CD2 - prezentáció www.profiertekesites.hu
AZ ÉRTÉKESÍTÉS SIKERE BIZALOM
Történet 100 éve – szatócsbolt… személyes kapcsolat Információs kor, reklámok elterjedése, multik Bizalmat egyfajta virtuális bizalom váltotta fel, ennek eszközeivel. „Halászat”. Kisebb boltok elkezdték másolni a multik technikáját. Vissza kell térni a szatócs-technikához, miközben a multik profizmusát használod
stratégia Minél szűkebb információs csatornát használj! Köpőcső - gyertya Horgássz halászat helyett! Legyél a saját kis területed leg-je
1. ÁTPOZÍCIONÁLÁS Kerülj ki az x-edik skatulyából és legyél egyedi, beazonosítható és megkülönböztethető Szempontok: Miben vagy igazán jó? Milyen pluszt tudsz adni? Mi hozott eddig a legtöbbet? Mi az, ami idegesíti az embereket? Mi az, amit a leginkább szeretsz?
PÉLDÁUL: ÉTTEREM (Lancelot, sushi-bár, Vegetárium, Heart Attack Grill) RUHA (military, XXL, öltönyszabóság) IT (notebook, vírusirtás, adatmentés) ÉPÍTŐIPAR (kertépítés, panelfelújítás) AUTO (USA, csomagtartó, téli gumi) ÉLELMISZER (MIRELIT, biobolt) BÚTOR (ágyszaküzlet, íróasztalbolt)
2. CÉLCSOPORTSZŰKÍTÉS Minél kisebb közönségnek szólsz, annál jobban magára veszi Minél kisebb a célcsoport, annál könnyebb az ő stílusában, hangnemében szólni hozzá Minél kisebb a célcsoport, annál könnyebb reklámozni neki, hiszen nem kell országos kampányban gondolkodni. Minél kisebb a célcsoport, annál kevesebb a „selejt” Helyi kötöttség, de ha jól pozícionáltál, és jó vagy, akkor jönnek majd messzebbről is. (Daubner, Barna bácsi)
3. ARCULAT Pozícionálás Célcsoport Termék/szolgáltatás Cégfilozófia Határozza meg Ha nem ezt kommunikálod, akkor nem talál célba pontosan az információ
Gyakorlat! Mit gondolsz a következő boltok célcsoportjáról, és árszínvonaláról?
A pizza és átpozícionálása!
*
4. MEGKÖZELÍTÉS Legyen olyan helyen, hogy a célcsoport szemét kiverje Ha nincs olyan helyen, akkor gondoskodj róla, hogy szerezzen róla tudomást. Útbaigazítással Reklámmal
5. KIRAKAT A kirakat nem katalógus hanem óriásplakát. Csicsa helyett hívja be a vevőt Legyen izgalmas, akarjon bemenni Legyen meggyőző Illeszkedjen az arculathoz És legyen rajta aktivitás (régi és új vevők) Ha terméket reklámozol, legyen kint az ár.
HIBÁK 6 foto rájössz, mi a hiba?
A KIRAKAT LEGYEN ATTRAKTÍV!!!
SZÓLJON A VEVŐ VÁGYAIRÓL! (ez csak poén!)
LEGYEN MEGGYŐZŐ!
6. TEREPSZEMLE (Mátyás király) Hogyan lehet odanavigálni azokat, akik nem találnak rá? (benzinkút) Tudd meg, hogyan vásárolnak a vevőid? Nálad kényelmes? Tudd meg hogyan dolgoznak az eladóid! Egyértelmű-e a bolt kirakata? Tudják-e ránézésre, miben vagy más?
7. KERESZTMARKETING Működj együtt olyan nem konkurens boltokkal, akiknek azonos a célcsoportja! (fodrász, kozmetika) Szórólap Kupon (vmi. ajándékkal)
8. ÉLETTARTAMÉRTÉK Számold ki, mennyi pénzt költhet el Nálad átlagosan egy vevő élete során! HÚÚÚÚÚÚÚ! Akkor ebbe belefér némi befektetés, ugye?
9. KINÉL VAN A LABDA? Vevő bejön (vásárol/nem vásárol) Vevő távozik Hagyott maga után nyomot? Tudsz hozzá szólni? ELÉRHETŐSÉG!!!! Nálad a labda!
10. ADATBÁZIS MARKETING Törzsvevők Vevők Leendő vevők Adatbázis – státusz megjelöléssel A vevőket értesítheted újdonságokról A nem-vevőknek belépőtermék, vagy Magadhoz-szoktatás.(csali) Gépezet!
10. ADATBÁZIS MARKETING Tudnod kell, hogy a Te területeden mennyi bizalma van egy átlagos vevőnek: Csalireklám (Pl.:Szolgáltatás-Szerviz-olajcsere) Kapcsolatreklám (Pl.:Autó tesztvezetés) Termékreklám (Pl.:könyv)
11. A KOSÁRÉRTÉK NÖVELÉSE Akciók helyett + valami Árukapcsolások PACK-ok Merchandising Tanítsd meg az eladóknak!
12. REKLÁM MIKOR? (rendszeresen, okosan) HOL? (ahol a legnagyobb valószínűséggel és legkedvezőbben eléred a célcsoportod) HOGYAN? (szokványos helyett aida) MILYEN CSATORNÁN? (sok mindentől függ, de (DM, eDM, szórólap, újság, rádió) És teszteld, mérd!
Ha kérdésed van, írj bátran! Kreutz Zsolt kreutz@profiertekesites.hu És most Te jössz! Sok sikert! Ha kérdésed van, írj bátran! Kreutz Zsolt kreutz@profiertekesites.hu