Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente Kisvállalati Marketing
Bevezető „A csodálatos új életed itt és most kezd ő dik… mert arra, ki ért a marketinghez, akármibe fog, akármit forgalmaz, akármilyen cége lesz, siker és b ő ség vár.” 3 dolog: 1.Éhes tömeg 2.Ellenállhatatlan ajánlat 3.Felfigyeljenek és reagáljanak a reklámra
A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7 1. Tippelj, hányszoros különbség volt egy éles mérés során? Mérés részletei: 4 üzleti magazin, 1db (ugyanaz) hirdetés, hasonló áron voltak a hirdetési helyek A: B: C: D: E:
2. Tippelj, mekkora eredménnyel zárult egy hirdetés kampány egy olcsóbb hirdetési helyen, ugyanolyan médián Mérés részletei: nyílás zárók a termék, újsághirdetés, amely 4x több embert ért el, mint egy korábbi újság A: B: C: D: E: A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7
Te hol hirdetnéd a társkeres ő weboldaladat, els ő sorban szingliknek? A: B: C: D: E: A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7
Te hogy derítenéd ki, hogy hol érdemes hirdetned a szingliknek a társkeres ő weboldaladat? A: B: C: D: E: A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7
3 történet 1.„Apró” eredménykülönbség, ugyanazon reklámszöveggel, ugyanolyan médián 4 üzleti magazin, 1 hirdetés, 20x eredmény különbség 2.Zéró eredmény olcsóbb hirdetés mellett ugyanolyan médián Nyílás zárók: hirdetés panelrengetegben, átlagfizu = 1 ablak ára 3.Mi van akkor, ha nem tudod, milyen médiát fogyaszt a célpiacod? Macskád van? Ahhan, akkor szingli vagy! Kérdezz meg pár vásárlót! A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7
Egy vállalkozás sikere els ő sorban nem attól függ, hogy 1. Milyen jó a termékének/szolgáltatásának a színvonala 2. Milyen felkészültek az emberei Egy remek céget tönkretehet, ha nem talál reklámcsatornát a célpiacához És egy átlagon aluli céget felvirágoztathat, ha talál egyetlen jó médiumot A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7
HALÁLOS BŰN A MARKETINGBEN: Ha nincs jó reklámcsatorna piacodhoz, az tönkreteheti a cégedet! A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7
Mit jelent ez a gyakorlatban? Te mit tennél? 1. Adott egy termék: diabetikus táplálék kiegészít ő, kifejezetten cukorbetegeknek jó 2. USA-ban veszik, mint a cukrot 3. Jó áron lehet importálni 4. Viszont: nincs olyan reklámcsatorna, amely jó hatásfokkal éri el a célpiacot A: B: C: D: E:
Nincs újságjuk, nincs weboldaluk, amit a többségük néz Országos TV, napilapokban kellett volna hírdetni, ami Elvitte volna a profitot Így Az üzleti ötlet a kukába került, mivel a célközönség nem volt hatékonyan elérhet ő A nagy kérdés: HOL REKLÁMOZZ? 1/7
1. Hogyan választanak reklámhelyet ma a kisvállalkozások? 2. A stratégiai reklámhelyválasztás 3 titka Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7
Hogyan választanak reklámhelyet ma a kisvállalkozások? Kérem a tippeket: A: B: C: D: E:
Hogyan választanak reklámhelyet ma a kisvállalkozások? Magadra ismersz? :-) 1. Sokk: közvetlenül a reklámhely tulajdonosától, ez a legdrágább! Médiaügynökségen keresztül min. 10% kedvezményt kapsz! Éves kampánynál ez 1 ingyen hónapot jelent! 2. Sokk: a legnyomulósabb média ügynökt ő l vásárolnak. A cégvezet ő nem néz körül és keresi meg a legjobb reklám helyeket! 3. Sokk: egyedi megjelenéseket vásárolnak. 1 hónapig itt, mert itt akciós volt, aztán meg ott… Célpiac hatékony elérése kell legyen a fókuszban, különben -> Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7
A STRATÉGIAI REKLÉMHELYKIVÁLASZTÁS els ő titka? Tippek: 1. 2. 3. 4. 5.
A STRATÉGIAI REKLÁMHELYKIVÁLASZTÁS els ő titka: Szükséged lesz egy reklámhelyre, ahol folyamatosan hirdetsz, és amely így folyamatosan és kiszámíthatóan szállítja az új vev ő ket Neked! Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7
Példák a való életb ő l: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7 A STRATÉGIAI REKLÁMHELYKIVÁLASZTÁS második titka? Tippek: 1. 2. 3. 4. 5.
A STRATÉGIAI REKLÉMHELYKIVÁLASZTÁS második titka: Az els ő stratégiai reklámhelyed mellett szükséged lesz egy második stratégiai reklámhelyre is, ahol szintén folyamatosan hirdetsz, és amely így folyamatosan és kiszámíthatóan szállítja az új vev ő ket Neked! Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7
STRATÉGIAI REKLÁMHELYKIVÁLASZTÁS – a növekedés legnagyobb marketing titka – a harmadik titok? Tippek: 1. 2. 3. 4. 5.
STRATÉGIAI REKLÁMHELYKIVÁLASZTÁS – a növekedés legnagyobb marketing titka – a harmadik titok: A marketingorientált cég úgy tud legjobban növekedni, ha a bevétel emelkedésével egyre több stratégiai reklámhelyet foglal el. Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7
Miért jó ez? 1. Kiszámítható növekedés mellett 2. hihetetlen stabilitást ad a cégednek 3. egyre jobban megnehezíti egy új versenytársnak, hogy piacot vegyen el t ő led
Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7 Pozitív spirál: 1. Minél több fix reklámhelyen hirdetsz, 2. egyre több új vev ő d lesz, 3. azaz még több pénzed lesz stratégiai reklámhelyekre … 1 …
„Az üzletben a legrosszabb, legveszélyesebb szám az egy: egyetlen ügyfél, egyetlen alkalmazott – egyetlen reklámeszköz.” John Caples Ha weboldalad a keres ő kben legelöl van ma, akkor kezdj imádkozni vagy máshol is reklámozni! M. Levente Hol reklámozz: STRATÉGIAI KÉRDÉS 2/7
Melyik a 3 legfontosabb vev ő típus? Tippek: 1. 2. 3. 4. 5.
A 3 legfontosabb vev ő típus: 1. vannak, akik Ma akarnak vásárolni, 2. vannak, akiket érdekel a témád, és tájékozódni akarnak, de még nem állnak készen a vásárlásra, 3. és vannak, akiket érdekelnie KELLENE a témád, portékád – de vagy nem tudnak róla vagy a konkurenciádtól vásárolnak
Az els ő két típus aktívan keres – pl. google. Kulcsfontosságú, hogy téged megtaláljanak, mert ha nem, máshol költik el a pénzüket. A probléma: Az els ő 2 vev ő kategória a legkisebb, a harmadik a legnagyobb!
A probléma: Ha a céged növekszik, az els ő két kategóriát hamar ki fogod n ő ni és el kell kezdeni a harmadik kategóriának reklámozni! A legnagyobb bevétel a harmadik kategóriából lesz, viszont ő k nem keresnek Téged, Neked kell ő ket elérned az üzeneteddel!