PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Esélyt az esélyteleneknek
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Pályaorientációs és álláskeresési tanácsadói szolgáltatások
Peőcz Veronika Béki Andrea
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Szolgáltató tevékenységünk
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Integráló iskolák a közoktatásban
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
Inklúzív nevelés Magyarországon
Integráció és inklúzió
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN

AZ EGYMI INTÉZMÉNYEGYSÉGEI ÓVODA TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTTAK ISKOLÁJA NEVELÉSI TANÁCSADÓ ÉRTELMILEG AKADÁLYOZOTTAK ISKOLÁJA UTAZÓ HÁLÓZAT SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS TOVÁBBI INTÉZMÉNYEGYSÉGEK KOLLÉGIUM KÉSZSÉGFEJLESZTŐ SZAKISKOLA

SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNY SNI Szakértői Bizottság határozata alapján! Közoktatási törvény 121. § 29. Ép értelmű, érzékszervi és mozgássérült tanulók Autista tanulók Értelmi fogyatékos tanulók A megismerő funkciók organikus okokra vissza nem vezethető rendellenessége A megismerő funkciók organikus okokra visszavezethető súlyos rendellenessége

A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK ARÁNYA 2004. -2006. TANÉV ORSZÁG SZEGREGÁLT INTEGRÁLT ÖSSZESEN MAGYARORSZÁG 3,6 3,5 7,1 LENGYELORSZÁG 1,6 1,5 3,1 LITVÁNIA 1 10,1 11,1 ÉSZTORSZÁG 4,3 14,1 18,4 OLASZORSZÁG 2,1 OROSZORSZÁG 4,5 4,8 9,3 ANGLIA 1,1 1,8 2,9 BELGIUM 5,1 European Agency for Development in Special Needs Education

„MINDANNYIAN MÁSOK VAGYUNK” PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT AZ INTEGRÁLT NEVELÉSÉRT A PÉCSI KISTÉRSÉGBEN HEFOP 2.1.2.

A NYERTES UNIÓS PROJEKTÜNK MODELLJE Egészségügy Nevelés-oktatás Foglalkoztatás Preventív, korai beavatkozás Inkluzív pedagógiai környezet Reális esélyteremtés Érdekvédelem Konkrét célok: A szülői attitűd pozitív változása a másság kezelésében A differenciált segítségnyújtás feltételrendszerének kiépülése A tanulók munkavállalási esélyeinek növekedése Tevékenységtípusok: Védőnői hálózat szemléletformáló tevékenysége a szülők felé Közoktatási intézmények egymástól való tanulása Továbbtanulási és képzési lehetőségek bővítése Várható eredmények: Ágazatközi kapcsolatrendszer alakul ki az ÉMI és a védőnői hálózat között Komplex Szolgáltató Központ működik Pécsett az integrált nevelés-oktatás megvalósításáért Pályaorientációs és nyomonkövetési rendszer épül ki az oktatási és foglalkoztatási ágazat között A sajátos nevelési igényű gyermekek életútjának követése

A PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM ELEMEI 1) A PÁLYAORIENTÁCIÓ ELEMEINEK BEÉPÍTÉSE AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA PEDAGÓGIAI PROGRAMJÁBA 6) PÁLYAORIENTÁCIÓS TRÉNING SZERVEZÉSE, PÁLYAIRÁNYOK KIVÁLASZTÁSA A REGIONÁLIS MUNKERŐKÉPZŐ KÖZPONTBAN 2) A SPECIÁLIS SZAKISKOLA HELYI TANTERVÉNEK KÖZÖS FELÜLVIZSGÁLATA AZ ÁTMENET MEGKÖNNYÍTÉSE ÉRDEKÉBEN A PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM ELEMEI 5) A FOGLALKOZÁS - EGÉSZSÉGÜGYI ORVOSI ÚTMUTATÓ 3) EGYÉNI FELMÉRÉSEK VÉGZÉSE A PÁLYAVÁLASZTÁS ELŐTT, KÉPESSÉGEK ÉS MOTIVÁCIÓ MÉRÉSE A PSZICHOLÓGIA ESZKÖZEIVEL 4) EGYÉNRE SZABOTT – SZÁMÍTÓGÉPES – FELMÉRÉS, A TANULÓK ÉRDEKLŐDÉSÉNEK MEGFELELŐ FOGLALKOZÁSI CSOPORTOK KIVÁLASZTÁSA-MUNKAÜGYI KÖZPONT REHABILITÁCIÓS INFORMÁCIÓS CENTRUM

Alkalmazási területek Tanulásban akadályozott tanulókat nevelő oktató alapfokú intézmények Speciális szakiskolák és intergált középfokú intézmények Munkaügyi szervezetek Szülők

Pályaválasztási tréningek szervezése a Pécsi Regionális Munkaerőképző Központ és a Baranya Megyei Munkaügyi Központ támogatásával

Választott középiskolák Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Szakiskola Bálicsi Integrációs Központ Pécsvárad Speciális Szakiskola Komló Speciális Szakiskola 500. számú Angster József Szakképző Iskola

Választott középiskolák József Nádor Szakképző Iskola Forrás Általános Iskola és Szakiskola Simonyi Károly Szakközépiskola és Szakiskola Mezőgazdasági Szakképző Sellye Pollack Mihály Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola Éltes Mátyás Készségfejlesztő Speciális Szakiskola

Felvételt nyert tanulók a 2008/2009.tanévben

Választható szakmák és reális elhelyezkedési esélyeik

A SZAKMUNKÁS VIZSGÁT TETT FIATALOK NYOMONKÖVETÉSÉNEK TAPASZTALATAI

Munkahelyi Gyakorlat program Nyílt munkaerő piaci lehetőségek az értelmileg akadályozott fiatalok számára Munkahelyi Gyakorlat program

Munkahelyi Gyakorlat program Az értelmi sérült fiatalok integrált munkavállalását elősegítő iskolai modult - a Salva Vita Alapítvány dolgozta ki, amelyet elsőként 1996-ban Budapesten vezettek be. Az újszerű oktatási módszer arra keresett megoldást, hogy a végzős tanulók a felnőtt életre, a munkavállalásra felkészülten lépjenek ki az iskolákból.

INTÉZMÉNYÜNK CSATLAKOZOTT A PROGRAMHOZ PÉCSI VÁROSI KÖNYVTÁR KÉREG MELINDA DÍSZNÖVÉNYKERTÉSZETE SBI-PANNON KFT EON SZERVÍZ CENTRUM PRAKTIKER ÁRUHÁZ SAJÁT TANMŰHELYEK

A TANULÓK Megismerik saját képességeiket, korlátjaikat. Különféle munkatípusokat, munkakörnyezeteket ismernek meg. Önállósodnak a munkavégzésben, a közlekedésben, a döntési helyzetekben. Elsajátítják a társadalmi beilleszkedéshez szükséges kommunikációs és viselkedési kultúrát. Munkatársi kapcsolatokat alakítanak ki. Megismerik a munkahelyi hierarchiák felépítését. Megtanulják elfogadni a munkahelyi elvárásokat, szokásokat.

A SZÜLŐK Reális képet kapnak gyermekük munkavégző képességéről, munkahelyi viselkedéséről. Segítséget kapnak ahhoz, hogy el tudják fogadni gyermekük korlátjait, és felnőtté válását. Információkhoz jutnak felnövő gyermekük elhelyezkedési és ellátási lehetőségeiről.

A MUNKAÜGYI KÖZPONTOK Megismerik az értelmi sérült fiatalokat, majdani ügyfeleiket. Munkavállalásra jól felkészített ügyfelet kapnak a programból kikerülő fiatal személyében. Munkaadói referenciát és hasznos információkat nyernek a programban részt vevő fiatalról.

„Velük teljes a világ” – intézményközi felkészülés és együttműködés az esélyteremtésért TÁMOP 3.1.6.

Általános iskolai programcsomag Középiskolai programcsomag Óvodai programcsomag Általános iskolai programcsomag Középiskolai programcsomag Felkészülés a prevenció jegyében Felkészülés a normalizáció jegyében Felkészülés az integráció jegyében KORAI FELISMERÉS EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS MUNKAERŐ-PIACI ESÉLY

Minden gyermek számít Szakmai nap a normalizáció jegyében ---------------------------------- - Utazó gyógypedagógiai hálózatok tapasztalatcseréje az inkluzív nevelés-oktatást segítő szak- és szakmai szolgáltatások minőségi továbbfejlesztése érdekében Eszközök használata, fejlesztési lehetőségek bemutatása - Felkészülés a tartósan beteg gyermekek fejlesztésére KORAI FELISMERÉS MUNKAERŐ-PIACI ESÉLY Szakmai nap a prevenció jegyében ----------------------------------- Felkészülés az óvodai prevenciós program bevezetésére - Korai fejlesztés és gyógypedagógiai tanácsadás a gyakorlatban, /prevenciós és intervenciós lehetőségek a sajátos nevelési igényű gyermek korai, szenzitív életszakaszában/ Szakmai nap az integráció jegyében ---------------------------------- Pályaorientációs program és egyéni átvezetési terv a munka világába - Pályaválasztási tanácsadás a gyakorlatban – speciális szükségletek, egyéni haladási utak

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET MÁTÉNÉ SEJ JOLÁN ELÉRHETŐSÉGEK: www.eltesm-pecs.sulinet.hu igazgato@eltesm-pecs.sulinet.hu 06/72/257-338