakozó üzenet követte, az internetes közönség körében a felháborodás igencsak rossz hatással volt a cég hírnevére  A Canter and Siegel internetszolgáltatója 15-ször omlott össze 18 óra alatt a beérkező flameáradattól

Az online reklámozás rövid története – konszolidáció  A Wired magazin megalapította HotWired elnevezésű weboldalát, amely alapvetően reklámozásra épült  Az internetes közönség rosszallásától tartva a HotWired jelentősen lecsökkentette a szalaghirdetések méreteit  Az induláskor jelenlévő szponzorgárda közé tartozott  AT&T  IBM  Zima (a Pepsi alkoholtartalmú itala)  A cég legnagyobb meglepetésére a reklámokat egyetlen látogató sem kifogásolta

Az online reklámozás rövid története – már nagyban megy a játék  A kommunikáció fejlődése során egy-egy médium egy-egy adott évtizedhez volt kapcsolható  Az 1920-as években a rádió: Calvin Coolidge, akkori amerikai elnök általa szólhatott az egész országhoz  Az 1960-as évek elején Nixon és Kennedy, a két elnökjelölt vitái már a televízió nyilvánossága előtt zajlottak  Az 1990-es években a Starr-jelentés (Bill Clinton szexuális zaklatási ügyének ügyészi jelentése) került be a történelembe  2 nap alatt 24,7 millióan olvasták a jelentés szövegét  Ez óriási reklámozási lehetőséget is jelentett

Az online reklámozás rövid története – napjaink  Az internetet eleinte csak a különcök, az újdonságmániások használták  Nem is vették őket komolyan  1998-ra az AOL a maga 15 millió előfizetőjével gyakorlatilag egy súlycsoportba került a telekommunikációs mamutvállalatokkal  Ma az internetfelhasználók ugyanolyan természetesnek veszik a reklámokat a világhálón, akárcsak a többi médiumban

A reklámozás ellenlábasai  Az internetes reklámozásnak természetesen akadnak ellenzői is  Számos olyan program létezik, amely megakadályozza a reklámok letöltését, és azt állítja, hogy képes felgyorsítani a böngészést (  WebWiper (  Az internet közönsége tudja, hogy az ingyenes tartalmakért valakinek fizetnie kell, és a reklámozás épp ezt a szerepet tölti be  Az emberek többségét nem is bosszantják annyira az internetes reklámok, hogy vennék a fáradtságot, és letöltenének egy ilyen reklámirtó programot

Az internetes reklámszakma szereplői  Az internetes reklámszakma szereposztásában három nagy csoportot találunk  Az eladók  A vevők  A reklámozás infrastruktúráját biztosító cégek  Kifejlesztik a legújabb reklámszolgáltató programok  Mérik és auditálják a megjelenő hirdetéseket  Biztosítják az internetes reklámozás zavartalan működését  A vevők és az eladók nem mindig különíthetők el egymástól  Sok webhely maga is hirdet és népszerűsíti magát  A hirdetőknek gyakran van saját honlapjuk is, ahol reklámozhatják a termékeiket

Az eladók: a webhelyek  Manapság a webhelyek többsége önálló médiavállalatokba tömörül (dot-coms)  Vannak olyanok is, amelyek egy meglévő médiacéghez tartoznak  (  A honlapok egy része bizonyos érdeklődési körökre specializálódott, de egy nagyobb vállalat részét képezi  A Microsoft által üzemeltetett  Egy vagy több vállalat közös webhelyet hoz létre  A Microsoft és az NBC közös vállalkozása:

Az eladók: értékesítési csatornák  A reklámok eladóinak táborában a webhelyek tulajdonosai bírnak a legnagyobb jelentőséggel  Online médiaügynökségek  Céljuk, hogy a webhelyek minél nagyobb reklámbevételre tegyenek szert  Egy ügynökség több webhelyet képvisel, ezeket együttesen is ajánlja a hirdetők felé  Képviseleti cégek  A webhelyek gyakran képviseleti cégeket bíznak meg az általuk kínált reklámfelületek értékesítésével  Aukciók  A webhelyek rövid időn belül lejáró ajánlatai gyakran a különböző aukciókat végző helyeken kötnek ki  Az online médiaügynökségek is aukcionálnak

A vevők: a hirdetők  Az internetet elárasztó hirdetők első nagy hullámát maguk a honlapok jelentették  1998-ban a világ egyik legnagyobb hirdetőjének számító Procter & Gamble kétnapos csúcstalálkozót szervezett az internetes reklámozás résztvevői számára  Future of Advertising Stakeholders Summit (FAST)  E történelmi jelentőségű esemény hatására megalakult az internetes szakembereket összefogó Fast Forward nevű szervezet, amely az online marketing fejlesztését tűzte ki céljául  A konferenciának köszönhetően a legnagyobb hirdetők felismerték: az internet valóban komoly reklámfelület  Az internetes reklámok ma már egyetlen márka marketingmixéből sem hiányozhatnak

A vevők: online reklámügynökségek  A hirdetők és a webhelyek gyakran online reklámügynökségeken keresztül lépnek kapcsolatba egymással  1998-ban a Procter & Gamble reklámigazgatója azt jósolta, hogy tíz év múlva mindössze kétféle ügynökség létezik majd  Az elektronikus  A kipusztulásra ítélt  A ma működő elektronikus reklámügynökségek honlapfejlesztőkből, direkt marketing cégekből és hagyományos reklámügynökségekből nőttek ki

A reklámozás technikai háttere: a forgalom mérése  Mivel az internet rendkívül jól mérhető, a mérés gyakorlatilag külön szakmává vált  Számlálók ketyegnek  Auditálás folyik  Összehasonlító elemzések készülnek  Egy webhelyen bármit meg lehet mérni, beleértve a reklámok működését is  A hagyományos reklámfelületek esetében valamennyi mérés mintákon alapszik  Az interneten viszont minden egyes megjelenés és az arra adott reakció megszámolható

A reklámozás technikai háttere: a pozícionálásban és személyre szabhatóságban rejlő lehetőségek  Az internet legnagyobb előnyei közé tartozik, hogy a reklámokat pontosan lehet pozícionálni  A reklámokat a felhasználókhoz lehet igazítani  Az ehhez szükséges technikai háttér nélkülözhetetlen  A pozícionálást és a személyre szabást biztosító szoftverek készítő nagy tekintélyt élveznek a szakmában

A reklámozás technikai háttere: a reklámok kezelésével kapcsolatos teendők  A szakmában kedvelik az olyan programot, amely képes mindent elvégezni a reklámozással kapcsolatban  Eljuttatja a reklámokat a megfelelő időben a megfelelő helyre  Cserélgeti a reklámokat  Elemzéseket készít  Ezek alapján le is számlázza őket  Technikai háttere alapvetően megkülönbözteti az online reklámozást a hagyományos reklámmédiumoktól