A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Másodfokú egyenlőtlenségek
Advertisements

Mikroökonómia szeminárium 4. Termelés elmélet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Kvantitatív módszerek
A direkt marketing fogalma
6. A gazdasági hatékonyság elemzése
Adatmenedzsment és kontrolling. ADAT Adott folyamat pillanatnyi állapotának jellemzője, mely önmagában nem értékeli az adott folyamatot.  Mennyi?130.
Beruházási projektek dokumentációja
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette:
Fogalma, összefüggések
Statisztika I. VI. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Készítette: Unyatyinszki Csaba
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Túl drága e Magyarországon a gáz? Készítette: Balogh Renáta.
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Készítette / Author: Tuska Katalin
Környezeti szemléletformálás
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
Hasonlóságelemzés COCO használatával a MY-X elemzőben
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1.
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1 Tudományos Diákköri Konferencia Troll Gergely.
Csoportosan elkészített önálló feladat
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Kicsit felelőtlen, kicsit vakmerő, de a miénk….
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
1 Informatikai Szakképzési Portál Adatbázis kezelés Adatbázis feltöltés.
A munkapiaci-előrejelzések gyakorlata: kitől tanulhatunk? Cseres-Gergely Zsombor, MTA KTI.
Könyvvizsgálat alapjai
Kérdések a második zh-hoz
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
Az elemzés és tervezés módszertana
Munkavédelem és controlling
2007. február 15. Szikora Péter - Controlling - Költségek 1 Controlling Költségek osztályozása.
Stratégia célrendszer
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Tömeggyarapodás hasonlóságelemzése Melyik tápanyag összeállítás lenne a legmegfelelőbb sertések számára, minél nagyobb tömeggyarapodás elérése céljából.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Csimag.hu Bemutatkozó.
A MEDICSPHERE PROJEKT KÖVETKEZTETÉSEI DR. SOLT KATALIN TÁMOP A-11/1/KONV
Pénzügyi-számviteli mutatók
Logika szeminárium Előadó: Máté András docens Demonstrátorok:
Őszi búza vetőmagok összehasonlító elemzésének leírása Kanyó András.
Szent István Egyetem Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar Az EU- tagság és a gazdaság fellendülése közötti téves kapcsolat vizsgálata.
Az árképzés szempontjai
Az IKR zrt által forgalmazott II
Horvátországi szállások összehasonlítása Készítette: Herczeg Boglárka.
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Kereskedelmi és információs rendszer a zöldségtermesztés területén …avagy az információs szövetkezés támogatása Pető István
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
A kápia paprika lehetőségei az export piacokon
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Szaktanácsadók digitális felkészültsége, továbbképzése Aktualitások
Előadás másolata:

A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők Szerzők: Szabó András Gergely Czeglédi András Gurnyik Levente Nándor Matyi Gergely Imre 2012

Célcsoport A karalábé árának változása, akár eladói szemszögből is hasznos lehet. Így elsősorban nekik jelenthet kiindulópontot gazdasági tervezésüknél.

Hasznosság Az értékesítés megannyi szereplőjének hasznos lehet e dolgozat, mivel az áralakulást figyelembe véve tudja majd kialakítani saját árképzését. A dolgozat során a következtetések fejezet azt taglalja, hogy milyen változtatásokra lenne szükség mind az adatbázisban, mind az áralakítás során. Az áralakítás realitását is ebben a fejezetben taglaljuk.

Szakirodalom A piac fogalma A zöldségek értékesítési csatornái Kiskereskedelmi hálózatok Nagybani piacok szerepe Árképzés a zöldségpiacon

Árképzési módszerek : Ideális árképzés Költségalapú árképzés Igazodó árképzés Keresletvezérelt

Anyag és módszer A folyamatot írjuk le részletesen ahogyan elkészítettük az elemzést Majd az elemző rendszert taglaljuk mellyel elemeztük a kapott adatokat: A COCO elemző rendszer bemutatása - A módszer folyamata COCO rendszer működésének bemutatása - Eredmények - A módszer előnye

COCO rendszer futtatásának lépései Méretezés Feltöltés Futtatás

Eredmények A vizsgálat során három féle eredménnyel szembesültünk. A piacon a karalábé ára felülértékelt, alulértékelt, vagy mint legtöbb esetben kiegyenlített, azaz alig van különbség. A diagramokon a tényleges ár, a becsült ár és a delta látható. A Delta origótól való elmozdulása jelzi mennyire alul-, felülértékelt.

Következtetések Elemzésünk konklúziójaként az első, amit szeretnénk kiemelni az árképzés nem egy intuitív játék, komoly tényeken alapszik. Az OECD irányelveitől, a beszerzési ráfordítási költségeken át, a konkurens piacok áraik mind-mind azok a tényezők, melyek szerepet játszanak a termék tényleges árának képzésében

Az egyetlen változtató tényező, amit az alapadatokból hiányoltunk az a komoly változtató erővel bíró adat, ami azt mutatja be, hogy adott ár mellett mekkora volt a fogyasztás, felvásárlás Eme adat megléte, annyira fontos, hogy érzésem szerint ennek ismeretlensége mindössze egy száraz árat mutat meg, mely mögött nem biztos, hogy van vásárlás/felvásárlás is

A vizsgálat során a legfőbb következtetések, amiket levontunk a diagramokon látható kiugró adatokban mutatkozik meg. Akkor amikor a delta (azaz a tényleges- és a becsült ár közötti különbség) nem vesz fel nagyobb értéket, mint [5], akkor kiegyenlített az ár, azaz reálisan van meghatározva. Ha a delta +5 vagy annál nagyobb értéket vesz fel, akkor felülértékelt a termék, tehát olcsóbban kéne értékesíteni. Hogyha a delta -5 vagy annál kisebb értéket vesz fel a termék alulértékelt, azaz a terméket drágábban is lehetne értékesíteni.

Reméljük kielégítő tartalommal bír elemző dokumentumunk és hasznát veszik a későbbiekben Köszönjük a figyelmet!