Kétfordulós eljárásrendi képzés VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Kifizetési igénylések gyakorlati tapasztalatai
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Kommunikációs Főosztály
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
KEOP / A barlangokban egykor kialakított világítási rendszerek energiatakarékos, a lámpaflóra kialakulását és terjedését minimalizáló.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER.
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Ellenőrzési tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési Programok végrehajtása során Novák Csaba, ügyvezető igazgató MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Pénzügyi és szakmai elszámolás
EU-s pályázatok írása és módszertana
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Projektzárással kapcsolatos teendők
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
Pénzügyi elemzés Tóth Veronika
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
Nyilvánosság biztosítása
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
KDOP-4.2.1/B-11 Önkormányzati tulajdonú belterületi utak fejlesztése.
KDOP-4.1.1/F-11 Környezetfejlesztési akciók a fenntartható településekért.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Előadás másolata:

Kétfordulós eljárásrendi képzés VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.

Képzés témai 1.Kétfordulós eljárásrend 2.Projektfejlesztés lényege 3.ÚMFT – Tájékoztatási kötelezettség 4.Kitekintés a megvalósítás időszakára

ÚMFT intézményrendszere Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ, ROP Irányító Hatóság – NFÜ szervezeti keretei között működő főosztály Közreműködő Szervezet (KSZ) – VÁTI Kht. Pénzügyminisztérium Ellenőrzésre feljogosított szervek: KEHI, ÁSZ KSZ feladatai: Projektkiválasztás Szerződéskötés Megvalósítás Finanszírozás Ellenőrzés

Kétfordulós eljárás képzés célja Képzésünk célja: •Általános információszolgáltatás a kétfordulós eljárásról •Általános információszolgáltatás a projektfejlesztés szakaszáról •Felkészülés az útvonalterv kidolgozására, mérföldkövek meghatározására •Kitekintés a megvalósítási időszak egyes kérdéseire

Kétfordulós eljárás felépítése A kétfordulós eljárás felépítése: •1. forduló » Pályázat » Előzetes támogatói döntés •Két forduló között : Projektfejlesztés •2. forduló » Pályázat » Végleges (kötelezettségvállalást tartalmazó) támogató döntés A kétfordulós eljárás célja: •Költséghatékonyság •A projektek lehető legjobb minőségben kerüljenek kidolgozásra. »Eszköze: Projektfejlesztés Előzetes támogató döntés: kötelezettségvállalás nélküli döntés, nem jelenti a támogatás automatikus megítélését. A támogatási szerződés megkötésére a második fordulós döntés után kerül sor.

A projektfejlesztés alapelvei A projektfejlesztés lényege, elemei: -A két forduló között a projektfejlesztés egy előre (közvetlenül az első fordulót követően) meghatározott útvonalterv mentén halad. -Az útvonaltervet a KSz és a pályázó közösen dolgozza ki, az első személyes egyeztetés alkalmával. -Az útvonalterv részeként mérföldöveket (időpontokat) határoznak meg. -Az útvonaltervben meghatározott mérföldköveket a projektfejlesztési szakaszban teljesíteni kell. -A mérföldkövek megtételét a KSz értékeli és igazolja. (projektfejlesztő és minőségbiztosító munkatárs) -A második fordulós pályázati dokumentáció kidolgozása teljes egészében a projektgazda feladata, azonban a KSz testreszabott szolgáltatásokkal segítheti a projektek megfelelő minőségben történő kidolgozását. -Amennyiben a projektgazda az előírt mérföldköveket nem teljesíti, úgy az előzetes támogatási döntés visszavonásra kerül. -a pályázó kérelmezheti az útvonalterv módosítását a Közreműködő Szervezetnél, mely mérlegelési jogkörében dönt a kérelem elfogadhatóságáról. Az útvonalterv módosítása csak abban az esetben lehetséges, ha az annak alapjául szolgáló körülmény a projektgazdának nem felróható és a módosítás nem veszélyezteti a projektfejlesztésre rendelkezésre álló (vég)határidő betartását. -A KSZ a mérföldkövekhez tartozó teljesítések esetében hiánypótlással élhet. A pályázónak a HP kézhezvételtől számított 5 munkanap áll rendelkezésére.

A kétfordulós eljárásrend szereplői, és feladatatok A projektgazda feladatai: - A projektfejlesztési szakaszban a második fordulós pályázati dokumentáció teljeskörű kidolgozása és a projektvégrehajtásra való felkészülés - az útvonalterv meghatározása a KSz-szel közösen; - részvétel a projektfejlesztéssel kapcsolatos személyes egyeztetéseken; - a mérföldkövekhez kapcsolódó projektfejlesztési dokumentumok benyújtása - a második fordulós pályázat benyújtása a végső beadási határidőig; - együttműködés a KSz-szel a projektfejlesztés határidőre történő, eredményes elkészülése érdekében. A Közreműködő szervezet feladatai: - az útvonalterv meghatározása a projektgazdával közösen; - szükség szerint a projektfejlesztéssel kapcsolatos személyes egyeztetés biztosítása a projektgazda részére; - a mérföldkövekhez kapcsolódó projektfejlesztési dokumentumok értékelése; - a második fordulós pályázat értékelése; - a projektfejlesztő és a minőségbiztosító munkatárs kiválasztása

Személyes egyeztetés, útvonaltervről való lemondás Az első személyes egyeztetés kötelező Az első személyes egyeztetésen a projektgazdának két lehetősége van: 1. Útvonaltervezést igényel 2. Lemond az útvonaltervezésről 2.1. A KSz munkatársai a nyilatkozattételt megelőzően tájékoztatják a kért dokumentumok köréről, formai és tartalmi követelményeiről, ezt a felek az emlékeztetőben rögzítik 2.2. A lemondó nyilatkozat aláírásától számított 5 munkanapon belül be kell nyújtani a második fordulós pályázati dokumentációt 2.3. A benyújtott dokumentumokat a befogadási kritériumok mentén (jogosultság és teljesség) ellenőrzik a KSz munkatársai (4 szem elve) A dokumentumok megfelelőek:A dokumentumok nem megfelelőek: szakmai értékelésre bocsátható1. hiánypótlás, ahol jogszabály (útmutató) ezt lehetővé teszi 2. az előzetes támogatási döntés érvényét veszti, ha hiánypótlásra nincs lehetőség a jogszabály (útmutató) szerint

Projektfejlesztési útvonalterv Az útvonalterv mérföldkövei: -A KSz projektfejlesztő munkatársa és a projektgazda az útvonaltervben mérföldköveket határoznak meg, megjelölve a mérföldkő pontos napját. -Egy mérföldkőig egy időpont, mely több, időrendben és logikailag összefüggő lépést tartalmazhat. -A projektfejlesztési útvonalterv elkészítésére az előzetes döntést követően 30 munkanap áll rendelkezésre -A projektfejlesztési útvonalterv akkor tekinthető véglegesnek, ha az minden fél részéről aláírásra került. -A közoktatási intézmények fejlesztését célzó beruházásoknál átlagosan 2-3 mérföldkövet tervezünk, mely több elemet tartalmaz.

Kötelező tevékenységek, pl: 1.Költségracionalizálás 2.Pénzügyi elemzés készítése (Bevétel keletkezése esetén) 3.Bíráló Bizottság által meghatározott feltételek teljesítése 4.Pályázat hiányosságainak feltérképezése és korrigálása 5.Szakmai tartalom megerősítése (pl. Esélyegyenlőségi Intézkedési Terv benyújtása) 6.Kiváltott ingatlanok kezelése, stb…

Feladatok az első személyes találkozó előtt Kérjük Pályázóinkat, hogy: •A kapcsolattartásra kijelölt személy, olyan személy legyen, aki részleteiben ismeri a pályázat tartalmát! •Az első személyes találkozó előtt tekintsék át a pályázati anyagot és gondolják át és számoljanak be a KSZ-nek a pályázat benyújtása óta bekövetkezett változásokról (Dokumentum szinten is!) •Az első személyes találkozó előtt gondolják át: •A pályázat költségvetését •Projektmenedzsmentet •A pályázat szakmai - műszaki tartalmát (tervdokumentáció, eszközlista) •A partnerséget – konzorcium tagjait •A Bíráló Bizottság által szabott feltételek teljesítését (alternatívák kidolgozása)

A mérföldkövek teljesítésének igazolása A mérföldkövek ellenőrzésének lépései: A dokumentumok beérkezése ( a projektfejlesztés útvonaltervében meghatározott időpontra) A projektfejlesztő ellenőrzi a dokumentumokat ( formai szempontból) A minőségbiztosító ellenőrzi a dokumentumokat ( tartalmi szempontból) Mérföldkő elfogadvamérföldkő elutasítva »hiánypótlásra való felszólítás

Kitekintés a megvalósítás idejére I. – Kommunikációs elvárások Az európai uniós és a hazai szabályozás is több és szigorúbb kommunikációs kötelezettséget ír elő, mint korábban. Az intézményrendszer és a pályázók közös feladata, hogy hatékonyan tájékoztassák a nyilvánosságot a támogatások felhasználásáról. Ehhez készült segítő dokumentumok: -ÚMFT Arculati kézikönyv -Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei

Dokumentumok A jelenleg (2007 októbere óta) hatályos dokumentumok elérhetősége: -az NFÜ honlapján: -bal oldali menüsorban SAJTÓ – Arculatok – Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei -ugyanitt: ÚMFT Arculati kézikönyv és a kézikönyv elemei is megtalálhatóak (logók, sablonok, stb.) -a VÁTI Kht. honlapján: -bal oldali menüsorban ROP – Megvalósulás - Arculat

Arculati kézikönyv Arculati Kézikönyv felhasználása: - grafikusok és nyomdák számára készült, -tartalmazza az összes formai követelményt, -A Kézikönyvben szereplő előírások betartása kötelező! Az NFÜ által előírt táblák a konstrukcióhoz: (csak ezek az elnevezések helyesek, "B" típusú emlékeztető tábla, "D" típusú plakát, stb. már nem érvényes!) -125 millió forintos támogatás felett a „B” típusú hirdető táblát kell kitenni a projekt megvalósulása alatt -125 millió forint alatt a „C” típusút -a „D” típusú emlékeztető táblát minden esetben kötelező kihelyezni a projekt lezárása után

Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei Tartalmazza a kötelező kommunikációs tevekénységeket: -segítség a szakszerű és hatékony kivitelezéséhez, -részletes magyarázatokkal és sablonokkal. Kötelező kommunikációs csomagok (6. oldal): -125 millió forintos támogatás felett a III. számú csomagot kell megvalósítani -125 millió forintos támogatás alatt a IV. számú csomagot (X – kötelező elemek, A – ajánlottak)

Kommunikációs tevékenység -Minden kommunikációs tevékenységről szükséges előre tájékoztatni a TSZ-ben megnevezett programmenedzsert. Különösen fontos ez, amennyiben közbeszerzési eljárás kiírására kerül sor. -Kivitelezés előtt küldje meg a készülő táblák, meghívók, sajtóközlemények, ajándéktárgyak, stb. arculati tervét ellenőrzésre szintén a programmendzsernek. -Mindenkinek érdeke a pontos és jól megvalósított kommunikációs tevékenység, amihez a VÁTI Kht. munkatársai minden segítséget megadnak!

Kötelező tevékenységek - Pénzügyi elemzés Elkészítése kötelező: Amennyiben a projekt megkezdésétől 1 számított 15 éven belül a projekthez kapcsolódóan bevétel 2 keletkezik. 1 A teljes - minden tevékenységet (az előkészítés költségeit is) tartalmazó - beruházás megkezdésének dátuma 2 A fejlesztés igénybevételét közvetlenül a felhasználókat terhelő díjakból eredő, vagy föld, vagy épületek értékesítését - különös tekintettel a kiváltandó épület hasznosításából eredő pénzügyi bevételek - vagy bérbeadás, vagy bármely más, ellenszolgáltatás fejében történő szolgáltatásnyújtásból eredő

Pénzügyi elemzés Elemzés célja: •Fenntarthatósági vizsgálatok: az érintett intézmény tekintetében releváns összes bevételi forrás hosszú távon elegendő fedezetet nyújt a felmerülő összes kiadás (pl. közvetlen kiadások) finanszírozására, biztosítva ezáltal az intézmény hosszú távú fenntarthatóságát •Jövedelemtermelés: a fejlesztéssel érintett intézmény vonatkozásában a projekt során keletkező többlet bevételek szembeállítása a felmerülő többlet költségekkel.

Fenntarthatósági vizsgálatok Fenntarthatósági vizsgálatok (megtérülési mutatószámok): –FNPV (pénzügyi nettó jelenérték) megmutatja a projekt időtartama alatt keletkező pénzáramok (bevételek és kiadások) jelenre diszkontált értékét –FRR (pénzügyi belső megtérülési ráta): Azt a diszkontrátát fejezi ki, amelynél az FNPV=0. Az EU útmutatók szerint egy tevékenység akkor jogosult támogatásra, ha: –FNPV negatív, –az FRR alacsonyabb, mint az alkalmazott pénzügyi diszkontráta (8%);

Jövedelemtermelés Jövedelemtermelés:a megítélhető támogatási összeg meghatározása: „Segédlet jövedelemtermelő projekt pénzügyi elemzéséhez” kiadvány, valamint az ez alapján készített segédtábla alapján. Az EU útmutatók szerint egy tevékenység akkor jogosult támogatásra, ha igazolható, hogy csak a megvalósuláshoz szükséges mértékű támogatást kapja a projekt, túl-támogatás nem történik.

Kitekintés a megvalósítás idejére II. – Elszámolás •Kifizetési igénylések típusai: előleg, időközi, záró •A támogatási szerződés megkötése után a kifizetések a projekt terhére, forintban, folyamatosan történnek. •A megítélt támogatás kifizetése a projekthez közvetlenül kapcsolódó számlák, illetve a projekt tevékenységek elvégzését, a költségek felmerülését igazoló egyéb dokumentumok alapján összeállított időközi és záró kifizetési igények alapján történik. •A támogatás folyósításának feltétele, hogy a Kedvezményezettnek ne legyen köztartozása.

Kitekintés a megvalósítás idejére II. – Előleg •Az előleg maximális mértéke a pályázati felhívásban került rögzítésre. •A Kedvezményezett köteles visszafizetni az előleget, amennyiben nem nyújt be időközi kifizetési kérelmet az előleg fizetésétől számított 6 hónapon belül, illetve a benyújtott fizetési kérelem a támogatás nem rendeltetésnek megfelelő használatát bizonyítja. •Az előleg felhasználásával a Kedvezményezett legkésőbb a projekt zárásakor köteles elszámolni. •Az előleg kifizetésének feltételei 1.A támogatási szerződés minden fél általi aláírása, 2.A szabályszerűen kitöltött Előlegfizetési kérelem benyújtása a szerződéskötést követő 3 hónapon belül, 3.Az előírt biztosítékok megléte, 4.Az első kifizetési kérelem még nem került benyújtásra

Köszönjük figyelmüket! Elérhetőségek: VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda 7621 Pécs, Rákóczi út Tel: 72/ Mayer Viktória