A szoftver főbb jellemzői I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
MaYoR elektronikus napló
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Tanévnyitó értekezlet
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Mikszáth Kálmán Gimnázium Postaforgalmi SzKI és Kollégium
integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A KIR rendszer bemutatása Közoktatási Információs Rendszer
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer TISZKIR Térségi Integrált Szakképző Központ Információs Rendszer Fővárosi Oktatástechnológiai.
Integrált Elektronikus osztálynapló
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
CENTROSZET Szakképzés-szervezési Nonprofit Kft TÁMOP /1-2F KMOP-4.1.1/A Szoftverfejlesztés eredményei Tanulói nyilvántartási.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Kikerülhetetlen, mert kötelező a használata több területen: - az intézmény alapvető dokumentumainak közzététele
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A KISKŐRÖSI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ÓVODÁJA, ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA, KÖZÉPISKOLÁJA, SZAKISKOLÁJA ÉS KOLLÉGIUMA Kiskőrös.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Szakképzési dokumentumok
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Mit tartalmazzanak az intézményi dokumentumok?
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Budapest ápr. 29. A számítástechnika, mint az igazgatók segédeszköze Hajdu János Kossuth Zsuzsanna Műszaki Szakközépiskola és Gimnázium.
Megújuló működési nyilvántartás
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A kamarai garanciavállalás bevezetésének és a tanulószerződés megkötésének informatikai háttere FEBRUÁR 26. BUDAPEST.
Vezetői Információs Rendszer
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Barcsák Marianna - KPSZTI
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Integrált könyvtár rendszer (IKR)
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Kompetencia alapú szakoktatás
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Iskola-adminisztrációs szoftver Bláthy Ottó Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium

A szoftver főbb jellemzői I. iskolatípustól független (óvoda, általános iskola, középiskola, kollégium, alapfokú művészetoktatási intézmény) A helyi speciális viszonyokhoz teljes mértékben adaptálható integrált szoftver: minden adatot csak egyszer kell rögzíteni fogalmi- és tevékenységi rendszere megegyezik a KIMO-ban leírt és a statisztikai adatlapon használt fogalomrendszerrel több tanév adatait kezeli egyszerre

Nyilvántartások I. Az intézmény egészére vonatkozó adatok: intézmény; feladatellátási hely; eszköz (egyedi, tömeg); fogyóeszköz; ingatlan; helyiség; szakfeladat; álláshely; biztosítás; tantárgyak: közismereti, szakmai elméleti, gyakorlati, művészetoktatási; tankönyvek; tantervek, óratervek a pedagógiai program alapján; tanmenetek;

Nyilvántartások II. Az intézmény alkalmazottai: személyi; képzettségi; munkaügyi; szabadság; tanügyi: iskolai, szakmai képzési, kollégiumi, művészetoktatási; béradatai; továbbképzései; idegen nyelv- és informatikai ismeretei.

Nyilvántartások III. Az intézmény tanulócsoportjai, naplói: osztály; csoport; osztálybontás tanórán kívüli foglalkozásra szervezett csoport napközis csoport kollégiumi csoport: nevelői, oktatási; művészetoktatási napló: egyéni, csoportos;

Nyilvántartások IV. Az intézmény tanulói: személyi; szociális; fogyatéki; részvételi adatai: iskolai, kollégiumi, művészetoktatási; érdemjegyei; szöveges értékelései; hiányzásai; orvosi vizsgálatai; támogatások, kötelezettségek; kifizetések, befizetések.

Támogatott tevékenységek I. tanév tervezése tankönyvekkel kapcsolatos tevékenységek: rendelés, pénzkezelés felvételivel kapcsolatos ügyek kezelése meglévő tanulócsoportok léptetése tanulók léptetése tanév tantárgyfelosztásának elkészítése tanév naptárának generálása beiratkozott tanulók tanulócsoportokba: osztály, csoport sorolása órarendek felvitele és nyomtatása teljes körű együttműködés az aSc és a ROPA órarend készítő programokkal

Támogatott tevékenységek II. tanév végrehajtása tanórák generálása, megtartásának nyilvántartása, haladási napló vezetése helyettesítések, túlórák nyilvántartása nem szakrendszerű képzés támogatása kompetencia alapú képzés támogatása pályázatok (HEFOP, TÁMOP) követése pedagógus kéthavi időkeret elszámolás készítése a vonatkozó jogszabályok szerint tanulók értékelése: osztályozó napló vezetés: (súlyozott átlagszámítás, ajánlott jegy modulos oktatásnál) tanulók szöveges értékelése

Támogatott tevékenységek III. érdemjegy statisztikák készítése hiányzások, jelenlétek nyilvántartása (iskolai, gyakorlati, napközis, tanórán kívüli és havi külső gyakorlati hiányzás) késések átváltása hiányzásra segédlet a normatíva igényléshez kimutatás a kollégiumi stúdiumokról terem foglaltság nyilvántartása levélcimke nyomtatás

Támogatott tevékenységek V. Aromo - KIR adatbázis kapcsolat tanulók bejelentése (azonosító nélkül és azonosítóval) tanulók kijelentése pedagógusok bejelentése (azonosító nélkül és azonosítóval) pedagógusok kijelentése KIR adatbázis - Aromo kapcsolat tanulók betöltése pedagógusok betöltése

Tanügyi nyomtatványok iskolalátogatási igazolás MÁK-os igazolás beírási napló órarend tantárgyfelosztás napló (haladási, hiányzási, osztályzási) törzslap szöveges értékelés: bizonyítvány pótlap és törzslap évközi és félévi értesítő

Listák, lekérdezések, kimutatások érdemjegy statisztikák hiányzás statisztikák kik azok...

Aromo a szülőknél az Aromo szülői modulja az Internet segítségével lehetővé teszi a szülő naprakész tájékoztatását az iskolában történtekről - a tanuló osztályzatainak, hiányzásainak megtekintése - a tanuló szöveges értékeléseinak megtekintése - a tanuló hiányzásainak megtekintése - a tanuló órarendjének megtekintése - a tanuló foglalkozásainak megtekintése - meghívók szülői értekezletekre, fogadó órákra - e-mail küldés a tanuló eredményeivel, hiányzásaival

Aromo a fenntartónál jegyzői tevékenységek támogatása: közvetlen kapcsolat az intézményi adatbázissal az Aromo alkalmas a KIR-STAT adatok generálására a tanév során a generált intézményi adatokat a fenntartónál telepített Aromo fenntartói összesítő szoftver adatbázisába be lehet tölteni és összesítő táblázatokat lehet készíteni a fenntartói adatbázisból más, a KIR-STAT táblázataiból meg nem ismerhető adatlekérdezések generálhatók az Aromo fenntartói lekérdező szoftver használatával jegyzői tevékenységek támogatása: - tankötelesek adatainak letöltése az ÁNH adatbázisából - tankötelesek iskolai körzetbe sorolása - felvett tanulók jelentése a jegyző számára - tanköteles és beiskolázott gyerekek adatainak összevetése

Egyéb jellemzők Windows standard kezelő felület, egységes adatmegjelenítés: táblázat, szűrő, részletező dialógus, export a táblázatról, halmazok képzése, halmazműveletek Excel és Word listák a program és az adatbázis az iskolában van: az iskola az adatgazda, gyors adathozzáférés, alapértelmezett értékek használata, automatikus kitöltés távoli elérés Internet-en keresztül adathozzáférési jogosultságok kezelése, adatváltoztatások naplózása csak az iskola által engedélyezett felhasználók férnek hozzá az adatokhoz, a fenntartók és az országos szervek csak összesített adatokat kapnak az iskola jóváhagyásával (postaláda rendszer) hierarchikus tárgyszórendszer Microsoft Windows és Office hatékony használatát biztosító számítógép konfiguráció (legalább Microsoft Windows és Office 2000)