A direkt marketing fogalma

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
MARKETING.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Mikor SPAM az kommunikáció? A.Ha nem kértünk engedélyt a fogadótól, de az ről le lehet iratkozni B.Ha megvásárolt címadatbázisra küldünk az.
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
MARKETING REKLÁM SALES
Reklám.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Az értékesítési rendszer
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
11. Az ambassador-modell. Az adatbázissal kapcsolatos követelmények
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
1 Marketing II. – VI. feladat E-kommunikáció Budapest, március 18. Készítette: Börcsök Sándor a K-ExxOn megbízásából K-Exx-On.
OTP portál e-volúciója: iCRM = ügyfélre szabott kiszolgálás Joós István üzletfejlesztési igazgató.
Pénzügyi-számviteli mutatók
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Marketing alapok Kopcsay László.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
PS. SP. POS. DM Fogalommagyarázat PS – Personal Selling SP – Selling Promotion POS – Point of Sales Advertising DM – Direct Marketing Személyes eladás.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Márkaépítés 2015 konferencia Bőhm Kornél, Spindoc alapító Kommunikációs Hálózat.
DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.
R EKLÁMOK AZ INTERNETEN Készítette: Albert Orsolya PR. I
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Reklámeszköz tervezés? Modern (eladáshelyi) marketingeszközök a gyógyszeripari kommunikációban.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
Előadás másolata:

10. A direkt marketing fogalma, kialakulásának okai, fejlődésének jellemzői

A direkt marketing fogalma „Olyan interaktív marketingrendszer, amely egy vagy több reklámeszközt felhasználva bárhol mérhető reakciót és/vagy üzletkötést eredményez” (DM Association) Jellegzetességei: • interaktivitás  párbeszéd lehetősége • mérhetőség  azonnali visszacsatolás • pontos célzás  személyre szóló üzenet • nem látható stratégia  piaci versenyelőny

A hagyományos és direkt marketing különbségei - Tömegekhez szól, kommunikáció személytelen - Közvetlenül a vevőt éri el - Mintavételből származó adatokra építhetünk - Minden részletre kiterjedő adatbázis - Helyettesítő tényezők a hatékonyság méréséhez (reklám-hatásvizsgálat, vásárlási szándék felmérése) - Hatása közvetlenül mérhető - Elemzés szegmensekre vonatkozóan - Elemezés személyekre vagy vállalatokra - A stratégia jobban felismerhető - A stratégia kevésbé látható

A direkt marketing besorolása Kiskereskedelem típusai 1. Bolti kiskereskedelem 2. Bolt nélküli kiskereskedelem direkt marketing közvetlen értékesítés automaták 3. Kiskereskedelmi szervezetek

A direkt marketing elterjedésének okai Vállalatok oldaláról :  piacok részekre esése, széttöredezése  túl sok egymáshoz hasonló termék (túl sok kampány)  média piac hatalmas kínálata (hatásfok csökken) elektronikus kommunikáció fejlődése (kereskedelem forradalmasítása)

Fogyasztók oldaláról: individualizálódó társadalmak (a vásárló szeretné, ha egyénként kezelnék)  az életmódban bekövetkezett változások  idő-, és pénzmegtakarítás

A direkt marketing eszközei  Telefon  Rádió- és televízióadás, elektronikus eszközök - közvetlen rendelés  TV-ből  rádióból - videotex  Újságokban megjelenő reklám  Különleges nyomtatott reklámeszközök - postai válaszlevelezőlap - befűzött anyag - befújt anyag

 Reklámok más küldeményhez csatolva  Direct Mail  Katalógus  Internet  E-mail  Online szolgáltatások Telefax SMS

A direkt marketing gátjai  a bolti vásárlás során több információ, több érzékszerven keresztül  a távvásárlás nem csökkenti annyira a vásárló bizonytalanságát  pszichikai tényező: sokak számára kedvtelés a vásárlás

A direkt marketing az integrált marketingkommunikáció szerves része! Fontos megjegyezni A direkt marketing az integrált marketingkommunikáció szerves része!