Jenei Ágnes Nyilvános szereplés NKE-KTK Kommunikáció 2012.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
Advertisements

Készítette: Sábián Róbert
A SZÓBELI FELLÉPÉS.
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Verbális kommunikáció
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Kommunikációs stratégiák
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Verbális kommunikáció
A szóbeli közlés felépítése
6. Előadás A felnőttoktatás főbb módszerei
4. Kreatív döntéshozatal
Tudományos és publicisztikai szövegtípusok
Pedagógiai kutatás (2) -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
E-learning és a multimédia
Készítette: Cselényi Szandra Nóra
Hogyan írjunk motivációs levelet?
Logika Érettségi követelmények:
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:
A bevezetés.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
A személyközi kommunikáció dinamikája. Belebonyolódás és kihátrálás
A szövegértés tanítása II.
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
A SZAKDOLGOZAT.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
A SZAKDOLGOZAT CÍME (ARIAL 32 pt)
A prezentációkészítés alapjai
Prezentációkészítés összefoglaló
Kommunikáció írásban és szóban
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Néhány jótanács prezentációk készítéséhez
DIAGNOSZTIKAI ALAPISMERETEK
Az alapvető kommunikáció
A prezentáció-készítés szabályai
Prezentáziós Stratégia
Címlap Bevezetés az információelméletbe Keszei Ernő ELTE Fizikai Kémiai Tanszék
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
Prezentációs elvárások, logika Mi kell egy jó prezentáció/előadás megtartásához? Dr. T arrósy István február 2.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Önértékelési projektterv
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Játszótéri biztonság az új szabályozások tükrében
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
Hatékony és pontos munkavégzés
Tanulási technikák A tanulási stratégiák.
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Hatékony és pontos munkavégzés
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

Jenei Ágnes Nyilvános szereplés NKE-KTK Kommunikáció 2012

Tartalom A nyilvános beszéd A beszéd előkészítése Előadás Kérdések

Előkészítés •Igazodjunk: –az alkalomhoz –a hallgatósághoz •a hallgatók száma –a helyszínhez •előadás helye: zárt vagy nyitott terület? –Érdeklődjünk utána, nézzük meg!

Előkészítés •Határozzuk meg célunkat és feladatainkat! –A cél: •informálás, •rábeszélés, •mozgósítás, •Szórakoztatás? –Az üzenet •Középpontja, •Korlátai, •miről volt már szó? –A cél átgondolása a hallgatóság szempontjából •az előadás a résztvevők tudni fogják, hogy… •képesek lesznek… •készen állnak… •elfogadják…

Előkészítés •Gyűjtsük össze a szükséges anyagot –Források, –+ internet

Előkészítés •Építsük fel a beszéd szerkezetét! –tematikus, –logikai, –kronologikus, –narratív vezérfonal. –Fejezetek ellenőrzése: •kapcsolódás; •világos téma-meghatározás és felvezetés; •logikus kifejtés –Alfejezetek: •szükségesek? •sorrend? •tények, adatok állítások alátámasztására

Előkészítés •Válasszuk meg a szemléltetőeszközöket és a módszereket –Ha az üzenet többféle kommunikációs csatornán jelenik meg, erősebbé válik, jobban emlékeznek rá •A szemléltetőeszközök felkeltik és lekötik a figyelmet •Elősegítik a megértést grafikonok, piktogramok, térképek •Megerősítik a mondanivalót –Használjuk! –Ugyanakkor: •Ne használjunk túl sok, és bonyolult eszközt •Minden technikai eszközt próbáljunk ki előre •A számokat, adatokat magyarázzuk meg

Előkészítés •Készítsünk jegyzeteket! –túl sok – túl kevés között –tartsunk próbát –tükör, videó –nem kell túlpróbálni

Előadás •Uralom az idegek felett! –adrenalin >> jótékony idegfeszültség; –megfelelő jegyzetek –lássuk magunkat sikeresnek –félelem: csönd > Wagner, –melyik szó > kísérlet; bolond? > barátságosan> kooperál –idegesség: nem veszik észre –relax: légzőgyakorlatok, fürdő, jóga, éles tárgy –játék (képzelet): csupaszok >emberek

Előadás •Általános hangulat: –professzionalizmus kötelező –formalitás helyes foka: informális, nem bizalmaskodó –empátia és kontaktus (tudják-e követni) –lelkesedés átadás –lendületes tempó

Előadás •Indítás: –Tréfa –provokatív kijelentése –szokatlan / figyelemfelkeltő cselekedet •Szabadkozás nélkül! –pl. nem érdekes, ami mondunk, stb. …

Előadás •Beszédtechnika •Hang használata –Hangosan! •Szemkontaktus –fixálás vs. pásztázás; –óra, ablak kerülendő •Test használata: földbe „gyökerezve” vagy színpadi járással! •MOSOLY •Figyelem megosztása kerülendő (szemléltetőeszközök)

Előadás •Mennyiség – minőség – relevancia – modor (Grice: maximák) Röviden, tömören, arról, amire felkértek, érthetően, követhetően, az igazat! •Lelkesedjünk (a témáért, azért, hogy ott lehetünk…) •A kevesebb néha több!! Kulcsüzenet!!! egy – kettő – max. három Emberi nézőpontból megvilágítva!!! Nyelvezet!!!

Előadás •Befejezés –A befejezés tartalmazza: •A mondanivaló összefoglalását •Megismétli a fő üzeneteket •Levonja a tanulságokat –Megmarad! –Frappáns (felhívás, összefoglalás)

Kérdések •Kérdések… –Kérdés megismétlése – időnyerés –Udvarias megköszönés: érdekes! –Összetett kérdések szétválasztása •problémát részekre bontani, a jogos kritikát elfogadni –Óvakodás a feltételezésektől –Csak nyugodtan, ne gúnyosan

Kérdések •Kérdések… –Ha a kérdező nem kérdez, hanem szónoklatot tart: •Feladat: rábírni arra, hogy hallgasson el –Kimutatni a figyelmet, empátiát –Beszélni a saját érzelmekről •Pl. Azt hiszem, ebben a helyzetben én is így éreznék…” –Beismerés: nem tudjuk (zavar nélkül) •>> legközelebbre igen: betartani! –egyéb…

Ha nem… =related

Kérdések? :) Vége