Médiapedagógia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Értékelés a pedagógiában
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
E-learning és a multimédia
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Az emberi tanulás.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Oktatástechnológia Koczka István, Makra Csaba, Vénné Meskó Katalin.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Vázlat: Az oktatási segédanyag célja A téma helye a tantervekben
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
H2O Projekt Projektszponzor: Dr. Kürti Sándor, PhD Kürt Zrt. Projektvezető: Rácz Tünde Fatima Kulturális antropológus Tudományos.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Figyelem irányító ábrák
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
Reflektív gondolkodás
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Előadás másolata:

Médiapedagógia

Az oktatófilm jellemzői Az oktatófilm egy előzetesen elkészített terv szerinti tanítási rendszer egyik szemléltető eszköze, amely a kiválasztott tananyagrészt a film alapvető filmtechnikai és filmnyelvi eszközeivel és általános esztétikai követelmények érvényesítésével valósítja meg. Az oktatófilm jellemzője, hogy tartalmi, nyelvi szempontból is kötött. Különleges technikai hatásokkal dolgozik: időszűkítés, idősűrítés, animáció. A figyelem irányítása a lényeg kiemelésével (ismételhető képsorok, kicsinyítés, nagyítás) történik.

Az oktatófilm jellemzői A nézőnek nincs közvetlen kapcsolata a bemutatott anyaggal (leküzdhető térbeli és időbeli korlátok), a filmek megismételhetők. A kamera térbeli mozgása irányítja a figyelmet. Logikailag rendszerezett, optimálisan kialakított a kötött témájú képek rögzített sorrendje. Az időtartam is meghatározott, s az oktatófilm a térbeliség illúzióját keltheti. Korlátja, hogy a filmes eszközöknek csak információközvetítő szerepük van, és az ismertetésre szánt információra koncentrál. A komplex oktatófilm fogalomalkotó, problémakifejtő, rendszerező, összefoglaló tulajdonságokkal bír.

Oktatófilm típusok Komplex oktatófilmek A film egyszerre több didaktikai feladat megoldására vállalkozik: motivál, új ismeretet közöl, összefoglal. Jelenségfeltáró film Egy rövid téma komplex szemléltetését, tényfeltárását végzi, időtartalmuk 3-5 perc. Vitakiváltó videoprogramok Ezek rendkívül rövidek (max. 2 percesek) erős érzelmi töltésűek és provokatívak. A tanulókat véleményalkotásra, vitára ingerlik. Ismeretterjesztő filmek Nagyobb témát dolgoznak fel átfogó módon, több oldalról elemezve. Nem kívánnak a felhasználóktól lényeges előismereteket, a megértéshez szükséges anyagot maga a film tartalmazza.

Kódoltság Egyes kódoltságú oktatófilmek Csak képszöveget tartalmaznak. Ekkor alapvető ismereteket közlünk, vagy a már megszerzett ismeretek felszínre hozása a cél. Ezeknek a használata akkor célszerű, ha a megértéshez és feldolgozáshoz nem szükséges előzetesen kidolgozott tudásstruktúra, ismeretanyag. Kettős kódoltságú oktatófilmek A képi információt nyelviekkel erősítjük meg. A képi kiemelések, a figyelem koncentrálása bizonyos kiválasztott dologra és az érzelmi azonosulás az alkalmazott filmtechnikai eszközök révén olyan nevelési lehetőségeket nyújt, amelyeket bármely téma esetén érdemes kihasználni.

Tanári kompetenciák a médiapedagógiában A frontális információközvetítő tevékenységéről a hangsúly a tanulási folyamat tervezésére kerül A tanár irányítja, szervezi a tanulási folyamatot Felerősödik az interakciók jelentősége A tanár motivál, segít, értéket, normát, módszert jelenít meg és ad át Partnerként kezeli a diákokat, beépíti a diákok tapasztalatait és tudását.

Módszerek Megbeszélés Vita Kooperatív módszerek Szerepjáték Projekt

Előnyök tanulói aktivitásra serkent ismeretek, vélemények, attitűdök feltárására alkalmas, mindenki véleménye megjelenik a levonható következtetések támpontot adhatnak a további munkához fejleszti a szociális és együttműködési képességeket