A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZELLEMEK Itt vannak körülöttünk… Nem hiszed???
Advertisements

Merre jár a tekintetünk?
Environmental Compliance Inspection Course 1 Bíróság előtt védhető bizonyítékok összegyűjtése.
 Szegedi Tudományegyetem  Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék.
Steven Saylor texasi születés ű, amerikai író történész diploma, ókortudományi érdekl ő dés mindig regényírónak készült, nem akart kutató vagy akadémikus.
Tükrök leképezése.
Pszichoanalízis és film
Történeti episztemológia
A normalizálás az adatbázis-tervezés egyik módszere
Fotó-átalakítás Mary Warner Marien: A fotográfia nagykönyve - A fényképezés kultúrtörténete - Typotex, 2011.
Pár szó a digitalizálásról
AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
Információbiztonság vs. informatikai biztonság?
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Kardos Sándor István r. alezredes ORFK Humánigazgatási Szolgálat
Készítette: Nándorfi András Felkészítő tanár: Nagy Éva Tátra Téri Általános Iskola, XX. kerület Tartalomjegyzék Az épület Nyitva tartás Mangalica Fesztivál.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Lencsék és tükrök képalkotásai
Kép - képsor A kép értelmezésének (dekódolásának) szintje: felismerés
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál Dr. Kunfalvi Zoltán, KIMISZ Főigazgató 3 szervezet metszéspontjában A szociális munka.
A regény műfaji jellegzetességei
Film fénytöréshez Lencsék Film fénytöréshez
Magyar népmese 4. osztály
Magyarországi diákok az erdélyi felsőoktatásban Készítette:Szilágy Enikő.
Kultúra – nemzet – emlékezet
Büntetőeljárás-jog.
Központi feldolgozó egység (CPU)
AZ INFORMÁCIÓ Forrás: Dr. Haig Zsolt: Hadviselés az információs hadszíntéren [Zrínyi Kiadó]
Készítette: Magyar Orsolya
A becslési eljárás módszerei az ellenőrzési gyakorlatban
Civil vallás a posztszovjet Oroszországban Mácsai Boglárka Budapest, április 15.
A konstruktivista pedagógia alapjai
Színes világban élünk.
a fotózás technikai alapjai
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Molnár András bemutatja.
A domború tükör közlekedési tükrök
A lencsék gyakorlati alkalmazása Využitie šošoviek v praxi
Védekezés és alkalmazkodás az agrárterületeken III. Magyarországi Klímacsúcs Szentendre, január 19. Jolánkai Márton Szent István Egyetem.
Nyitókép TÜKRÖK.
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
Az elnyomást elutasító/képessé tevő gyakorlat Összeállította: Ágoston Magdolna Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
Térfigyelő rendszer Baján
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Rajzfejlődés-áttekintés
Klasszikus magyar irodalom 2.
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
vizuális kommunikáció
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Egyenlő Bánásmód Hatóság TAPASZTALATÁTADÓ TALÁLKOZÓ Diszkrimináció és autizmus
Okoskamera és megfigyelőrendszer
IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) A kulturális idegen ábrázolásának kihívása 1. Hogyan ábrázoljuk az idegent, a másik kultúrát?
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
A film mint dokumentum a fikciósfilm, a dokumentumfilm, a fikciós dokumentumfilm, a cinema verité, az antropológiai film és a privát filmezés kategóriái.
Molnár András bemutatja. A KASTÉLYBAN A SZÖVETSÉGI GYŰLÉ S (LANDTAG) ÜLÉSEZIK ÓTA.
Nagy Anikó / Hegedűs Iván
A családi fényképek értelmezési és gyűjtési lehetőségeiről Terendi Viktória Tradíció Tábor június 27. Örkény.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
SZÁMADÓ Hogyan tovább iratkezelés konferencia Tanulságok az IT korszak előtti iratkezelésből fejlődés vagy forradalom? Csiba András Számadó.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
"A fényképen mindig két ember van a fényképész és a néző."
Előadás másolata:

A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.

Elméleti megállapítások I.  André Bazin; Friedrich Kittler, Roland Barthes és Walter Benjamin elméletei Közös pontok:  A fénykép objektivitásának hangsúlyozása  A technikailag előállított kép bizonyítéka egy valóban létező dolognak  Dokumentációs funkció  Evidencia, bizonyíték (például a bűnüldözés, azonosítás szolgálatában)

Elméleti megállapítások II.  Susan Sontag és Vilém Flusser elméletei  Szintén elismerik a fénykép evidencia erejét  Fénykép mint közvetítő (a Világ és az ember között)  De ugyanakkor akadály is (a Világ és az ember közé áll a megismerés folyamatában)  Sontag: „ birtokbavétel”  pótolhat személyt, eseményt, el nem érhető helyszíneket Két tágabb kategória

I. A fénykép mint objektív dokumentum  A fotó vádló, bizonyító funkcióját emeli ki  Krimik, detektívtörténetek  CSI: optikai apparátusok használata  a néző ámulatba ejtése, objektív képalkotó képesség kihasználása a pontosabb munka elvégzésének érdekében

A tetovált lány (Niels Arden Oplev, 2009.)  Fényképek, mint emlékek  Rég elfeledett eltűnési/gyilkossági ügy után nyomozás  Elsődleges nyom, nagy előrelépések, majd az ügy megoldása

II. A befogadói értelmezés kihívásai  A fénykép közvetítő funkcióján alapul(Sontag, Flusser)  Fényképektől való függés  A valóság interpretálása fényképeken keresztül  Középpontban a befogadó (aki tévesen értelmezi a fényképeket, és általuk a valóságot)

Memento – a fénykép segítségül hívása az emlékezet kiegészítésére  Sérült memória  Fényképek, jegyzetek az információk tárolására, rendszerezésére  Probléma: a benyomások, információk eltűnnek a képek következő olvasásakor  az objektivitás megkérdőjeleződik

Nagyítás – konstruált történet, a valóság felnagyítása  A parkban sétáló párról készült fényképsorozat felnagyítása  gyilkosság feltételezése  Történet megkonstruálása háttér-információ nélkül  a valóság felnagyítása  A szereplő és a néző kétségek közt hagyja

Fénykép és fétis kapcsolata  A fénykép, mint a vágy helyettese  Sigmund Freud – Fetisizmus  A kasztrációs veszteség kikerülése  Egy meghatározott tárgy hiányával függ össze  A tekintet fontos szerepe – A kísérteties  Sontag:  a fénykép mint „lélektani sci-fi kellék”(vágy helyettese)  Személy-, tárgy-, vagy világpótlék

A vörös sárkány és bálványai  Gyerekkorban elszenvedett traumák  Bálványimádás, képimádat  Tükör, mint a tekintet visszatükrözője

Sötétkamra – Privát valóság I.  a főhős egy másik, nem létező valósággal próbál kapcsolatba kerülni  A választott család fényképeinek gyűjtésével egyre több esemény „részese” lesz  privát valóság létrehozása, beintegrálja magát a családba

Sötétkamra - Privát valóság II.  „ Birtokba veszi a családot”  Szubjektivizált fényképek – a főhős ráképzeli magát a család egy-egy fényképére

Köszönöm a figyelmet!