Digitális világ A digitális reklám

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Keresőrendszerek.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Készítette: Sábián Róbert
IWOWWE: AMEDDIG NEM FÁJ, NEM VÁLTOZTATSZ! iWowWe Technikai Tréning 04.
Médiainformációk Az F1-live.hu bemutatása A 2008-ban indított F1-live.hu az elmúlt években Magyarország legkedveltebb és legaktívabb Forma-1-gyel.
melyek a legsikeresebbek, miért működnek és mi várható a jövőben?
alklalmazott ország forgalom (2009) € 1,5 Mrd Már nem skandináv, már több mint €1,5 Mrd.
Digitális világ Mindent rólad - Személyes adatok gyűjtése.
Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente Kisvállalati Marketing.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Mit reklámozhat? Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév)
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu
AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
Digitális világ Irány a világháló!
Digitális világ 6. foglalkozás A hirdetések világa Mi a reklám?
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
 Információs társadalom – a fogalom és ami mögötte van  Másvilág – fiatalok az információs társadalomban  Útikalauz stopposoknak – ifjúsági munka virtuális.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
A reklámeszközök jellemzöi
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: január 1-től.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
GERILLA-MARKETING.
Korszerű adatbázisok 1. előadás Bevezetés 1. előadás.
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
Többdimenziós kockák síkbeli megjelenítése
Aki keres, az talál? Igen, talál. Ki ezt, ki azt, de egy szót beütve a google keresőbe (pl.) mindig ugyanazt, hacsak nem kerültek fel új honlapok az adott.
A legjobb és legolcsóbb hirdetési lehetőségeket az interneten találjuk. Rengeteg ingyenes hirdetési oldal van, s ha otthon rendelkezünk internetkapcsolattal,
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Mi is tulajdonképpen SprintWealth üzlet? A SprintWealth weboldalról szoftvereket és e-könyveket tölthetsz le 29 USD regisztrációs díj ellenében. Az oldal.
Közösségi oldalak használata
FELVI Média A fiatalok figyelnek ránk!. Médiaértékesítés az OFIKnál 2005-ben indult, elsősorban az online és a nyomtatott médiában 2006-tól adatbázisok.
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Sablonok világa lejárt! Tanuljunk meg különbözni!.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
NyEMRLSz Hittudományi Tanácskozás Tóbiás Attila A VILÁGHÁLÓ ÁLDÁSAI, KÍSÉRTÉSEI ÉS BUKTATÓI.
Vállalkozások az Interneten Készítette: 7even Online Ügynökség.
Klausz Melinda közösségi média specialista Optimális bejegyzéskomponálás.
október Az erős online médiabrandnek komoly hozzáadott értéke van a hirdetések hasznosulása szempontjából.* *Szonda Ipsos – Index: Márkaérték.
Okos kütyük a mindennapi életünkben 
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

Digitális világ A digitális reklám A foglalkozás célja: - megtanulni, hogyan értelmezzük a képeket, szavakat és interaktív elemeket az online reklámozásban, - azonosítani a reklám célközönségét, - megtanulni a szakkifejezéseket.

Bevezetés Hol találkozhatunk reklámokkal? Ma hány reklámot láttatok? Kérdezze meg a gyerekeket, hány reklámot látnak naponta! Próbálják megtippelni! 1.

Bevezetés Hol találkozhatunk reklámokkal? Sokkal több helyen, mint gondolnátok! Vezesse fel a témát, magyarázza el a tanulóknak, hogy a mai órán a reklámokról lesz szó: hol találhatók hirdetések, milyen célt szolgálnak, és mit gondolnak az emberek a reklámokról. Egyes kutatások szerint több mint 500 reklámot látunk naponta.

Melyik reklám jobb? 2. http://www.youtube.com/watch?v=_WQyAZbmfKc – Adidas http://www.youtube.com/watch?v=LqpP4LWtRLA – Nike Mutassa meg a gyerekeknek a két, edzőcipőt hirdető reklámot! Kérdezze meg őket, hogy melyik edzőcipőt vásárolnák meg és miért? Melyik a jobb edzőcipő reklám? Miért gondolják így? Magyarázza el nekik, hogy a reklámok alkotóinak az eladás serkentése érdekében számtalan döntést kell meghozniuk a tervezés során. Színekről, képekről kell dönteniük, és azokról a szavakról is, amelyeket a reklámban használnak majd. Nézzék meg a két reklámfilmet is. Melyik tetszett jobban? 3.

Melyik reklám jobb? Mutassa meg a teljes reklámképeket. Melyik kifejezőbb? Mondja el, hogy most reklámokat elemzünk és beszélgetünk az alkotói döntésekről. 4.

Fogalmazzátok meg, mi a reklám! 4. Fogalmazzátok meg, mi a reklám! Mielőtt a következő definíciót megmutatná, vitassák meg és vessék össze a gyerekek által felvetett variációkat!

„A reklám egy üzenet, amely tájékoztat egy tudnivalóról, Mi a reklám? „A reklám egy üzenet, amely tájékoztat egy tudnivalóról, vagy ajánlja, hogy vegyél meg valamit, vagy egy véleményt közöl.” Magyarázza el, hogy mit jelent a definícióban szereplő három különféle dolog: mit értünk az alatt, hogy a reklám információt ad, mit azon, hogy vásárlásra ösztönöz bennünket, és végül mit jelent, ha a hirdetés egy véleményt vagy nézőpontot ismertet vagy népszerűsít. Segítsen abban, hogy a gyerekek számára világos legyen, mi is az a „vélemény vagy nézőpont”. Tegye ezt úgy, hogy egyértelművé váljon, miben tér el egymástól a tényszerű állítás és a véleménynyilvánítás. A „Lehet másnak más véleménye ugyanerről?” kérdés segíthet a különbségtételben. E gyakorlat során egyértelműen kialakul majd az a kép, hogy minden reklám valamiféle véleményt tükröz.

Mitől jó a reklám? A termék neve: hogy néz ki? Hogyan hangzik és miért éppen ez a neve? A reklámszöveg a hirdetés közepén vagy szélén: mire vesz rá? Milyen jelzőket használnak a termék vonzóvá tétele érdekében? Mire számítanál, mit találhatsz majd a termék honlapján? A reklám kinézete és stílusa: különbözik ez a hirdetés más, hasonló terméket hirdető reklámtól? Miért választották az alkotók ezt a stílust? Kik a reklám célközössége? Milyen utalásokból lehet ezt tudni? Három reklámból választhat ehhez a gyakorlathoz, vagy használhatja ezeket egymás után. Először mindegyik reklámnak csak egy kis részletét vetítjük ki. Ahogy lépésenként haladunk előre, úgy látunk egyre többet belőlük. A közös elemzés egyes lépéseit és a hozzájuk tartozó kérdéseket a Tanári kézikönyvben olvashatja. Mit sugall a reklám a termékről, és mit azokról az emberekről, akik használják azt?

A digitális reklám arculata Most ismét lépésenként „olvassuk el” ezeket a reklámokat: Most, hogy a reklám „olvasásának” módszerét elsajátították, vitassák meg a következő példák azonos elemeit. A gyerekek a kérdésekkel ellátott feladatlapokat használhatják gondolataik rendszerezéséhez. Vegyék számba a látott reklámok jól működő elemeit és az okokat, amiért azokat – véleményük szerint - a reklámkészítők alkalmazták. A gyerekek megjegyzései között szerepelnie kellene azoknak a lehetséges érveknek, amelyek az adott színek, a betűtípus, a képi elemek, a megjelenés, a szöveg, az interaktív elemek, a hangok, az animáció stb. kiválasztásához vezettek. Melyik reklám tetszik a legjobban az osztálynak? Miért hatásos? Magyarázza meg, hogy melyik dizájn-elemet miért alkalmazhatták a készítők.

Digitális reklámok típusai Banner (szalagszerű) hirdetések honlapokon Honlapok, amelyeket azért hoztak létre, hogy egy terméket vagy márkát népszerűsítsenek Internetes rövid reklámfilm, videoklip Reklámcélú játékok Letölthető vagy továbbküldhető márkával ellátott online tartalmak Olyan weboldalak, ahol versenyezni lehet vagy nyereményre beváltható pontokat gyűjthetsz Hirdetések, amelyek közösségi médiafelületeken jelennek meg (pl. Facebook) Márkaoldalak (pl. újság, film, popsztár, étterem), amelyek közösségi médiafelületeken jelennek meg Mobiltelefonon vagy sms-ben küldött reklámok Reklám és termékelhelyezés videojátékokban és a virtuális világ más helyein Fizetett megjelenés a találatok között ismert keresőfelületeken (pl. Google)

Feladat Mutasd be a kedvenc reklámodat, és azt amelyiket a legrosszabbnak gondolsz! A bemutatás blogbejegyzés formájában történjen az osztályod média blogjának reklám oldalán. Néhány mondattal írd le a véleményedet, és linkeld is fel, ha internetes reklámról van szó!