A magyar irodalom és nyelvtan vizsga a 8. évfolyamon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Advertisements

NYÍREGYHÁZI VASVÁRI PÁL GIMNÁZIUM
KARÁCSONYI KONCERT as év rendezvényei BeeSmarter
Szövegértés-szövegalkotás
Janus Pannonius és Balassi Bálint
Petőfi Sándor / / Kovács Zsuzsanna.
Reneszánsz Magyarországon
MKE 44. Vándorgyűlése Helyismereti Szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.
BŰN ÉS BŰNHŐDÉS ARANY JÁNOS BALLADÁIBAN
A romantika Magyarországon
Az es forradalom és szabadságharc a magyar irodalomban
2013. november 15. A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák jegyzékének közzététele.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Az üzleti szaknyelvi ECL nyelvvizsga
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Magyar sajtótörténet Irodalmi, művészeti és kulturális lapok Magyarországon a kezdetektől napjainkig.
A magyar lírai költészet története a romantika korában és a századutón
A MAGYAR NYELV ÜGYE NEMZETI KULTÚRÁNK MEGÚJULÁSA
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Balassi Bálint Érettségi tételminta.
Arany János Érettségi tételminta.
Vörösmarty Mihály Érettségi tételminta.
Petőfi Sándor Érettségi tételminta.
Ady Endre Érettségi tételminta.
József Attila Érettségi tételminta.
Tematika 9. évfolyam irodalom.
„Színház az egész világ…”
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Kölcsey és Vörösmarty (Összefoglalás)
FELSŐOKTATÁSI FELVÉTELI A 2013/2014-ES TANÉVRE A JELENTKEZÉS HATÁRIDEJE: augusztus 12.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
Arany János: A walesi bárdok.
Ki beszél a versben? A lírai én fogalma
Epigrammák nyomában 21/A.
A ballada 31/A.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
1434. Keszince v. Csezmicze – Medvevár
A romantika.
Arany és Petőfi barátsága
MAGYAR IRODALOM 7. OSZTÁLY.
Dráma Irodalmi mű.
A reformkori romantika Magyarországon
SZÜL Ő I ÉRTEKEZLET OKTÓBER 17. GIMNÁZIUMI KÉPZÉS.
2012/2013 Implom József Általános Iskola
Eltéphetetlen kötelékeink
Az idézés.
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
A BALLADA Formája: verses Szerzője: népballada – ismeretlen
Vörösmarty szerepe a reformkorban
Egy gondolat bánt engemet 29/C. 1. A halál mint az élet része Nem különálló dolog vagy ellentétpár Ugyanúgy megalkotandó, mint az élet Megkoronázza, teljessé.
Magyar nyelvészek, nyelvművelők Készítette:Vizy Amália.
A Neumann-ház jelene és jövője március 17. Bíró Szabolcs osztályvezető h. informatikus- könyvtáros Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia.
A népköltészet A nép közösen alkotott, megőrzött, szájhagyomány útján terjedő költészete. A népköltészeti alkotások szerzője ismeretlen. A szóbeli terjedés.
Új tanulási formák adaptálása jó gyakorlat jelleggel Felkészülés a kompetencia alapú érettségi vizsgára.
Elemzés MNÁ   január 22-én írta Kölcsey Ferenc, ma ezt a napot a Magyar kultúra napjaként tartjuk számon.  Az alcím - „A magyar nép zivataros.
CSOKONAI ÉS PETŐFI KÖZÖTT VERSENYTÁRS NÉLKÜL A LEGKIMAGASLÓBB KÖLTŐI EGYÉNISÉG KÉSZÍTETTE: MÓCSÁNNÉ NAGY ÁGNES Vörösmarty Mihály
SÍK FERENC CSONGOR ÉS TÜNDE Készítette: Szentivánéj Társulata Árkos Borbála Csiki Kata Mohácsi Orsolya Anna Rozgonyi Anna.
Felvételi a középfokú iskolákba
A Nyugat (Folyóirat) A Nyugat a 20. századi magyar irodalom meghatározó folyóirata volt január 1. és augusztus 1. között jelent meg Budapesten.
Babits Mihály / /.
LÍRA – EPIKA - DRÁMA.
A 18. századi orosz irodalom
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Dr. Nagy Imre Csorba Győző Bemutató Nagy Lajos Gimnázium Pécs
Mit kell megtanítani, mit lehet kihagyni?
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Képfelismerés Magyar költők, írók.
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

A magyar irodalom és nyelvtan vizsga a 8. évfolyamon 2012/2013-as tanév

A magyar irodalom vizsga témakörei 1. Az irodalmi műnemek és műfajok rendszere 2. Az időmértékes és az ütemhangsúlyos verselés 3. A Toldi műfaja, forrásai, szerkezete 4. A népballada és a műballada bemutatása egy-egy példán keresztül 5. A reneszánsz. Janus Pannonius és Balassi Bálint 6. A reformkor. Kölcsey Ferenc és Vörösmarty Mihály 7. Egy szabadon választott házi olvasmány elemző bemutatása 8. Petőfi Sándor költészete 9. Arany János költészete 10. A Nyugat és Ady Endre

A szóbeli vizsga rutinszerzés a szóbeli felvételihez árnyalt , változatos szókincs kommunikációs készség a kommunikációs helyzetnek megfelelő szóbeli szövegalkotás törekvés a nyelvileg igényes és helyes beszédre alapvető tájékozottság a magyar irodalomban a főbb költői képek és alakzatok azonosítása a vizsga anyaga átfedi a középiskolai szóbeli felvételi témaköreit

A nyelvtan vizsga eredményei