Faidt Józsefné PÉCS 2010. Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
"Adj egy esélyt" - esélyalapú fejlesztés a Mórágyi Általános Iskolában
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Dél – dunántúli Regionális „IPR” Tájékoztató Nap Pécs = Európa Kulturális Fővárosa! Építkezzünk tovább! A „BÁZIS”- tól, az „ERNYŐ”- ig! !
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
TÁMOP Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.

AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP – / Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Faidt Józsefné PÉCS 2010

Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010

BÁTA Sárköz „déli őrzője”

Faidt Józsefné PÉCS 2010 Báta

Közoktatási egységek Hunyadi János Általános Iskola Óvoda Hunyadi János Általános Iskola Óvoda Közművelődési egységek Könyvtár Tájház Halászház Általános Művelődési Központ Faidt Józsefné PÉCS 2010

 GYERMEKLÉTSZÁM: 127 fő – Hátrányos helyzetű: 105 fő – Halmozottan hátrányos helyzetű : 69 fő – Sajátos nevelési igényű: 16 fő (közülük 5 fő F70 ) Faidt Józsefné PÉCS 2010

 Személyi: Pedagógus: 5 óvodapedagógus 14 pedagógus ( ebből 1 óvodapedagógus) – Oktatást, nevelést segítők :  logopédus  gyógypedagógus  gyógytornász  iskola pszichológus  pedagógiai asszisztens Faidt Józsefné PÉCS 2010

 Stabil, innovatív tantestület  187 végzettséget igazoló tanúsítvány  Színes és széles módszertani repertoár  Szakértő, tanácsadó, tréner  Iskolabarát fenntartó  2005 ROP pályázat teljes körű felújítás  Tanulásbarát környezet Faidt Józsefné PÉCS 2010

 Commenius I. modell- partner központúság – KMD oklevél – IIASA - Shiba oklevél  Integrációs Pedagógiai Rendszer  bázisintézmény  Pályázatok (ROP, HEFOP 2.1.3, 2.1.5)  TÁMOP Faidt Józsefné PÉCS 2010

 Fő célpályán lévő pedagógusok pedagógushallgatók modellértékű gyakorlati  Fő cél, hogy mind a pályán lévő pedagógusok, mind a pedagógushallgatók, a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelését megvalósítani szándékozó iskolák, modellértékű gyakorlati tevékenységen keresztül nyerjenek betekintést olyan fejlesztések megvalósításába Faidt Józsefné PÉCS 2010

Faidt Józsefné PÉCS Megvalósítási forma-konzorcium  általános iskola, óvoda és pedagógusképző intézmény  Bátai ÁMK Hunyadi János Általános Iskola  Pécsi Tudományegyetem (Bölcsészettudományi Kar, Illyés Gyula Főiskolai Kar)  Bátai ÁMK Óvoda

integrÁLOM4 projektről A projekt tíz hónapja – összefoglaló gondolatok az integrÁLOM4 projektről Faidt Józsefné PÉCS 2010

Öt tevékenységi kör  I. IPR alapú intézményfejlesztéshez kapcsolódó tevékenységek  II. Szolgáltatóvá válást elősegítő tevékenységek  III. Szolgáltatói tevékenységek hálózatokhoz történő kapcsolódást,  IV. Közoktatási fejlesztési hálózatokhoz történő kapcsolódást, a hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységek  V. A támogatható tevékenységek minőségbiztosítással minőségirányítással összefüggő elemei Faidt Józsefné PÉCS 2010

 IPR menedzsment, fejlesztő és szolgáltató munkacsoportok megalakítása, működtetése  A már működő területek szinten tartása, továbbfejlesztése illetve új IPR elemek bevezetése Működő terület:  A modellértékű óvodaiskola átmenet, a Gyermeklánc program működtetése Faidt Józsefné PÉCS 2010

Továbbfejlesztés  A helyi tanulás tanítása (TAN-TAN) program modellprogrammá fejlesztése  Pályaorientációs (JAM) program kiterjesztése a felső tagozatra  Multikulturális tartalom bővítése  Az alkalmazott módszerek kooperatív és projekt módszerrel tartott órák arányának emelése (50%) Faidt Józsefné PÉCS 2010

 Intézményi környezeti csoport IKCS újjáalakítása és működtetése  A támogató, környezettel kialakított kapcsolat javítása - nyitott iskola: a szülők folyamatos tájékoztatása, kerekasztal, szabadidős és kulturális rendezvények, programok)  Szociokulturális hátránykompenzáció: tanszerek, fejlesztő eszközök, könyvek vásárlása, színház-, kiállítás-, múzeum-, állatkert látogatás stb… erdei iskola szervezés  Adaptációs: Karöltve program- Magyarmecske Faidt Józsefné PÉCS 2010

 Folyamatos kapcsolattartás a felsőfokú intézménnyel  A pedagógusok felkészítése a tanítási gyakorlat végzésére  Hospitálások szervezése, lebonyolítása, próbatanítások, konzultációk megszervezése – November: harmad és ötödéves hallgatók hospitálása (15 óra)  A projektidőszak végére a referencia intézményi gyakorló iskolai rendszer fenntartható modelljének kidolgozása Faidt Józsefné PÉCS 2010

Szolgáltatói tevékenységek :  6 alkalommalszakmai műhelyek  6 alkalommal szakmai műhelyek működtetése az IPR-t alkalmazó vagy annak bevezetésére készülő intézmények számára. – Óvoda - iskola átmenet – Kooperatív tanulásszervezés – Multikulturális tartalmak  Hospitálási lehetőség, élményszerű tapasztalatszerzés az IPR-es, valamint TÁMOP nyertes iskolák pedagógusai részére. Faidt Józsefné PÉCS 2010

Faidt Józsefné PÉCS Régiós szakmai műhely : műhelyvezető+ PTE munkatársa  Előzmények: március, május,október – November 29 (hétfő) – Óvoda - iskola átmenet – Kooperatív tanulásszervezés – Multikulturális tartalmak

Bemutató óra+konzultáció, hospitációs tréning  Óvoda-iskola átmenet, „Gyermeklánc Program”-  Multikulturális tartalmak  JAM bemutató  Kooperatív tanulásirányítás: 1-8. oszt.  Projektoktatás  IPR rendszer bemutatása Faidt Józsefné PÉCS 2010

– Jó gyakorlat bemutatása:  Óvoda-iskola átmenet, „Gyermeklánc Program”- hospitációs tréning  TAN-TAN tanulási motivációt erősítő program - hospitációs tréning  Multikultúrális tartalom projektben – Faidt Józsefné PÉCS 2010

Együttműködés – a Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központtal, mint a (TÁMOP ) a régiónkban fejlesztési koordinációt végző szervezettel ( hálózati- és horizontális tanulást segítő tevékenységekben) – együttműködő partnereként a projekt a referencia hellyé váló más intézményekkel (DARÁNY, KÉTÚJFALU) – Esélyegyenlőségi Igazgatóság EDUCATIO Kht - Dél- dunántúli Regionális Irodájával Faidt Józsefné PÉCS 2010

 Modellértékű IPR minőségfejlesztési rendszer kiépítése, működtetése – IPR központú működés biztosítása – az intézmény alapdokumentumainak átdolgozása, pontosítása Faidt Józsefné PÉCS 2010

www. bata.hu Faidt Józsefné PÉCS 2010