2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények.
Advertisements

Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A szaktanácsadás támogató szerepe
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A pedagógusminősítési rendszer
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A közoktatás-fejlesztést szolgáló referencia-intézmények szerepe és minősítése A referencia-intézménnyé válás folyamata.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs A közoktatás-fejlesztést szolgáló referencia-intézmények standardja és minősítési eljárásrendje 2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs

Referencia-intézmény Egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező, és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény.

1.1. A referencia-intézmények szerepe ● Kulcsszerep a sikeres közoktatás-fejlesztés érdekében széleskörű szolgáltatások területi, regionális és országos szintű hálózat példaszerű pedagógiai kínálat és eszközrendszer jó gyakorlatok adaptálható minták akár több referenciaterületen Stratégiai cél: A referencia-intézmények a közoktatás fejlesztésének minősített szolgáltatói bázisai

Kiindulási feltételek, időkeretek A minősítési eljárásrend aktiválása, a regisztrációs felület megnyitása 2010. június 21. ● A TÁMOP 3.1.7-es pályázati felhívás megjelenése 2010. július ● A TÁMOP 3.1.7-es pályázati ablak megnyitása a pályázók számára várhatóan

1. Online regisztráció http://kosar.educatio.hu felületen Regisztrációs felület bejelentkezési adatlapján meg kell adni az érintett feladat ellátási hely alapadatait. Egy regisztrációval csak egy feladat ellátási hely adatainak feltöltése lehetséges. Több feladat ellátási helyre vonatkozóan a regisztrációt feladat ellátási helyenként elkülönítetten kell elvégezni.

Érvényes regisztráció esetén: 2 Érvényes regisztráció esetén: 2. Együttműködési megállapodás megkötése a Regionális Hálózatkoordinációs Központtal ↓ a referencia-intézményi előminősítési folyamat megkezdésének előfeltétele

Együttműködési megállapodás (1.sz. melléklet) TÁMOP 3.2.2. megkeresése együttműködési megállapodás megkötése céljából Dokumentum tartalma: Intézmény vállalja: a minősítési folyamatban való részvételt (felkészülés, képzések) - legalább két évre vállalandó referencia-intézményi feladatokat

Online regisztrációs felület kitöltése A bejelentkezést követően az intézménynek a regisztrációs felületen, az ott található tájékoztatók alapján szükséges kitölteni a felület következő adatait: - alapkritériumok - referenciaterület (jó gyakorlatok esetében az űrlaphoz kapcsolódó felület) - nyilatkozatok - határozatok - dokumentumtár - intézményi fejlesztési terv Adatlapok kitöltésére rendelkezésre álló idő a bejelentkezést követő: 15 nap

Az előminősítés folyamata Az előminősítési folyamat két részből áll: ● A dokumentumok formai előminősítése (a regisztráció véglegesítésétől 5 munkanapon belül) ● szakmai előminősítés O dokumentumok szakmai elemzése (8/A) O helyszíni látogatás és intézményi (8/B) fejlesztési terv véglegesítése Az előminősítési folyamat az előminősítési nyilatkozat kiadásával zárul, amely megnyitja a felkészülési folyamat lehetőségét a TÁMOP 3.1.7. pályázat belépési feltétele

A pedagógiai, szakmai dokumentumok feltöltése az elektronikus dokumentumtárba Alapító okirat Pedagógiai program IMIP + előző tanévi végrehajtásának értékelése SZMSZ Házirend Esélyegyenlőségi program Megelőző tanév éves munkaterve Megelőző tanév év végi beszámolója Intézményi döntés alapján olyan dokumentumok, amelyek igazolják a referencia-intézményi feltételek teljesülését

A bejelentkezéshez szükséges postázandó dokumentumok Kinyomtatott, hitelesen aláírt bejelentkezési adatlap Elkészített intézményi fejlesztési terv Együttműködési megállapodás Nyilatkozatok (fenntartói, intézményvezetői) Nevelőtestületi határozat Regisztrációt követő 15 napon belül! 15 napos határidővel hiánypótlás! Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Közoktatási Igazgatóság Hálózatkoordinációs Iroda 1538 Budapest, Pf.: 496

● fenntartói nyilatkozat (2. sz. melléklet) A referencia-intézmények minősítéséhez szükséges együttműködési megállapodás, nyilatkozatok, határozatok ● fenntartói nyilatkozat (2. sz. melléklet) - Támogatás az intézmény részvételéről a minősítési folyamatban - KIR-ben feltöltött alapító okirata és pedagógiai programja hatályos - Szükség szerint módosítja az alapító okiratát ill. e tevékenységet beilleszti az alaptevékenységekhez kapcsolódó kiegészítő és kisegítő tevékenységek körébe - Fenntartó egyetértése és intézményvezetői nyilatkozatba foglaltakkal - Az intézmény eleget tesz az egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség követelményeinek

A referencia-intézmények minősítéséhez szükséges együttműködési megállapodás, nyilatkozatok, határozatok Intézményvezetői nyilatkozat (3. sz. melléklet) - Az intézmény elfogadja a referencia-intézmény minősítési eljárásrendjét - Intézmény felkészül a referencia-intézményi szerepkörre - vállalja a fejlesztési terv megvalósítását - Intézményvezető vállalja, hogy a regisztrációtól számított 15 napon belül feltölti a regisztrációs felület adatlapjait, közzéteszi az általa működtetett két jó gyakorlat leírását - eredményes minősítés esetén 15 napon belül együttműködési megállapodást köt TÁMOP 3.2.2-vel feladatok ellátására - Programba bevont munkatársak hozzájárulásának kérése személyes adataik kezeléséhez a minősítést végző szervezetek számára ● Nevelőtestületi határozat (4. sz. melléklet) - Testület egyetértése az intézményvezetői nyilatkozatban megfogalmazottakkal

A formai előminősítés A formai előminősítés során vizsgálatra kerül, hogy az intézmény jelen eljárásrendnek megfelelően töltötte-e ki a regisztrációs felület adatlapjait valamint a „jó gyakorlat” felületet. TÁMOP 3.2.2. az online felületen rögzített tartalom és dokumentumok alapján 5 napon belül végzi el az formai előminősítést. A regisztráció véglegesítésétől számított 15 napos határidő a hiánypótlásra 3.2.2.

Szakmai előminősítés (5. melléklet) 1. Feltöltött adatok, dokumentumok elemzése, értékelése – formai előminősítést követő 15 napon belül – szakmai elemzés összefoglalóját megküldi az intézménynek – hiányosságok, szükséges korrekció megjelölése! 2. Helyszíni látogatás – a dokumentum-elemzés lezárultát követő 10. és 20. nap között (eljárásrend 8.b melléklet) → feltöltött adattartalom és gyakorlat összhangjának megvalósulása, dokumentumelemzés tapasztalatainak megbeszélése, korrekciós feltételek, ütemterv meghatározása, intézményi fejlesztési terv megfelelőségének vizsgálata → Jegyzőkönyv (6.melléklet)

Referencia-intézményi jellemzőket meghatározó űrlapok Alapkritériumok űrlap – az intézmény kifejti, hogy miként felel meg a referencia-intézményi alapfeltételeknek (intézményi dokumentumok konkrét szövegrészeire való hivatkozással igazolja) ● Referenciaterület űrlap – az intézmény meghatározza, hogy mely területen kíván referenciahelyként működni és szolgáltatásokat nyújtani – ezen az űrlapon szükséges megjelölni az általa közzétett „jó gyakorlatait”

1.2. A közoktatás-fejlesztési szolgáltatást nyújtó referencia-intézmény Valamennyi referencia-intézményre egyaránt jellemző alapfeltételek Befogadó, egyéni fejlődést biztosító Kompetencia alapú nevelés-oktatás tartalmának és módszereinek megjelenése Nyitott oktatási környezet Egyaránt elkötelezett vezetők és testület Önfejlesztés, önértékelési rendszer, külső-belső kapcsolati formák IKT eszközök alkalmazása pedagógiai programban foglaltak szerint, iskolák használnak valamilyen adminisztrációs szoftvert Team-munka, pedagógusok együttműködése Fenntartói nyilatkozat Két éves működés a megjelölt referencia területen Szolgáltatási vállalásai – továbbképzés, mentorálás, szupervízió, hospitálás

1.3.Főbb referenciaterületek Kompetencia alapú nevelési, oktatási program Befogadó pedagógiai gyakorlat Egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény az integráció szolgálatában Mintaközvetítő felsőoktatási gyakorlóhely IKT technológiák alkalmazása példaértékű Kistérségi együttműködésben mintaértékű Művészeti nevelés terén kompetencia alapú program Tehetséggondozó program Ökoiskola Múzeumpedagógiai program Reformpedagógiák valamelyikét képviselő Saját fejlesztésű alternatív program szerint működő Egyéb terület

„Jó gyakorlat feltöltése” Az előminősítési folyamat lefolytatásának feltétele: az intézmény (feladat ellátási hely) rendelkezzen legalább két olyan jó gyakorlattal, amely közül az egyik a megjelölt referenciaterülethez tartozik, illetve, hogy ezeket közzétegye a http://kosar.educatio portál innováció fül jó gyakorlat felületén Jó gyakorlat feltöltésére a helyszíni látogatás kijelölt időpontjáig van lehetőség Több referenciaterület megjelölése esetén mindegyikhez kapcsolódóan rendelkeznie kell jó gyakorlattal

2. Felkészülés a szolgáltatói szerepre Az intézményi fejlesztési terv tartalmazza azokat a fejlesztési tevékenységeket, melyek szükségesek a referencia-intézményi szolgáltatói szerep ellátásához. Meghatározza: A képzések, felkészítések fajtáit A támogató tanácsadói szolgáltatásokat A felkészülés intézményi kereteit A résztvevők körét, létszámát, ütemtervét Az intézmény a felkészítéseket az Educatio honlapján megjelentetett zárt képzési kínálatból veheti igénybe A felkészülést a TÁMOP 3.1.7. pályázati konstrukció támogatja

3.1.7 – 10/1 pályázati konstrukció A pályázat szakmai feladatterve az intézményi fejlesztési terv - az intézmény az annak feltöltésére szolgáló űrlapon tervezi meg (10. melléklet) Űrlap - szöveges részében rövid helyzetleírást készít és megjelöli a kötelező vagy választható tevékenységeket, megadja számszerűen a résztvevők körét Célja: hogy a referencia értékű működési és pedagógiai gyakorlattal rendelkező közoktatási intézmények – intézményi fejlesztési tervük alapján – felkészüljenek ezen gyakorlatuk átadására, elterjesztésére, megismertetésére, illetve ezzel segítsék más közoktatási intézmények szakmai fejlesztő tevékenységét

3.1.7. Részcélok: Felkészülés a ref-intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás-szervezési feltételrendszer kialakítása A referencia-intézményi mentor-pedagógusok felkészítése Felkészülés hálózati együttműködések és partnerkapcsolatok kialakítására és továbbfejlesztésére Felkészülés PR-tevékenységek és hatékony kommunikáció biztosítását szolgáló feladatokra

Az intézményi fejlesztési terv elkészítése, felkészülési portfolió előzetes összeállítása A http://kosar.educatio felületen, a fejlesztési terv adatlap sablonjának kitöltésével állítható össze (véglegesítésére a helyszíni látogatás alkalmával kerül sor) elfogadott és véglegesített Fejlesztési terv birtokában az intézmény megkezdheti a felkészülést a referencia-intézményi szolgáltatások nyújtására Az intézmények felkészülését a TÁMOP 3.1.7. pályázati konstrukció támogatja – szakmai feladattervét az intézményi fejlesztési terv képezi, melyet a pályázathoz csatolni kell kinyomtatva és elektronikusan. (Felkészítések listáját 10. sz. melléklet tartalmazza)

Szakmai előminősítés lehetséges kimenetei Pozitív eredmény esetén:Határozati javaslat (7.m) ELŐMINŐSÍTÉSI NYILATKOZAT kiállítására (3.2.2.) – ez a TÁMOP 3.1.7-es pályázat belépési feltétele – felkészülés megkezdésének lehetősége Minősítés Minősítő testület: - OKM/regionális OH képviselője - regionális hálózatkoordinációs központ képviselője - Educatio képviselője - OOIH/TÁMOP 3.3.1. képviselője

„Minősített referencia-intézmény” oklevél kiadásával zárul. 3. Minősítés A minősítési eljárás a „Minősített referencia-intézmény” oklevél kiadásával zárul. Feltétel: a Minősítő Testület szakmailag ellenőrzi az intézményi fejlesztési terv megvalósítását, továbbá az intézmény bemutatja szolgáltatói szerepre és a feladat ellátására vonatkozó terveit.