Teszt Eladási hely.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
A marketing információs rendszer
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Miért fontos? ösztönzi a külgazdasági kapcsolatokat
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E – Logisztika 1. szeminárium
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
2005. Operációkutatás Ferenczi Zoltán. Széchenyi István Egyetem Operációkutatás eredete •második világháború alatt alakult ki •különböző szakmájú emberekből.
Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium
Forfaiting (forfetírozás)
A disztribúciós rendszer a marketingben
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
A befektetési környezet
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Az ár Felépítése, képzése.
Fogalma, összefüggések
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Értékesítési csatornák
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Exporttal és importtal kapcsolatos okmányok
Az e-kereskedelem (e-business)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
E-beszerzés Bravo csoport.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
III. A logisztika jövője
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
Operációkutatás eredete
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Az értékesítési rendszer
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Vizsga feladatok (Minta)
Logisztikai ügyintéző
A marketingkörnyezet elemzése
Termék & Márka Kopcsay László.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Nemzetközi kereskedelem
Értékesítési út-disztribúció
Értékesítési csatorna
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Értékesítési csatornák a nemzetközi piacokon Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Értékesítési.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
A KERESKEDELEM NEMZETGAZDASÁGI ÖSSZEFÜGGÉSEI
9. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
FÜGG: AZ ÁRU JELLEGÉTŐL, ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDTÓL
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
A piac és a piacgazdaság
Értékesítés, kereskedelem
Vásárlás az interneten
HOGYAN INDÍTSUNK AGRÁR-ÉLELMISZERIPARI VÁLLALKOZÁST?
Előadás másolata:

Teszt Eladási hely

A disztribúció a) azt a folyamatot jelenti, mely során a termékek eljutnak a termelőtől a fogyasztóig b) olyan kiskereskedő, aki egy bizonyos termék vagy termékcsalád eladását az ellátóval kötött megállapodás alapján végzi c) sportversenyből való kizárás d) egyik válasz sem helyes

A logisztika a) a logikus gondolkodás tudománya b) a termék fizikai mozgatásához kapcsolódó, feladatok összehangolása c) fuvarozási, raktározási, árumozgatási feladatok összessége d) a b és c válasz is helyes

3. Tranzakciós funkciók a) az üzletkötéssel kapcsolatos feladatok b) piaci erőviszonyok határozzák meg, hogy melyeket vállalja fel az eladó és melyeket a vevő c) szállítás, fuvarozás d) közvetlen ellenszolgáltatás nélküli jövedelemjuttatás

4. Az értékesítést elősegítő feladatok a) tartalmazzák a pénzügyi kondíciók kialakítását, az eladás utáni szolgáltatást, informálást b) tartalmazza a vevőszolgálatot, a garanciát és az alkatrész-utánpótlást c) a piaci erőviszonyok határozzák meg, hogy melyeket vállalja fel az eladó és melyeket a vevő d) mindegyik válasz helyes

5. Az értékesítési út hossza azt jelenti, hogy a) egy-egy szinten hány közvetítőt kapcsolunk be az értékesítési folyamatba b) hány kilométer van a termelő telephelye és a kereskedő üzlethelyisége között c) hány napba telik az áru eljuttatása a fogyasztóhoz d) az értékesítés során hány szinten keresztül jut el a termék a termelőtől a fogyasztóig

6. Az értékesítési út szélessége azt jelenti, hogy a) egy-egy szinten hány közvetítőt kapcsolunk be az értékesítési folyamatba b) az értékesítés során hány szinten keresztül jut el a termék a termelőtől a fogyasztóig c) milyen választékot tart a kereskedő d) egyik válasz sem helyes

7. A franchise lényege, hogy a) a rendszergazda a piacon már bevezetett komplex rendszerét márkanév használattal meghatározott időre átadja b) franchise-díjat kell érte fizetni c) az átvevő számára előny, hogy lehetővé teszi a piacra való bekerülést d) mindegyik válasz helyes

8. Intenzív értékesítés esetén a) a gyártó a termékei értékesítéséhez korlátozott számú üzletet használ fel b) a termelő minden lehetséges közvetítőt alkalmaz, aki vállalkozik az áru értékesítésére c) az árut csak néhány helyen lehet megvásárolni d) az árut különleges körülmények között értékesítik

9. A szelektív értékesítés során a) a vállalat valamilyen szempont alapján válogat a lehetséges viszonteladók között b) az értékesítési csatorna kiválasztását indokolhatja a termék jellege c) csak a legjobb üzleteket választja ki a gyártó d) mindhárom válasz helyes

Igaz – Hamis Eladási hely

Közvetlen értékesítés során az ügynök otthonában keresi fel az ügyfelet. Az MLM értékesítés során a tag csak a saját értékesítése után kap jutalékot. A mobilkereskedő mobiltelefonok értékesítésével foglalkozik. Az elektronikus kereskedelemmel csak erre szakosodott cégek foglalkoznak. Az automata értékesítés hátránya csak a gépek meghibásodásából adódik. Igaz Hamis Hamis Hamis Hamis

Igaz Hamis Hamis Igaz Igaz 6. A csomagküldő áruházak katalógus alapján értékesítik termékeiket. 7. A DM ( a névre szóló reklámlevél) sikere a helyesen kiválasztott címlistán múlik. 8. A pull stratégia során a termelő a kereskedőt veszi célba reklámjaival. 9. A push stratégia esetén a termelő különböző eszközökkel ösztönzi a kereskedelmi lánc tagjait. 10. A gravity stratégia során csak az első láncszemig kísérik figyelemmel az árut. Igaz Hamis Hamis Igaz Igaz

Egészítsd ki a következő hiányos mondatokat!

Nagykereskedők csoportjai polcfeltőltő A olyan nagy kereskedő, aki vállalja, hogy az üzletekben a számára kijelölt polcokat rendszeresen feltölti áruval. Gyakran finanszírozza a kiskereskedő készleteit is, és ha az áru eladhatatlannak bizonyul, visszavásárolja a kiskereskedőtől. A a megvásárolt terméket – fizikai birtokbavétel nélkül - a termelőtől vagy más nagykereskedőtől közvetlenül a vevőhöz diszponálja. Az olyan kereskedők, akik a nemzetközi kereskedelemben látnak el tranzakciós funkciókat, előkészítik és feldolgozzák az ehhez szükséges különféle dokumentációkat tranzitáló kereskedő export- és importügynökségek

Nagykereskedők csoportjai „fizess és vidd” A lényege, hogy a nagykereskedő nem vállal szállítást és nem nyújt hitelt, olyan önkiszolgáló raktárról van szó, amelyből a végső fogyasztó is vásárolhat. A olyan nagykereskedők, akik jutalékért üzleteket, szerződéseket hoznak létre. Az olyan közvetítők, akik az áruk beszerzését és értékesítését más számlájára jutalék ellenében végzik. brókerek ügynökök

Nagykereskedők csoportjai bizományos kereskedő A raktározással és készletezéssel is foglalkozik, de mások számlájára dolgozik, kockázatot nem vállal. A a termelő alkalmazásában lévő személy, akinek feladata a kereskedő munkájának hatékonyabbá tétele azáltal, hogy a kóstoltatások megszervezését, a hostessek betanítását végzi, a márkapultok megfelelő helyen történő elhelyezését, azok friss áruval való szabályos feltöltésének menetét felügyeli merchandiser