Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely
A piaci részesedés mögött rejlő dinamika mérőeszközei: •Ismertség (Awareness) •Attitűd (Attitudes) •Használat (Usage) Számszerűsíti a fogyasztó ismereteit „Nyomon követés” hosszú távú változások követése. Eredmények összehasonlítása a versenytársakéval Teljesítményértékelés
A CÉL A VÁSÁRLÓI SZEMLÉLET ÉS VISELKEDÉS VÁLTOZÁSAINAK NYOMON KÖVETÉSE A fogyasztó egymást követő szakaszokon mennek át az információ hiányától a termék első megvásárlásán keresztül a márkahűségig. AZ AAU-mutatók ezen szakaszok nyomon követésére tervezték.
Különböző szinteket különítenek el: Első említés: Első márka Mérhető (hány %-nak elsődleges) Reklámismertség: Célvásárló/célcsoport hány %-a ismeri a márka reklámját Kampány/médiaspecifikus vagy a teljes reklám spektrum Márka-/termékismeret: Hány % van specifikus tudása Bizalom a márka vagy termék összefüggésében
A fogyasztó márkákra vagy termékekre adott válaszához kapcsolódó mérés. A fogyasztó hitének és annak erősségének kombinációja. Legfontosabb mutatói: Attitűd, tetszés, imázs Észlelt ár-érték arány Észlelt minőség/megbescsülés Relatív észlelt minőség Szándékok Vásárlási szándékok
A vásárlók saját maguk által bevallott viselkedésének mérése Vásárlási gyakoriságot és vásárlásonkénti mennyiség nagyságát vizsgálja. Nemcsak azt hangsúlyozza, hogy mit vásárolunk, hanem azt is, hogy mikor és hol? Hányan próbáltak ki egy márkát? Adatok forrása: Garancialevelek és regisztrációk, melyek gyakran díjakkal, véletlenszerű sorsolással ösztönzi a részvételt. Rendszeresen adminisztrált felmérések. (telefonon, ben, weben keresztül) Hányan utasították el?Hányan vették fel szokásaik közé?
Ismertség Attitűd Használat A hallgatóknak először tudniuk kell az Egyetem és a szak létezéséről, azután… attitűdöt és bizalmat alakítanak ki az Egyetemmel kapcsolatban, végül… beiratkoznak az Egyetemre és tapasztalatot szereznek róla.