Házi dolgozat fejezetei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szálloda – termék - tevékenységek”
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Megvalósíthatósági Terv ellenőrző kérdései
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Az üzleti terv.
Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei a szálláshely szolgáltatásban
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
4.13. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetése „Tulajdon és üzemeltetés”
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
Bachelor Master Dr. Juhász László PhD.
CBL Ajánlás - Inspiráció Témákhoz inspiráció Inspiráció „CBL”
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
CROATIA—HUNGARY U E F A EURO 2012 Pályázat. Pályázati folyamat mérföldkövei I. szakasz – Pályázati Szabályzat kiadása – Pályázati.
Idegenforgalmi statisztika
12. Vagyongazdálkodás „Vagyon”
TDM Szakmai Nap november 21.
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Stratégiai tervezés.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
7.29. Kontroling gyakorlata a szállodában „Kontrolling”
6.25. Szállodák eredménygazdálkodása „Jövedelmezőség”
1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. 2
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Minőség a szállodákban”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Dr. L. Juhasz PhD 1 Szállodagazdálkodás és vezetés I. gyakorlat 7 Október 30 Alap tábla elkészítése 14 oszlop fejléc 4 sor nap * szoba = eladható szoba.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
REGIONÁLIS GAZDASÁGTAN
szakmérnök hallgatók számára
Kérdések a második zh-hoz
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
6.21. Szállodai vendéglátás „Hotel F&B gazdálkodás”
Vizsga feladatok (Minta)
MVM Trade portfoliója 2009-ben
Előadás Szerda – A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda
IV. Terjeszkedés.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A HUNAGI közösség és a CASCADOSS Dr. Remetey-Fülöpp Gábor főtitkár HUN A GI CASCADOSS REGIONÁLIS MŰHELY SZEGED, JANUÁR
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Regionális gazdaságtan
A termelés költségei.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
:14 Master of Arts International Hotel Management Development of Hotels & Hotel Companies 1 Dr. Juhász László PhD.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
Kérdések a második zh-hoz
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Üzleti terv bemutatása
Előadás másolata:

Házi dolgozat fejezetei I. „Szállodák piaci helyzetének alakulás az elmúlt öt évben” Piaci pozíciók – részarányok, összetételek – ütemek- változások - trendek Kereslet – turizmus alanyai – beutazók – turisták – vendégek – vendégéjszakák Kínálat – szálláshely – kereskedelmi szálláshely (férőhelyek) – szállodák – szobák Indikátorok- Bevételek – ARR – TREVPAR - SZF% Helyszín (ország, régió, megye, kistérség, település) – típusonként - kategóriáként II. „Szálloda Üzemeltetési forgatókönyve” Termék leírása, tevékenységek, működési program (szolgáltatások, helyszínek, kapacitások, nyitva tartások, üzletek, részlegek, szervezeti felépítés), alapterületek, színvilágok, szobatükör, formaruhák, egyediségek kiemelése, specializáció, tematizáció, közös területek, környezet, berendezések, 239/2009 rendelet és Hotelstars használata, Számítástechnikai programok és munkaállomások a szállodában, Szálloda jogi formái, működési engedélyek, bejentési kötelezettségek III. „Szálloda Marketing Terve” „Marketing terv”, küldetés, környezetelemzés (piac, település, versenytárs), belső elemzés szegmens összetétel kialakítása, kínálati ár meghatározása, árszegmentálás, jövőkép, piaci célok prior szegmensek és árak, szállás, vendéglátás, specializáció Disztribúciós web helyek meghatározása szegmensenként, értékesítési csatornák kijelölése szegmensenként, Foglalási rendszerek meghatározása (on és offline), negyedéves akció terv piaci célokra, akcióterv költségesítése

Teacher only opens the door! Hat kulcskompetencia elvárás Meggyőzés Convince Kommunikáció Communications Probléma megoldás Problem Solving Konfliktuskezelés Conflict Managing Mobilitás Mobility Elkötelezettség Commitment to Tourism

Előadás Szerda 08.00 – 09.30 A. III. 240 Hallgató Előadás Szerda 11.20 – 12.50 A. I. 140 Hallgató Fogadó óra Kedd 10.00–11.00 Szerda 13.00-14.00 M 11 Gyakorlat Szerda 09.40 – 11.10 A 202

Hotel Manager HR Manager Sales Manager Expedia Revenue Manager Front Office Manager Hotelstars F&B Manager Hotel Manager

Dr. Juhász László PhD. Bachelor of Art Master of Art BGF tantárgyi felelős Bachelor of Art Szállodai (szálláshelyi) alapismeretek Szállodaüzlet vezetése Rendezvényszervezés Szállodagazdálkodás és vezetés 1. Szállodagazdálkodás és vezetés 2. Master of Art Nemzetközi szállodamenedzsment Gyógyfürdők és gyógy-szállodák vezetése Oktatók Budea Ildikó, Csehy Dénes, Csekőné Gulyás Katalin, Karakasné Morvai Klára, Dr. Niklai Ákos, Dr. Szauter István, Várhegyi Péter

Dr. Juhász László PhD. - Szakmai gyakorlat állomásai 2013 - Családi szálloda, Budapest, városi, re-pozicionálás 2012 - Klimatikus-, natúr-, sí-szálloda nyitásának előkészítése 2010 - 2011 Butik-szálloda nyitásának szakmai koncepció alakítása 2008 - 2010 Gyógy-szállodanyitás előkészítés és piaci bevezetés 2005 – Szállodai tantárgyak felelőse, THM Course Manager, egyetemi docens 2007 - 2008 Balatoni üdülő-szállodaigazgatója 2000 – 2004 Részmunkaidős oktató KVIK szállodai tantárgy, Záróvizsga Bizottsági Elnök 2000 - 2007 Balatoni Igazgatóság Igazgatója, Accor Hungary 1999 - 2000 Városi – Konferencia - szálloda igazgatóhelyettes 1995 – 2000 Óraadó szállodai és Human Resource témákban, Záróvizsga Elnök 1994 - 1999 Humánpolitikai Igazgató Európa, Accor – Pannonia 1993 - 1996 Utazási irodavezető London (HAT), 1990 - 1994 Akvizíciós - Privatizációs Manager Pannonia Hotels Rt 1989 - 1990 Szállodaigazgató városi-szálloda 1987 – 1995 Óraadó Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Turizmus és Szálloda 1988 - 1989 Éttermi Igazgató szállodaigazgató helyettes városi-szálloda 1975 - 1988 Mulatóvezető-helyettes, bármixer (Európa, Regina, Casanova, Horoszkóp) 1974 - 1975 Csárdavezető Balaton (Piroska) 1969 - 1974 Felszolgáló, teremfőnök, söröző, étterem (Apostolok, Sofia, Dunapark) 1966 – 1969 Felszolgáló tanuló kávéház, söröző (Gresham, Apostolok)

Szállodaüzlet vezetése Ajánlás - Inspiráció CBL Alapismeretek Tevékenységek – részlegek – feladatok - munkakörök – berendezések - felszereltség – engedélyezési és üzemeltetési feltételek - kategorizálás Szállodaüzlet vezetése Room Division Management, földszint és emelet részletesen Új dimenzió vezetés és gazdálkodás BA szálláshely szolgáltatás és turizmus - átfogó ismerete - összefüggések felismerése - célok kitűzése - elért eredmények bemutatása - célkitűzések értékelése

1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. Vezetés esszenciája, integrációja 2. Gazdálkodás esszenciális területei, tervezés 3. Szállodák tulajdonjoga és üzemeltetési formái 4. Szállodák fejlődési trendjei 5. Szálláshelyek gazdálkodás környezete 2. Piaci-gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban 6. Piac elemei 7. Szálloda termék 8. Szállodák tevékenységei. 9. Szállodai árak 10. Piaci-gazdálkodás tevékenységei 3. Bevétel-gazdálkodás a szállodákban 11. Szobakiadás 12. Szállodai vendéglátás 13. Specializáció – Szabadidős turisztikai bevételek 14. Specializáció – Üzleti turisztikai bevételek 15. Bevételgazdálkodás

Szállodavezetés Esszenciája Külső makró környezet Globális turizmus környezet Lokális piaci környezet Közvéleménykörnyezet Elégedett VENDÉG VENDÉG Szálloda Szervezet Rendszer V I R Piaci célok Élőmunka munkatársak elégedett munkatársak Emberi célok Holtmunka Befektetett eszköz ingatlan – gép - berendezés Forgóeszköz készlet (árú-anyag) - pénz elégedett tulajdonosok Gazdasági célok Elmélet és gyakorlat

Szállodavezetés integráció Helyszín Budapest, Balaton, Vidék Megyék, Régiók statisztikai, Régió turisztikai, Üdülőkörzetek, Gyógyhelyek Gazdálkodás területei Piaci, Bevétel, Humán, Eredmény, Eszköz, Pénz Tulajdonosi kör Családi szálloda, Önállószálloda, Szállodalánc szálloda, Szállodacsoport szálloda Specializáció Üzleti, Butik, Apartman, Konferencia, Városi, Üdülő, Termál, Sport Gyógy, Wellness, Kastély, Öco, Alternatív Vezetés Piaci helyzet, Termék adottsága, Tulajdonosi elvárások Környezet Használati jog Tulajdon, Résztulajdon, Bérleti szerződés, Lízingszerződés, Üdülési jog szerződés Kategória 1 – 2 – 3 – 4 - 5* márkák Részlegek Értékesítés, Földszint, Emelet, Szállás Szállodai vendéglátás, Típus - Specializáció Karbantartás, Adminisztráció Üzemeltetési forma Tulajdon használatjoga Üzemeltetési szerződés, Franchise szerződés

VENDÉG Szállodagazdálkodás esszenciája Pénz- Piaci-gazdálkodás Pénzügyi terv Pénzforgalom kezelése Pénzeszköz kezelése Kontroling Piaci-gazdálkodás Marketingterv Értékesítés Disztribúció - Foglalás VENDÉG Bevétel- gazdálkodás Bevételi terv Vendégstatisztika Bevételgazdálkodás Időszakos Árképzés Eszköz- gazdálkodás Eszközpótlási terv Befektetett eszközök Készletgazdálkodás Tőkegazdálkodás Beruházás – Beszerzés Biztonság – Védelem Karbantartás Leltár Emberi erőforrás gazdálkodás Emberi erőforrásterv Élőmunka gazdálkodás Személyi költséggazdálkodás Munkaügyi gazdálkodás Humán Menedzsment Eredmény- gazdálkodás Jövedelmezőségi terv Kapacitás – Volumen Költséggazdálkodás Eredmény kimutatás Jövedelmezőség

Házi dolgozat fejezetei IV. „Szállás tevékenység árbevételi terve” Marketingterv alapján prior és kiegészítő szegmensek (minimum öt) Vendégstatisztika, kiadott szobaszám, foglaltság, vendégéjszaka, vendégéjszaka hányados, átlagár, szállásbevétel, hipotézisekkel Bruttó szállás árbevételi terv havi bontásban, öt év kiterjesztés Kapacitásszámítások (bevétel, ár, szoba) ismertetése és elemzése, Szegmens összetétel összefoglaló bemutatása, Szállásbevételre három akcióterv kidolgozása, Összes szállás táblázatban és grafikusan megjelenítése V. „Szállodai vendéglátás árbevételi terve” Marketingterv alapján, tevékenységek, részlegek, üzletek, szegmensek, vendégstatisztika szegmensenként eladott étkezés, átlagár, bevétel Bruttó árbevételi terv havi bontásban, legalább öt alszegmens kidolgozásával, öt év kiterjesztés, Árképzés, árelemzés, számszaki mutatószámok és feladatok alkalmazása, elemzések a dolgozatban VI. „Szállodai egyéb tevékenységek árbevételi terve” Marketing terv alapján, - szegmensek maghatározása, - eladott szolgáltatások, árak, bevételek, típus és egyéb bevételek, szálloda bevételi tervének összesítése, bevételek nettósítása, A szálloda bevétel gazdálkodásának elemzése Tevékenységek, szegmensek és üzletek szerinti mutatószámok, bemutatása és elemzése.

Kiemelések – akciók – prezentációk Doc formátum 750 (730-760) szó három oldal Grafikon, kép kell, de nem számít oldalszámba Hivatkozások Harvard Szakdolgozat formai elvárásai Bemutatások időrendje az előadásokat követi Minden hallgató választ vagy javasol egy témát

Határidők - teljesítések Kiemelések (Virtuális szálloda terveiből releváns tényezők kiemelése, 750 szó) IT rendszerek és kapcsolataik, munkaállomások száma és helye Virtuális szálloda értékesítési csatornái és szegmensek indoklással Szálloda disztribúciós felületek kiválasztása indoklással Tíz szegmens és szálloda prior szegmensei indoklással Kínálati árképzés részletes bemutatása Csomagár képzés bemutatása Dinamikus árképzés bemutatása Mutasson be tíz szállodai missziót értékelje és indokolja Vendégpanasz kezelés formalizált lehetőségei Szegmens tábla megoszlásra szállás, kiadott, vendégéjszaka, bevétel Kapacitások Ft és %, ár, volumen, bevétel Virtuális szálloda bevételnövelésének lehetőségei, indoklással Egy balatoni gyerekbarát szálloda a szabadidős bevételét szeretné növelni. Dolgozzon ki bevételi terveket tartalmazó akcióterveket, a hozzátartozó értékesítési lehetőségekkel, árazott termékekkel, és a vendégszegmens változásaival. Szálláshely mutatószámok, indoklással 15 db Ismertesse a szállodaipar fejődési szakaszait a specializálódási folyamatát

Határidők - teljesítések Akcióterv készítése tíz lépésben, rövid 3-4 soros indoklással lépések 750 szó 16. Piaci célok megfogalmazására 17. Éves üzleti terv készítés folyamatára 18. Megosztási, beszerzési, kínálati és átlagárak értelmezése 19. Növelje az átlagárat a kínálati árak emelése nélkül 20. Ismertesse a szakmai csoportosítási lehetőségeket indoklással 21. Értékesítési szervezet kialakítása indoklással 22. Virtuális szálloda árkapacitás növelése x %-ponttal 23. Virtuális szálloda szállásszegmensének átszegmentálásra 24. Virtuális szálloda bevétel kapacitás növelése x %-ponttal 25. Gyógy-szálloda, piaci célja a szállodai vendéglátás területén az egy vendégre jutó extrafogyasztás növelése 26. Extra fogyasztás növelése wellness szegmensben 27. Termelékenység növelés lehetőségei, indoklással 28. Franchise szerződés bevezetése, szintek, díjak és döntés indoklással 29. Bérlet, lízing, management, franchise eltérései indoklással, díjakkal 30. Adjon tanácsot a franchise szerződés lehetséges kiterjesztésének hatásairól

Határidők - teljesítések Akcióterv 2 készítése tíz lépésben, rövid 3-4 soros indoklással 750 szó 31. Mutassa be, a szállodavezetés és a szállodagazdálkodás esszenciális területeit elméleti összefüggéseit a vezetés integrációjával 32. Szállodák kínálat és kereslet alakulásának trendjei 2006-2012 Vázoljon a lehetséges célokat, a kialakítható terveket, példákkal szemléltetve 33. Mutassa be a virtuális szálloda pozicionálására vonatkozó stratégiát és indokolja milyen piaci kommunikációt valósítana meg 34. Rendezvénypiac szerepe a szállodafejlődésben 35. Budapest vonzáskörzetében termál-szálloda piaci szegmentálás ismérvei, szegmensei 36. Szállodai honlap ismérvei, internet , web, elvárások, SEO, REO 37. Értékelje az eltérő turisztikai és törzsvendégkártyák használatát és promóciós hatásait tulajdonosi körök szerint 38. Egészségturizmusra specializálódott szállodák fejlődése 39. Mutassa be a szállodák karbantartási tevékenységét, részlegét, feladatait 40. Mutassa be a szállodák adminisztrációs tevékenységét, részlegét, feladatait 41. A turizmusvállalkozásra ható külső környezeti tényezők 42. Turizmus lokális és globális piaci környezete