Célcsoportok és marketing

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Ákos FÜZI Energetika 2011.
Turisztikai szuksegletek
A Turizmus sajátosságai a marketingben
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Társadalmi haszon az adatok mélyén Surján László, gazdasági igazgató, IQSYS Sipos Ferenc, BI ágazatvezető, IQSYS.
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A fogyasztói magatartás
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Készítette: Magyar Orsolya
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
Elméleti közgazdaságtan
A marketing piac tartalma
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Tanuló szervezet.
Bauer András - Berács József:
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
A marketingkommunikáció
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Tóth Eszter Lilla Kutatási Munkacsoport Vezető
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A kulturális turizmus trendjei és a
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Miért jó az, ha tudjuk hogy mit tudunk? A hallgatók tudásszintjének mérése
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben Zamárdi, május 24. P INTÉR A TTILA, T ÓTH L ILLA.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Értékesítési technikák
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Marketing alapok Kopcsay László.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Szolgáltatásmarketing előadás
Fogyasztói magatartás
A könyvtári integrált rendszerek statisztikai moduljának használata
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A kutatási program leírása
Retailtainment.
A vásárlási döntés folyamata
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

Célcsoportok és marketing Mayer Péter TourBo Városlőd

Partnerek Szolgáltató E Alapvető feltételezések Versenytársak

Referencia-csoportok Partnerek Referencia-csoportok Szolgáltató E Fogyasztó E Alapvető feltételezések Versenytársak Együtt-fogyasztók

Referencia-csoportok Partnerek Referencia-csoportok Szolgáltató E Fogyasztó E Alapvető feltételezések Versenytársak Együtt-fogyasztók

Értékajánlat Partnerek Referencia-csoportok Szolgáltató Fogyasztó Alapvető feltételezések Versenytársak Együtt-fogyasztók

PozícionálásMárkaépítés Termék Értékesítés Reklám Árazás Értékajánlat Együtt-fogyasztók Referencia-csoportok Versenytársak Partnerek Szolgáltató E Fogyasztó Alapvető feltételezések

Fogyasztói döntés Holt (1995)

PozícionálásMárkaépítés Partnerek Referencia-csoportok Értékajánlat PozícionálásMárkaépítés Szolgáltató E Fogyasztó E Termék Árazás Alapvető feltételezések Értékesítés Versenytársak Együtt-fogyasztók Reklám

A fogyasztó racionális döntési folyamata Igény felismerése Információ-gyűjtés Alternatívák értékelése Utazási döntés Vásárlás utáni értékelés Utazás Utazás utáni értékelés Emlékezés és megosztás A fogyasztó racionális döntési folyamata Forrás: Swarbroke és Horner, 1995

Igény felismerése – mit? A vásárlás gyökerénél a fogyasztó valamilyen igénye áll: szükségletei vagy vágyai

Menekülés. Tenger. Újdonság. Élmény. Álmok. Barátok. Magány. Biztonság Menekülés. Tenger. Újdonság. Élmény. Álmok. Barátok. Magány. Biztonság. Reklámok. Kikapcsolódás. Fesztivál. Repülés. Úszás. Bor. Körhinta. Katedrális. Tánc. Tanulás. Fényképezés. Túra. Van Gogh. Buli. Hegyek. Tó. Városnézés. Ismerkedés. Tiszta levegő. Golf. Főzés. Rulett. Surf. Lovaglás. Kézművesség. Önismeret.

1. Igény felismerése – miért? Öncélú Célra irányuló Személyes Tapasztalat Identitás Személyközi Játék Státusz Holt (1995) Forrás: Holt, 1995

2. Információgyűjtés Az igény felismerése információgyűjtéshez vezet: 1. belső keresés (meglevő tudás elegendő-e a döntéshez) 2. külső keresés (az utazási módokkal és a desztinációkkal kapcsolatos információforrások vizsgálata) Forrás: Fodness és Murray, 1999

TGA fejlődés

2. Trendek az információgyűjtésben a. komplexebbé válik – több forrásból több mindenről lehet információt találni b. a keresés és szűrés fontos – az információk rendkívül nagy mennyisége miatt a rangsorolás és az érvényesség ellenőrzése a lényeges c. belső keresés szerepe megnő – a gyakorlott utazó már sokat tud a világról

3. Alternatívák értékelése A rendelkezésre álló információ alapján a fogyasztó sorba rendezi a döntési alternatívákat

1 Értékelési szempontok: a termék fogyasztó számára lényeges jellemzői A szolgáltatások értékelése mindig a nyaralás összefüggésében, integrálva történik Az értékelési szempontok egyéniek és másokra vonatkozóak is lehetnek 2 3

4. Utazási döntés(ek) Alapvető döntés: utazzon-e vagy sem 1. Elsődleges döntések: hova, mit csinálni, kivel, mikor 2. Másodlagos döntések: szolgáltatásválasztás 3. Technikai döntések: foglalás, fizetés, feltételek

5. Foglalás utáni értékelés A foglalás és az utazás között számos további hatás éri az utazót – ennek alapján ... folyamatosan (át)értékeli korábbi döntését ... készül az utazásra, megváltoztatva az élménytartalmat

6. Utazás Az utazás során... a. sor kerül a tényleges fogyasztásra b. további helyi vásárlások történnek (lerövidítve a teljes döntési folyamat lezajlik)

A fogyasztó racionális döntési folyamata Igény felismerése Információ-gyűjtés Alternatívák értékelése Utazási döntés Vásárlás utáni értékelés Utazás Utazás utáni értékelés Emlékezés A fogyasztó racionális döntési folyamata Igény felismerése Információ-gyűjtés Alternatívák értékelése Utazási döntés Vásárlás utáni értékelés Utazás Utazás utáni értékelés Emlékezés

7. Utazás utáni értékelés Az utazás alatt és után (emlékek alapján) sor kerül az utazás értékelésére, az elégedettség kialakulására. Mint az utazás és az élmény egésze, az elégedettség is mozaikszerűen összetett

7. Utazás utáni értékelés Az utazó szolgáltatásokat vesz, de élményeket fogyaszt

8. Emlékezés és megosztás A turisztikai terméket nem kell „lecserélni”, kidobni, mert elmúlik ... ... ezért az emlékezés szerepe jelentős: tárgyak, fényképek és szokások rögzítik a turisztikai élményt és teremtenek alapot az új igényekhez Az emlékekké alakult élményeket az utazó megosztja valós és virtuális környezetével

Rutin döntési folyamat Ismétlődő utazásokat jellemző döntési folyamat Mivel rendszeresen sor kerül az utazásra/fogyasztásra A fogyasztónak nincs szüksége információgyűjtésre és az alternatívák rangsorolására

Utazás utáni értékelés Igény felmerülése Utazási döntés Utazás Utazás utáni értékelés Emlékezés A fogyasztó rutin (heurisztikus) döntési folyamata Forrás: Bargeman és van der Poel, 2005

Érzelmi döntési folyamat Érzéki benyomások által meghatározott döntési folyamat Az utazót nem a racionális mérlegelés befolyásolja, hanem a nyaralással kapcsolatos benyomásai a hely imázsa, a hasonló nyaralás emlékei a reklámanyagok

A fogyasztó érzelmi (hedonisztikus) döntési folyamata Elkötele-zettség kialakulása Információ-gyűjtés Beleélés és képzelet Utazási döntés Vásárlás utáni értékelés Utazás Utazás utáni értékelés Emlékezés A fogyasztó érzelmi (hedonisztikus) döntési folyamata Forrás: Goossens, 2000

1a. Elkötelezettség Az elkötelezettség lehet kognitív (tudatos) vagy érzelmi jellegű A tudatos elkötelezettség mélyén a döntés fontosságának felismerésre áll Az érzelmi elkötelezettség alapja a tárgy azonosítása valamivel, amihez erős érzelem kapcsolódik és az érzelem átvetítése a döntés tárgyára

3a. Beleélés és képzelet A rendelkezésre álló „kemény” adatok elemzése helyett a beleélésen alapuló képzelet játssza a főszerepet  a képzelet nem egy tárgy statikus ábrázolása, hanem az utazás, nyaralás és benne az utazó tevékenységeinek és interakcióinak álomszerű átélése

A fogyasztó érzelmi (hedonisztikus) döntési folyamata Elkötele-zettség kialakulása Információ-gyűjtés Beleélés és képzelet Utazási döntés Vásárlás utáni értékelés Utazás Utazás utáni értékelés Emlékezés A fogyasztó érzelmi (hedonisztikus) döntési folyamata Forrás: Goossens, 2000