Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

A közjegyző szerepe és lehetőségei a végrehajtási eljárásban
A konfliktusok és kezelésük
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Szervezetfejlesztési Program
Sáfrány Zsuzsanna, Minőségmenedzsment 2. óra Utólagos ellenőrzésre és előzetes biztosításra épülő minőségmenedzsment.
Humán rendszerek, közszféra
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
I./C. ÜGYFÉLSZOLGÁLATI TEVÉKENYSÉGEK ELLÁTÁSÁNAK JAVÍTÁSA.
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Minőségköltségek.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Validálás & verifikálás
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 6. előadás
Minőségmenedzsment 7. előadás
11. hét: A Teljes körű Minőségmenedzsment (TQM)
Minőségügyi továbbképzés
Közigazgatási technológia
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A bürokrácia térnyerése Weber szerint a bürokráciának a társadalmi fejlődéssel összefüggésben bekövetkező „előrenyomulása” speciális racionalitásával függ.
Hasonlóságelemzés COCO használatával a MY-X elemzőben
A konfliktusok és elhárításuk
Orvos szakmai programok illeszkedése az ágazati célkitűzésekhez „Építészet a Gyógyulásért 2010-Európai Uniós támogatással” konferencia.
A kormányzati munka minősége és számon- kérhetősége – az energiaszektor mint politikai mumus dr. Matos Zoltán XI. Vezérigazgató Találkozó április.
Szervezetfejlesztési Program
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Ellenőrzés, visszacsatolás
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
II. Logisztikai tervezés
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Több nemzetre kiterjedő programok lehetősége GRUNDTVIG Pécs, január 27. Szellő János osztályvezető.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
3.2. A program készítés folyamata Adatelemzés, adatszerkezetek felépítése Típus, változó, konstans fogalma, szerepe, deklarációja.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
Méréstechnika.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
válasszunk tanácsadót?
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A bedolgozói munkaviszony (jogviszony) fogalma, létesítés szabályai, a munkavégzés helye, a munkáltató utasítás joga, bérezés.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Hiba, hibajavítás, tévedések kezelése
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás

Mi a minőség rendszere? UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS ELŐZETES BIZTOSÍTÁS minőség rendszere az ellenőrzésen alapul a folyamatgazda a cselekvés során több ellenőrzési ponton keresztül jut el a végeredményig ha eltérés tapasztalható, javításra kerül a hiba ez egészen addig folytatódik ellenőrzéssel és javítással, míg be nem következik a végeredmény. ELŐZETES BIZTOSÍTÁS rendszere a megelőzésre rendezkedik be a hibák javítása helyett azok prevenciójára helyezi a hangsúlyt a végrehajtást megelőzi a minden részletre kiterjedő megállapodás folyamattervvel tisztázza a munkafolyamat mindegy egyes lépését

Mi a minőség fogalma? Miben definiálja? UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS az ügyfél által elvárt minőségben definiálja a minőséget a végeredményben méri a minőséget, amit az ügyfél elvár nem vizsgálja magát a folyamatot, ami elvezet a végeredményig ELŐZETES BIZTOSÍTÁS az ügyfél által elvárt minőségben definiálja a minőséget a folyamatban méri a minőséget ha a folyamat minőségi, akkor annak eredménye is minőségi lesz

Mi a minőség teljesítményszintje? UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS a nulla hiba, azaz a hibátlan teljesítmény csak azt vizsgálja, hogy ne legyen hiba az ügyfélhez érkező végeredményben ELŐZETES BIZTOSÍTÁS a nulla hiba, azaz a hibátlan teljesítmény azt követeli meg, hogy ne legyen hiba az eredményhez vezető folyamatban

Hogyan méri a minőséget? UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS elsősorban az eltéréseken keresztül mér, majd csak ezt követi az egyezőség mérése a végrehajtás végén kerül sor vizsgálatra, mely azt tanulmányozza, hogy az eredmény megfelel-e az elvárásoknak ha nem felel meg, visszakerül hibajavításra ELŐZETES BIZTOSÍTÁS a rendszer az egyezőséget méri ha nincs egyezőség, az eltérés kerül mérése a végrehajtás folyamatában állít fel kontrollpontokat kontrollpontokban előre rögzített, tervben meghatározott részeredményeket kell elérni

Ki uralja a minőség folyamatát? UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS a folyamaton kívüli személy uralja a minőség folyamatát, azaz az ügyfél vagy egy ellenőrző személy ideális esetben a belső ügyfélnél, ellenőrnél derül ki a hiba az eltérés árát így is ki kell fizetni rosszabb esetben magánál a külső ügyfélnél, a vevőnél derül ki a hiba ELŐZETES BIZTOSÍTÁS nem a folyamat ügyfelének (vevő, belső ügyfél) kell ellenőriznie a minőséget a folyamatgazdának kell azt előzetesen biztosítania

Mi által uralható a minőség folyamata? UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS Ellenőrzéssel ELŐZETES BIZTOSÍTÁS Előzetes biztosítás (gondolkodás) által

Mi a rendszer fogalma? A szervezet egésze UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS A szervezet egésze ELŐZETES BIZTOSÍTÁS Gondolkodási technikák és rögzült cselekvési technikák.

Tipikus szervezet-felépítés UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS Piramis-modell ELŐZETES BIZTOSÍTÁS Szervezeti folyamattérkép

A menedzser fogalma A vezető. Hatalom és hatáskör központú. UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS A vezető. Hatalom és hatáskör központú. ELŐZETES BIZTOSÍTÁS Aki uralja a folyamatait, folyamatgazda (gondolkodik és cselekszik). Kompetencia alapú.

Legfontosabb vezetői technika UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS Utasítás ELŐZETES BIZTOSÍTÁS Sztenderdizálás

A gondolkodás tipikus eszköze (megnyilvánulása) UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS Ellenőrzési pontok ELŐZETES BIZTOSÍTÁS Kontrollpontok

Döntési rendszer Felfelé központosított Delegáló UTÓLAGOS ELLENŐRZÉS ELŐZETES BIZTOSÍTÁS Delegáló

Dr. Csikesz Tamás maphis@dft-hungaria.hu Köszönöm a figyelmet! Dr. Csikesz Tamás maphis@dft-hungaria.hu

A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány, az SZMM Munkaerőpiaci Alap foglalkoztatási alaprészéből támogatja.