A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Ákos FÜZI Energetika 2011.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
A direkt marketing fogalma
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Kereskedelem Szakmacsoport
1 2  Éves forgalom: 2 ezer milliárd forint  Óriási átalakulás:A hagyományos kereskedelem helyébe a vertikális integráció lépett  Nyertesek: multinacionális.
A piac Szakiskola.
Fogalma, összefüggések
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
Reklám.
Mennyire (információ)tudatos a magyar vásárló?
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kétszeri Dávid, GS1 Magyarország Non-profit Zrt. Hatékony, hiteles, globális – termékadatbank az e-kereskedelem szolgálatában.
III. A logisztika jövője
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Reklámozás, Public Relations
Marketing mix.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Bauer András - Berács József:
Sponsorare necesse est
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vizsga feladatok (Minta)
Fontos élelmiszerjogi szabályok KKV szemszögből. Szabályok a mindennapokra Ami egy KKV-nak nehezebb – Címkézés – Állítások – Fogyasztóvédelem – Nyomonkövethetőség.
8. Az eladásösztönzés.
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
Hungarikumok a Parlamentben II Gyaraky Zoltán főosztályvezető Gőgös Zoltán államtitkár.
Fenntartható fejlődés a kereskedelemben
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Termék & Márka Kopcsay László.
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Az etnocentrikus fogyasztói magatartás Magyarországon
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Hazai fogyasztók, hazai élelmiszerek - a bizalom építésének lehetőségei Dr. Polereczki ZsoltDr. Szakály Zoltán Egyetemi adjunktusEgyetemi docens, Tanszékvezető.
Az árképzés szempontjai
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
A reklám centruma.
Koncepció javaslat a saját márkás termék létrehozására 1.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Pogány András stratégiai igazgató
A kutatási program leírása
Retailtainment.
Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
Értékesítés, kereskedelem
Kihívások a tojáságazat előtt
Előadás másolata:

A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot minden kerületnek: étel, fogyasztás, urbanisztika Kincsem Piac Budapest, március 19.

Mi változott az élelmiszerpiacon? 1990-ig TERMELŐ – kereskedő – fogyasztó 1990-től napjainkig termelő – KERESKEDŐ – fogyasztó a jövő termelő – kereskedő – FOGYASZTÓ A tudatos fogyasztó A tudatos fogyasztó garantáltan magyar élelmiszereket válasszon, emocionálisan döntsön, és érezze annak a felelősségét, hogy miért kell hazai termékeket vásárolnia. (Forrás: Törőcsik, 2007 és saját kimunkálás.) Tudatos fogyasztó

Hogyan tudjuk megvalósítani ezt a célkitűzést? Emocionális fogyasztó

Tisztáznunk kell a fogalmakat Az emocionálisan döntő fogyasztó már nem termékeket, hanem olyan márkákat vásárol, amelyek üzeneteivel azonosulni tud, biztosítva ezzel valamiféle érzelmi többletet. A fogyasztás nemcsak a termék jellemzői miatt történik, hanem az azzal kapcsolatos érzésekért is. Magyar élelmiszer?

Mi a helyzet Magyarországon?

A hazai élelmiszerek imázsa kifejezetten jó! 1. hely 2. hely 3. hely Kifejezetten kedvező a vélemény a magyar élelmiszerek megbízhatóságáról, minőségéről, választékáról és áráról. A fogyasztók elégedettek a magyar élelmiszerekkel és érzelmileg is azonosulni tudnak velük. Úgy tűnik, nincs gyenge pontja a magyar élelmiszer koncepciónak!

Megjelenik mindez a magyar élelmiszerek vásárlási gyakoriságában? A magyar élelmiszereket…A válaszok megoszlása Fő% …kedveli, és rendszeresen vásárolja.34934,9 …kedveli, de nem rendszeresen vásárolja.40240,2 …kedveli, de nem veszi figyelembe a termék eredetét.20020,2 …nem kedveli, és nem veszi figyelembe a termék eredetét ,7 1,7 Bizonytalanok ,2 3,2 95%-os kedveltség 35% rendszeres vásárló

…mi okozza a KEDVELTSÉG és a VÁSÁRLÁS közötti jelentős különbséget?

Az eredményeink szerint az árak… Két tulajdonságaiban megegyező élelmiszer közül hajlandó lenne- e a magyar terméket megvásárolni a külföldivel szemben… …AZONOS FOGYASZTÓI ÁR esetén? …ha a magyar termék TÖBBE KERÜLNE? …ha a magyar termék TÖBBE KERÜLNE, de a terméken VÉDJEGY TANÚSÍTANÁ a magyar eredetet? 76,8% 25,3% 31,2%

Miért csak 3 fogyasztónk van?

…hanem profitorientált szervezetek… Jelenleg nem a közösségi marketing formálja a fogyasztói magatartást…

…közülük is legerőteljesebben a kiskereskedelmi áruházláncok értékesítési stratégiája hat a fogyasztói magatartásra.

Erőteljes árorientációval… Ahol a minőség olcsóbb (Lidl) Aldi Penny market

…de a legtöbb szuper- és hipermarket is így kommunikál! Nálunk az árak a földön járnak! Üzenet: „Csak az árakat figyeld, most jól járhatsz, nem számít, hogy honnan származik a termék!” A magyar fogyasztók 88%-a él az akciók adta lehetőségekkel és árengedményekkel.

Csak a jó vétel szempontja számít Minőség- és az érték szerepe csökken Elszemélytelenedés, növekvő kiszolgáltatottság, importnyomás

Valóban ezek az értékek a fontosak a fogyasztók számára?

Üzlettípusok hatása a mangalica termékek vásárlására Legmegbízhatóbb mangalica beszerzési forrásnak a közvetlen termelői értékesítést tartják (4,34), amelyet a szaküzletek követnek (3,74 és 3,49). Vevő-eladó kapcsolat fontossága

A megkérdezettek 56%-a vásárolt közvetlenül a termelőtől, … …ebből 47%-uk a piacokon.

Mi motiválja a fogyasztókat a közvetlen beszerzésre? Forrás: Parrag, 2008 Bizalom 42,9% 42,9% Egyedi, különleges íz 35,7%Ismerteredet35,7% Alacsony ár 35,7%Egészségesebb35,7% Jobb minőség 32,1%Személyesebbkapcsolat a termelővel a termelővel32,1% Helyi termék 19,6%

Milyen lehetőségeink vannak ebben a helyzetben? Kereskedelmi struktúra átalakítása. Piacok újrapozícionálása. Fogyasztói tudatosság növelése.

Marketingstratégia InformációÉrzelemOrientáció Bizalom fejlesztéseTudatosításMotiváció a vásárlásra Stratégiai célkitűzések