6. A reklámeszközök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

??? Reklám!!!.
A szponzorálás.
Média Ajánlat. Miért érdemes az felületein hirdetni ? Miért érdemes az felületein hirdetni ? • Mert a XV. kerület hivatalos Újságában, Televíziójában.
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Reklámok a turizmusban
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Nyomtatott reklámok.
Köz- és zártterületi reklámok
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Mit reklámozhat? Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév)
Pár szó a digitalizálásról
Reklámeszközök, reklámhordozók
MARKETING.
Audovizuális reklámok
INFORMATIKA OKTATÁS GYÓGYÁSZAT KÖZLEKEDÉS TÁVKÖZLÉS HADITECHNIKA
A reklámeszközök jellemzöi
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Haszon rendezvények médiaajánlat. Célcsoport További képek:
Reklám.
Elektromágneses terek, ártó-káros sugárzások az ember környezetében
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
Hagyományos szemléltető eszközök
Elektromágneses terek, ártó-káros sugárzások az ember környezetében
Biztosításgazdaságtan 7. téma
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
ATL - mit hirdessünk és hol?
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Reklámozás, Public Relations
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
A marketingkommunikáció
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
SZÖVEG ÉS KÉP A KÉPMEZŐBEN
Avagy mire is emlékezem…
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
Média Ajánlat.
Auditív médiumok és eszközök
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Az Interaktív multimédia Az információs társadalom három fő területének metszete Távközlés, (híradástechnika) Informatika, (számítástechnika) Tartalom-ipar.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
A reklám centruma.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Haszon rendezvények médiaajánlat
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Marketing-kommunikáció a turizmusban
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
Hivatkozások beillesztése, animációk szerkesztése
Előadás másolata:

6. A reklámeszközök

A reklámeszközök és azok csoportosítása a rögzített közlés (reklámanyag) és a reklámhordozó (közvetítő közeg) együttese. A közlés formája lehet kép, hang, szöveg, illetve ezek kombinációja. Az érzékszervekre való hatás alapján a reklámeszközök csoportosítása: vizuális (látható) auditív (hallható) audiovizuális (látható – hallható) egyéb érzékszervekre ható (szaglás, tapintás, ízlelés)

1. Vizuális reklámeszközök a) Nyomtatott reklámeszközök Sajtóhirdetések legrégebbi, népszerű nagy publicitású (országos napilap) jól irányíthatók (szaklapok) bevethetőségük gyors (napilap) írott szó kötelez! visszakereshető, gyűjthető alapeszköz Fajtái: apróhirdetés, kishirdetés (hasáb), soros, keretes, szalaghirdetés, fejléckockák, 1-2 oldalas, borítón Plakátok, óriásplakátok Köztéri nyomtatott, vizuális reklámeszköz. hatásos, figyelemfelkeltő városképi szempontból jelentős drága emlékeztetésre jól alkalmazható Reklámnyomtatványok (szórólap, prospektus, katalógus) Egyéb reklámnyomtatványok (könyvjelző, poháralátét, füzet, mappa, árcédula, gyufacímke, meghívó, matrica, póló, táska, stb.)

b) Köztéri reklámeszközök Kirakat, portál, vitrin Reklámtáblák, zászlók, molinók

c) Zárt területi eszközök, egyéb vizuális reklámeszközök Olyan helyeken elhelyezett reklámeszközök: amely területeken belépődíjat kell fizetni (színház, mozi, strand), vagy a terület látogatása alkalomhoz kötött (sportpálya, repülőtér, közlekedési eszköz), vagy a látogatói kör jól jellemezhető (közhivatalok, orvosi rendelők). Zárt területi eszközök: kisplakát (metró mozgólépcsője mentén, bevásárlókocsikon, pénztárak felett) vitrin (fodrászüzletekben kozmetikai cikkek, orvosi várók, repülőtér) diaporáma, multivíziós fal, videófal (posta) Info-screen: vetített híreket, vicces rajzokat mutat a metróra várakozás közben „tapilap”: érintésre információt ad szabadidős programokról interaktív számítógépes megoldások (kiállításokon)

2. Auditív reklámeszközök A hallásra hatnak, ezért az élőbeszéd szerepe nagyon fontos. Jellemzői: nagy publicitásúak időben, területileg jól irányíthatók megosztott figyelemmel hallgatjuk célcsoport szerint is jól irányítható (pl. helyi rádió ismeri a hallgatóit) jobban hiszünk a szóbeli közlésnek, mint a leírt dolgoknak nem látjuk a reklám tárgyát nem alkalmas nevek, címek, telefonszámok közlésére

Auditív reklámeszközök fajtái a) Rádióreklám blokkműsor: előre meghatározott adásidőben, ált. 3-5 perc, reklámonként 20-30 s. egyedi műsor: csak egy megrendelő hirdetéseit tartalmazza. Előre közölt időpontban, ált. 3-5 perc spot: 30-60 s, váratlanul kerül sugárzásra, kapcsolódik az elhangzott műsorhoz (énekes beszélgetése után lemezbemutatás) szponzorált műsor: a szponzor adott műsort támogat, cserébe elhangzik a hirdetése b) Hangosbemondó Jelentős részük rögzített formában található, hirdetéseket, közérdekű információkat kellemes zeneszámokat is sugározva. A hangszórót az üzleten kívülre is kivezethetik. Járműre is felszerelhetők. (Helyi rendezvények hirdetésére.) Speciális fajtája a Family Frost, amely jellegzetes szignállal rendelkezik, meghatározott kínálattal, meghatározott időben, a kijelölt helyen közlekedik. c) Egyéb auditív reklámeszközök kék és zöld számok: helyi tarifával ill. ingyenesen hívható számok. Cél: a kontaktust felvéve megrendelőik legyenek a számot fenntartó cégnek. free-phone: egy ingyenesen hívott számon keresztül beszélhetünk, de cserébe a beszélgetés közben reklámokat kell hallgatnunk

3. Audiovizuális reklámeszközök Egyszerre többféle hatást is gyakorolnak a fogyasztóra: kép, szituáció, feliratok, hangulat, mozgás, szín, zene. Csoportjai: célkitűzéseik alapján: reklámfilm: 15-30. max. 60 s időtartam alatt mutatja be egy cég, márka, termék, szolgáltatás üzenetét. (tv, mozi) referenciafilm: adott termék, termékcsoport, vagy termelési eljárás, berendezés részletes bemutatása. 2-3 perctől akár fél óráig is tarthat. (szakmai rendezvényeken, kiállításokon) Goodwill-film, Public Relation-film: a cég adott célcsoportja körében ápolja ill. fokozza a bizalmat, rokonszenvet. Ált. 2-5 perces. technikai kivitelezésük szerint: – natúrfilm: a szereplők valódiak – animációs film: a szereplők mesterségesek (rajz, gyurma, számítógépes animáció) – vegyes film

Audiovizuális reklámeszközök típusai Televíziós reklám Jellemzői: komplex hatás (több érzékszervre is hat) kényelmes, a néző otthonába viszi az üzenetet nagy a publicitása, nézettsége célcsoport szerint irányítható, terüleg irányítható költségei magasak többszöri ismétlésre van szükség bevethetősége gyors A televíziós reklám típusai: blokkműsor egyedi hirdetés spot betűreklám (a televízióban alkalmazott újságszerű hirdetés – mára visszaszorult) szponzorált műsor

b) Mozi, mint reklámhordozó a mozik látogatottsága csökkent, a multiplex-hálózat viszont bővült jól irányítható sok a zavaró tényező (későn jövők) költségei nem magasak c) Egyéb multimédiás megoldások multimédiás CD internet

4. Egyéb reklámeszközök a) íz és illatminták, tapintható áruminták b) vásár: piaci jellegű rendezvény, amely egy vagy több gazdasági ágazat átfogó árukínálatát nyújtja c) kiállítás: magas színvonalú termelési, beruházási és fogyasztási cikkek bemutatói d) reklámtárgyak, reklámajándékok: szóróajándék (toll, kulcstartó) reklámajándék (irodaszerek, naptárak, műszaki vagy divatcikkek) reprezentációs ajándék (egyedi, pl. irodai szék)