Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Lehetőségek és hozadékok a közoktatási intézmények számára
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Európai Uniós Pályázatok
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés -
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
Oktatásfejlesztés EU-s támogatással Bedő Ferenc Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Előadás másolata:

Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó TÁMOP 3.1.4 Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó

Célok A munkaerőpiac igényeknek való megfelelés Az egész életen át tartó tanulás megalapozása A kompetencia alapú oktatás elterjesztése Komplex módon segíti a minőségi oktatás elterjesztését. infrastrukturális fejlesztések - NYDOP szakmai fejlesztések - TÁMOP

Pályázók A Kt.3.§ (2) közoktatási intézményfenntartók önkormányzatok önkormányzati társulások egyházak non-profit szervezetek költségvetési szervek Kt. 20.§(1) szerinti alábbi nevelési-oktatási intézményeik vonatkozásában a) óvoda; b) általános iskola; c) szakiskola; d) gimnázium, szakközépiskola e) alapfokú művészetoktatási intézmény f) gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény; g) diákotthon és kollégium valamint h) a Kt. 33. § (1) bekezdése szerinti többcélú intézmény – de!!!

Pályázó Fenntartó nyújtja be Feladatellátási helyek vonatkozásában Komplex fejlesztési cél érdekében legfeljebb 5 feladatellátási hely felmenő, vagy átvezetési kapcsolat ROP kedvezményezettek kötelező a tartalmi fejlesztés

Projektek 5-7 millió Ft 5-15 millió Ft 15-25 millió Ft óvoda többcélú intézmények óvodai feladatellátási helye 5-15 millió Ft nevelési-oktatási intézmények 8 tanulócsoportig többcélú intézmények egyéb feladatellátási helye 8 tanulócsoportig diákotthon, kollégium 15-25 millió Ft nevelési-oktatási intézmények 9 tanulócsoporttól többcélú intézmények egyéb feladatellátási helye 9 tanulócsoporttól 1020 feladatellátási hely (6 régió)

KOMPLEX HELYZETELEMZÉS Projekt KOMPLEX HELYZETELEMZÉS szakértő TEVÉKENYSÉGEK BESZERZÉSEK kötelező választható SZOLGÁLTATÓI KOSÁR

Kötelező tevékenységek A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása

A kompetencia alapú oktatás implementációja A Nat szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése, adaptációja. a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettség (A) – egy tanulócsoport a „Matematika” kulcskompetencia területen egy választott kulcskompetencia területen tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább 5-10-15%-a mértékéig, 3 év alatt műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása : legalább egy műveltségterületen komplex óvodai program, programcsomag : legalább egy csoportban kollégiumok esetén szociális életviteli és életpálya építési program, programcsomag

A kompetencia alapú oktatás implementációja Az oktatási programok, újszerű tanulásszervezési technikák alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modern pedagógiai módszertan alkalmazása (kooperatív technikák, projektmódszer, témahét, múzeumpedagógia, stb.). Legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként Legalább egy témahét megszervezése tanévenként Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése tanévenként

A kompetencia alapú oktatás implementációja Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése. A tevékenységet úgy kell megtervezni, hogy a programban érintett tanórák 25%-a IKT-eszközzel támogatott tanóraként valósuljon meg.

A kompetencia alapú oktatás implementációja A közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése fentiek intézményi implementációjára, megvalósítására, szaktanácsadói támogatás igénybevétele. Kötelező képzések Menedzsmentképzés a vezetők számára (2x30 óra; általános projektvezetési tréning, oktatásszervezési módszertani tréning) Az újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását segítő általános pedagógiai módszertani képzések (2x30 óra; projektpedagógia, tömbösített oktatás és műveltségterületi integrált oktatás, valamint egy választott képzés a szolgáltatói kosárban felsorolt tematikán belül) A kompetencia alapú oktatási programok, programcsomagok, az óvodai programcsomag komplex alkalmazását támogató módszertani képzés Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés Kötelező tanácsadói szolgáltatások Intézményi folyamat-szaktanácsadó (intézményvezetés, intézményi fejlesztési folyamat) IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó (pedagógiai módszertan) IKT fejlesztési mentor-szaktanácsadó (pedagógiai módszertan)

A kompetencia alapú oktatás implementációja A kompetencia alapú oktatás eredményes bevezetéséhez és alkalmazásához szükséges tanulói és tanári taneszközök beszerzése, valamint az óvodai program moduláris nevelési eszközeinek beszerzése.

A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása A hátrányos helyzetű gyerekek, tanulók és a sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók többségi óvodákban, iskolákban való integrálását elősegítő programok intézményi alkalmazása, az elsajátítottak intézményi adaptációjának megvalósítása. A lemorzsolódás és kirekesztődés megelőzését támogató személyközpontú, egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kialakítása. Azokon a feladatellátási helyeken, ahol a hátrányos helyzetű tanulók létszáma meghaladja a 40%-ot, illetve a települési közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv alapján beavatkozás szükséges, ott a tanulók integrációját elősegítő célzott fejlesztési programot kell megvalósítani.

A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása A közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése ezen feladatok megvalósítására, illetve szaktanácsadói támogatás igénybevétele. "Hatékony együttnevelés az iskolában” tantestületi IPR képzés 40%-ot meghaladó HH-tanuló arány felett IPR-hez kapcsolódó tantestületi módszertani képzés SNI-tanulók együttnevelésre felkészítő tréning érintettség esetén esélyegyenlőségi folyamat-szaktanácsadó IPR-módszertani mentor-szaktanácsadó

Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása A projekt indításakor a pályázónak az egész tantestületre kiterjedő projektindító napot kell tartania, amely lehetőséget biztosít minden pedagógus számára (függetlenül attól, hogy a pedagógus közvetlenül részt vesz-e a projekt megvalósításában) a pályázati innováció céljainak és eszközrendszerének, szakmai tevékenységeinek megismerésére, áttekintésére. Az intézmények közötti horizontális tanulás elősegítése érdekében, a feladatellátási hely sajátosságainak megfelelő, a tervezett fejlesztésekhez illeszkedő, már kifejlesztett, kipróbált és jól bevált pedagógiai módszerek, eljárások megismerése, adaptációja ("jó gyakorlatok átvétele"). Az intézmény (feladatellátási hely) saját innovációjának megvalósítása. Az intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása. Az intézmények pedagógiai programjának, informatikai stratégiájának összehangolása az IKT alapú kompetenciafejlesztés céljaival.

Választható tevékenységek További az intézményi innovációt segítő „ jó gyakorlatok” átvétele További pedagógus továbbképzések elvégzése Továbbképzésen levők helyettesítési díjának megtérítése További innovációt segítő szolgáltatások tervezése Helyi innováció tervezése Helyi társadalom szereplőivel közös programok szervezése Mérési értékelési felkészítés a nevelőtestület 1-2 tagjának A kompetencia alapú oktatáshoz szoftverek beszerzése

Megvalósítás feltételei Helyzetelemzés Közoktatási esélyegyenlőségi helyzetelemzés Közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv Komplex intézményi helyzetelemzés IKT helyzetelemzés A fejlesztési program kialakítása komplex szaktanácsadó igénybe vételével A helyzetelemzéshez és a szakmai projektterv elkészítéséhez külső komplex szaktanácsadót kell igénybe venni A komplex szaktanácsadót a pályázó az országos listáról választja A komplex szaktanácsadót a régió hálózatkoordinációs központja értékeli A komplex intézményi szaktanácsadó véleményét és egyetértő nyilatkozatát a pályázathoz csatolni kell.

Megvalósítás feltételei Egyéb feltételek Az igénybe vehető szolgáltatásokat a szolgáltató kosár tartalmazza A tevékenységeket a szakmai feladatterv-sablon segítségével kell tervezni A szakmai feladattervhez kapcsolódni kell a részletes költségvetésnek A pályázó a feladatellátási helyekkel szakmai együttműködési megállapodást köt. A projekt időtartama a 2009/2010-es tanévet magába foglalja. A projektbe bevont minimális tanulócsoport és pedagógus óvoda: 1-2 csoport 1-4 pedagógus 8 vagy kevesebb tanulócsoport: 4-6 tanulócsoport 4-6 pedagógus 8-nál több tanulócsoport: 6-10 tanulócsoport 6-0 pedagógus kollégium: 1-3 csoport, 3-6 pedagógus

Megvalósítás feltételei Egyéb feltételek Szaktanácsadók igénybevétele Továbbképzési szolgáltatások igénybe vétele Taneszköz vásárlás TÁMOP 3.2.2 kedvezményezettjei a megvalósítás során szakmai támogatást ingyenes szolgáltatást nyújtanak A pályázat megvalósításában közreműködő pedagógusok többletmunkája A pályázó megvalósító pedagógusok számára hordozható számítógépet szerezhet be

Elszámolható költségek Szakmai tevékenységek – legalább 70% Előkészítés költségei – legfeljebb 4% komplex helyzetelemzés IKT helyzetelemzés Szakmai tevékenység Szolgáltatói kosár szolgáltatásai Szakmai eszközök beszerzése Helyettesítési díj …

Elszámolható költségek Projektmenedzsment költségek – legfeljebb 12% Egyéb szolgáltatások – legfeljebb 3% Egyéb projekt költségek: – legfeljebb 4% Tartalék – legfeljebb 1% ERFA jellegű költségek – legfeljebb 10% nyomtató hordozható számítógép kis értékű tárgyi eszközök

Szolgáltatói kosár Képzések menedzsment képzés projekt és változásmenedzsment új oktatásszervezés kompetenciafejlesztő programcsomagok alkalmazása SZÉSZA 1-4 SZÉSZA 5-8 MATLOG 1-4 … általános pedagógiai módszertan oktatásszervezési eljárások lehetőségei módszertani eljárások lehetőségei

Szolgáltatói kosár Képzések IPR hatékony együttnevelés IPR módszertan SNI integráció IKT alapozó IKT módszertan SDT kezdő haladó interaktív tábla Mérés értékelés Egyéb akkreditált képzés

Szolgáltatói kosár Innovációs tevékenység támogatása projektindító szakmai nap jó gyakorlatok átvétele pedagógiai dokumentumok átalakítása kompetenciafejlesztő programcsomagok adaptációja oktatásszervezési és módszertani eljárások adaptációja helyi innovációk megvalósítása

Szolgáltatói kosár Tanácsadók esélyegyenlőségi tanácsadó komplex helyzetelemzési tanácsadó IKT helyzetelemzési tanácsadó folyamat tanácsadó IKT folyamat tanácsadó kompetencia területi mentor (szésza, matlog, ikt, iny, szoc, épép, …) IKT módszertani mentor IPR módszertani mentor SNI módszertani mentor

Szolgáltatói kosár Beszerzések programcsomagok tanulói eszközcsomagok tanári segédanyagok segédeszközök

Köszönjük a figyelmet! Bedő Ferenc www.zalai-iskola.hu komplex helyzetelemzési tanácsadó 30/400-3098, bedof@enternet.hu Dr. Bertók Sándor www.zalai-oktatas.hu 30/235-0816, kotreb@freemail.hu Kern Zoltán www.zalai-oktatas.hu IKT helyzetelemzési tanácsadó 30/339-2530, kernzoltan56@t-online.hu