A KépezdMagad rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Advertisements

Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
A Palló Információs rendszer Internetes rendszer: Indulás: január Fejlesztők: Budapesti Művelődési Központ Támogató:
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Az egyéni fejlesztési terv
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
A Palló információs rendszer bemutatása
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Integráló iskolák a közoktatásban
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó 2013 / 2014.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
A szaktudás dokumentálása – Europass. Ahány ország, annyi…  Oktatási és képzési rendszerek különbözőek  A kompetenciák és képzettségek különbözőek,
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
A TÁMOP es projekt eredményei, lehetőségek és kilátások a jövőre nézve, a projekt keretében készült on-line eszközök használatának lehetőségei Borbély-Pecze.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Az egyházi szakképzés helyzete Koblencz Attila
Barcsák Marianna - KPSZTI
Előrejelzés-tervezés-indikátorok
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Szakképzési pályaorientációs fórum
Pályaválasztási szülői értekezlet
A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumhoz tartozó szakképzések jelenlegi helyzete Bazsáné Dr. Szabó Marianne osztályvezető Kutatási, Oktatási és.
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Készítette: Farkasné Veres Edina
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Kompetencia alapú szakoktatás
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Pályaválasztási szülői értekezlet
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

A KépezdMagad rendszer Internetes rendszer: www.kepezdmagad.hu Indulás: 2005. január Fejlesztők: Educatio KHT – Sulinet Programiroda és TANINFO Támogató: Informatikai és Hírközlési Minisztérium Teljes képzési adatbank - szakképesítések leírása, jogszabályok - teljes felnőttképzési nyilvántartás (intézmények és képzések) - teljes közoktatási (szakképzési) nyilvántartás (intézmények és képzések) - iskoláktól, képző intézményektől érkező adatok fogadása - a különböző származási helyű adatok egyben kereshetők Funkciók - fejlett keresési lehetőségek - szakma- és képzésválasztási tanácsadóprogram - külföldi tanulással kapcsolatos ismeretek - hazánkban induló idegen nyelvű képzések - angol nyelvű intézmény- és képzéskereső - aktualitások, cikkek felvitelének lehetősége - fogalomtár - fórum

Adatstruktúra – hivatalos és gyűjtött adatok integrálása Intézményi kiegészítő adatok (származás: iskoláktól, képzők- től gyűjtve) Szakképesítések kiegészítő adatai (származás: TANINFO szakértői által kidolgozva) Képzések kiegészítő adatai (származás: iskoláktól, képzők- től gyűjtve) Intézményi alapadatok (származás: KIR, felnőttképzési adatbázis, felvi.hu) Szakképesítések alapadatai (származás: OKJ-rendelet, SZVK rendeletek) Képzések alapadatai (származás: KIFIR, KIR-STAT, felnőttképzési adatbázis)

Szakképesítés-kereső Keresési lehetőségek - név vagy okj-szám alapján - szakmacsoport alapján - szakirány alapján (kétszintű) - szint szerint - szükséges iskolai végzettség szerint - betölthető foglalkozás alapján - lehetséges képzési forma alapján - egyéb jellemzők szerint (gyakorlati jellegű képzés, nyelvvizsga és/vagy előképzettség nélkül elvégezhető képzés) -a leírásban megjelenő szavakra Találati lista - szakképesítés neve, OKJ-száma - szakképesítés státusza (létező, megszűnt) Szakképesítés adatlap - alapadatok (OKJ-szám, szakmacsoport, jogszabály által kötött foglalkozás) - képzési adatok (lehetséges képzési forma, szükséges iskolai végzettség és szakmai előképzettség, képzési idő, egyéb feltételek) - a szakma részletes, szöveges bemutatása - szakmai és vizsgakövetelmények leírása - szükséges tulajdonságok - egészségi feltételek - továbblépési irányok (kapcsolódó szakképesítések, felsőoktatási kitekintés) - előzmények korábbi OKJ-ban és korábbi jegyzékekben Átlépés a szakképesítés-keresőbe

Képzéskereső Keresési lehetőségek - képzés neve alapján - témakör szerint (nappali képzés, felnőttoktatás és felnőttképzés egyben, ágazattól függetlenül) - képzés típusa szerint (szakképzés – ezen belül OKJ, jogszabály által előírt stb., felsőoktatás stb.) - intézmény helye szerint (megye, település) - képzési rendszer alapján (nappali, esti stb.) - egyéb képzésjellemzők szerint (képzés hossza, időpontja, díja stb.) Találati lista - képzés (szakképesítés) neve - képzési rendszer - képző intézmény - település Képzés adatlapja - képző intézmény adatai, elérhetőségei - képzés részletes bemutatása A képzési adatlapról elérhető - az intézmény többi képzése - az érintett szakképesítést részletesen bemutató adatlap Átlépés a képzéskeresőbe

Intézménykereső Keresési lehetőségek: - intézmény neve alapján - hely (megye, település) alapján - intézmény típusa alapján (kétszintű lista) - fenntartó típusa szerint - OM- vagy felnőttképzési azonosító szerint Kereshető intézmények és az adatok származása: - közoktatási intézmények (KIR) - felnőttképző intézmények (felnőttképzési nyilvántartás) - nyelviskolák, autósiskolák (felnőttképzési nyilvántartás) - felsőoktatási intézmények (felvi) - egyéb (gyakorlati képzőhelyek, kollégiumok, pedagógiai szakszolgálatok stb.) Átlépés az intézménykeresőbe

Nyelviskola- és autósiskola-kereső Nyelviskola-keresés: - nyelv alapján - hely (megye, település) alapján - megcélzott vizsga típusa és szintje alapján - képzés-jellemzők alapján (óraszám, napszak stb.) Az alapadatok a felnőttképzési nyilvántartásból származnak, kiegészülve a tanfolyamot bemutató, gyűjtött adatokkal. Átlépés a nyelviskola-keresőbe Autósiskola-keresés: - képző cég neve alapján - hely (megye, település) alapján Az alapadatok a felnőttképzési nyilvántartásból származnak, kiegészülve a tanfolyamot bemutató, gyűjtött adatokkal. Átlépés az autósiskola-keresőbe

Tanácsadó funkció - Áttekintés Szakma- és képzésválasztási tanácsadó-program - személyes adatok (iskolai, szakmai, nyelvi előképzettség, életkor stb.) - érdeklődési területek - munkát érintő elvárások, preferenciák - személyes tulajdonságok - egészségi problémák - képzéssel kapcsolatos elvárások Működés A KépezdMagad rendszer képzési tanácsadó programja – az általunk korábban fejlesztett tanácsadó programokhoz hasonlóan – két lépcsőben segíti a választást: 1. tulajdonságainknak, érdeklődésünknek, élethelyzetünknek leginkább megfelelő szakmák kiválasztása 2. preferenciáinknak, élethelyzetünknek legjobban megfelelő képzési hely megtalálása Átlépés a tanácsadó programba

Tanácsadó funkció - Preferenciák A tanácsadó programban szereplő preferenciák: - munka jellege (szellemi vagy fizikai, egyszerű vagy összetettebb stb.) - képzés jellege (elmélet vagy gyakorlati jellegű Egyéb eldöntendő jellemzők: Nem szeretnék olyan munkát, amelynél: - alapvetően fizikai tevékenységet kellene végeznem - kizárólag szellemi tevékenységet kellene végeznem - folyamatosan zárt helyen kell dolgozni - ki vagyok téve az időjárás viszontagságainak - alapvetően álló testhelyzetben kell dolgozni - sok szervezőtevékenységet kell végezni - idegen emberekkel kell kapcsolatot teremteni - szigorúan követnem kell a főnököm utasításait - sokat kell magasban vagy labilis helyen, helyzetben dolgoznom - hosszan kell koncentrálnom - műszaki, technikai dolgokkal kell foglalkoznom - vezetői feladatokat kell ellátnom, beosztottakat kell irányítanom - sokáig kell ugyanazt a monoton tevékenységet végeznem - jó kézügyességre van szükség - gyorsan kell döntést hozni - iránymutatások nélkül, nagyrészt önállóan kell dolgoznom - pontosan kell számolnom

Tanácsadó funkció - Tulajdonságok A tanácsadó programban szereplő tulajdonságok: - jó szervezőképesség - logikus gondolkodás, intelligencia - önállóság - műszaki érzék - jó kézügyesség - ügyes mozgás - kreativitás, találékonyság - művészi érzék, rajzkészség - nyelvi kifejezőképesség - jó kapcsolatteremtő képesség - együttműködési készség, alkalmazkodóképesség - gyermekszeretet - empátia, együttérző képesség - precizitás, fegyelmezett, pontos munkavégzés - állatok, növények szeretete - számolási készség - jó térbeli tájékozódóképesség, jó szemmérték - lélekjelenlét, gyors reagálás - állóképesség, jó erőnlét - nehéz fizikai munkára való képesség - gyors munkatempó

Tanácsadó funkció – Egészségügyi jellemzők A tanácsadó programban vizsgált egészségügyi tényezők (egyszerűsített változat): - szemészeti és látásproblémák - hallás- és beszédproblémák - súly- és erőnléti problémák - szív- és keringési problémák - belgyógyászati problémák - mozgással, járással kapcsolatos és csontrendszeri problémák - egyéb problémák (például pszichiátriai problémák, bőrbetegségek, allergia stb.)

Tanácsadó funkció – Képzésválasztás Elsődleges képzésválasztási szempontok: - Élethelyzet (álláskereső, gyesen levő stb.) - Preferált képzési hely (megye) - Keresett képzés hossza (egy évnél rövidebb képzés) - Költségekkel kapcsolatos elképzelések (csak ingyenes, családi pótlékot, árvaellátást nem befolyásoló képzések) - Felsőoktatásban beszámítható képzések Egyéb képzésválasztási szempontok: - Időpont, intenzitás (iskolai rendszerű képzés folyamatos számonkéréssel, munkaidőn kívüli oktatás stb.) - Speciális igényű tanulók fogadása (mozgáskorlátozottak, vakok, gyengénlátók, süketek, halláskárosodottak, értelmi fogyatékosok, diszlexiások, diszgráfiások, egyéb sajátos sajátos nevelési igényűek fogadása)

A KépezdMagad rendszerrel kapcsolatos jelenlegi problémák A rendszer számítástechnikai megvalósítását végző (és a rendszert informatikailag kiszolgáló) Sulinet Programiroda a projekt lezárulta óta nem tud erőforrásokat biztosítani sem a fejlesztésre, sem az esetleges hibák kijavítására. Így jelenleg is vannak olyan funkciók, amelyek a zárás óta elromlottak (többek között egy külső internetes támadás hatására), és amelyek – mivel kizárólag Sulinet fér hozzá a rendszer programozott részéhez – nem kerültek kijavításra. Nem megoldott a rendszer alapjául szolgáló hivatalos adatbázisok (KIR, KIR-STAT, KIFIR, Felnőttképzési nyilvántartás) folyamatos beszerzése és beépítése a rendszerbe. A Sulinet Programiroda további terveinek és a működtetés feltételeinek bizonytalansága miatt nem volt lehetőség a képző cégektől, iskoláktól gyűjtendő plusz-információk beszerzésére.