A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Advertisements

A kölcsönös befolyásolás
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Személyes Fejlődés és vezetői értékek
A kolerikus vérmérséklet
Informatikai tudásleképezés paradigmái és problémái Szekeres András Márk.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
A testületi munka szervezési, vezetési módszerei 1. RÉSZ EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU) Magyar Tagozat KÉPZŐ-TRÉNING.
Csoport munka.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
1.Számú Elnöki (ecchi)gőzfürdő terv. -Ki ne álmodozott volna az anime és manga rajongók közül, hogy egy napon majd eljut Japánba és személyesen megismeri,
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Bármilyen hülyeségnek tűnik, de működik. Próbáljátok ki!
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
A SIKERES ÉLET TITKA.
B EFOGADÓ MUNKAER Ő PIACI POLITIKÁK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK Krémer Balázs
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Gondolatfoszlányok és aforizmák gyűjteménye
Elbukni... Kudarcot vallani... Csődöt mondani... Taccson lenni...
A boldogság mint mellékhatás
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Hatalomfelfogások, a hatalom minőségei és a hatalomgyakorlás eszközei
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
"Keresd az életben mindig a szépet
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Szociális tanulás formái
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Fülemüle informatika verseny
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
A tanácsadó és a mentor szerepe
AZ ÉLET ÉVSZAKAI Volt egy öreg ember, akinek volt négy fia. Hogy a fiai világot lássanak és tanuljanak elküldte őket a messzi távolba egy körtefa felkutatására.
1. Mindig legyen egy dosszié a kezedben Azok a dolgozók mindig keményen dolgoznak, vagy éppen értekezletre igyekeznek… Akinek nincs semmi a kezükben,
Objektumok. Az objektum információt tárol, és kérésre feladatokat hajt végre. Az objektum adatok (attribútumok) és metódusok (operációk,műveletek) összessége,
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
1. Kedvelte őket az egész nép ApCsel. 1:42-47 (47/a) „… és kedvelte őket az egész nép.” χαρις (khárisz):- kegyelem (mint örömteli jutalom),
Minőség menedzsment 6.előadás
Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések HOGYAN HASZNÁLD A PTC OLDALAKAT?
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
ban született a francia Le Haye-ben - jezsuita és katonaiskolában tanult - sokat utazott, pl. Magyarországon is - Ulm-ban misztikus álmot látott:
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Egyik évben legjobb barátok lehettek,
Nevelés és nevelői attitűdök
Első Analitika I.1. Az állításelmélet újrafogalmazása „Protaszisz az a mondat, ami valamit valamiről állít vagy tagad.” „Lehet egyetemes, részleges (en.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
A munkával való elégedettség
A vezetésről.
Engedelmesség Milgram kutatása A kísérleti személyek 2/ 3-a úgy volt irányítva, hogy azt higgyék sérülést okoznak más emberi lénynek Az eredmények megismétlődtek.
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
Filozófiatörténet előadások 1I.
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Az Élet Vonata Olvastam egy könyvet, ahol az életet egy vonatutazáshoz hasonlították. Nagyon érdekes olvasmány.
Talán érdemes erre figyelmet fordítani! Én tudom, hogy igaz amit elmondok, de nem kívánhatok több szavahihetőséget magamnak, mint bármely más embertársam.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Jézusról szól Erika F Puni, PhD Stewardship Ministries Director General Conference.
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Hatalom és szervezeti politika
A lelkigondozott védekezései
Imádkozz az Észak-Koreában élő gyermekekért!
Előadás másolata:

A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU) Magyar Tagozat KÉPZŐ TRÉNING

A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU) Magyar Tagozat KÉPZŐ TRÉNING 1. RÉSZ „A FLOWAKTIVITÁS RÖVID ÉS ÉRTHETŐ MEGHATÁROZÁSA”

Egy flow aktivitás szakértő az alábbiakat mondja: "A flow aktivitás lényegének megértéséhez nagyon sok előzményt kell megismerni, és ezért gyakran kapok olyan kérést, hogy próbáljam meg röviden és érthetően megmagyarázni, hogy tulajdonképpen mi is a flow aktivitás. Ilyenkor azt szoktam mondani, hogy: A flow aktivitás az embernek egy kellemes állapota, melyben külső befolyásolás nélkül a tőle telhető leghatékonyabban képes cselekedni. A válasz természetesen a legtöbb kérdezőt nem elégíti ki, mert azonnal jön a következő kérdés, vagy gyakran egy egész sor újabb kérdés: •Hogyan kerül az ember a proaktivitás állapotába? •Miért képes az ember a flow aktivitás állapotában kiemelkedőbb teljesítményekre, mint normál állapotában? • Miért nincs az ember állandóan a flow aktivitás állapotában, ha az annyira jó? •Mindenki képes a flow aktivitás állapotába kerülni, vagy csak a kivételesek? •Bármikor képes az ember a flow aktivitás állapotába kerülni, vagy csak valamilyen meghatározott időpontban? Stb.” „A FLOW AKTIVITÁS RÖVID ÉS ÉRTHETŐ MEGHATÁROZÁSA”

„A tudás gyökerei keserűek, de a gyümölcsei édesek”

„A tudás gyökereikeserűek, de a gyümölcseiédesek”

A FLOW AKTIVITÁS ELSAJÁTÍTHATÓ TULAJDONSÁG • Az, aki igazán élni akar a flow aktivitás nyújtotta lehetőségekkel, meg kell, hogy „küszködjön” a flow aktivitás alapelveinek megértésével és el kell fogadnia, hogy eredményes érvényesülésünkhöz sokkal inkább az EQ-ra, mint az IQ-ra támaszkodhatunk. • A flow aktivitást, mivel tanult tulajdonságunk, csak akkor tudjuk eredményesen kialakítani magunkban, ha pontosan ismerjük kialakulásának feltételeit, és mivel a flow aktivitás során jelentkező hatékonyságnövelés forrása a bennünk felhalmozódott érzelmi-tudástőke, nagy figyelmet kell fordítanunk érzelmi képességeink fejlesztésére.

„A tudás gyökerei keserűek, de a gyümölcsei édesek”

Mit mondanak azok, akik elvégezték a flow aktivitás fejlesztő tréninget: 1. "Én, már a flow aktivitás tréning előtt is törekedtem arra, hogy valahogyan "ráhangoljam" magamat a munkára, de a tréning alatt értettem meg pontosabban, hogy a flow feltételeket hogyan kell megteremteni."

Mit mondanak azok, akik elvégezték a flow aktivitás fejlesztő tréninget: 2. "A tréningre csak azért mentem el, mert a főnököm ragaszkodott hozzá. Amikor a tréning elején a tréningvezető azt mondta, hogy a flow aktivitás beleélést igényel, már biztos voltam benne, hogy ez a tréning is, mint a legtöbb csak valami "süket duma”. A Csikszentmihályi flow elmélete azonban nagyon meglepett, korábban nem hallottam róla. A flow elmélet megismerése után egyre, másra jutottak eszembe saját sikereim és kudarcaim. A tréning második napján már én voltam a legaktívabb, nyugodtan mondhatom, hogy flow aktivitásban töltöttem az egész tréninget."

Mit mondanak azok, akik elvégezték a flow aktivitás fejlesztő tréninget: 3. „Én egyik munkatársamtól hallottam először a flowaktivitásról. Azt hittem, hogy a munkatársam ugratni akar a flow aktivitással, de amikor személyesen tapasztaltam, hogy munkatársamat szinte kicserélték, olyan mértékben megváltozott a viszonya a munkához, és egyre eredményesebb és elismertebb lett, akkor kezdtem érdeklődni a flow aktivitás iránt. Ma már nekem is a természetemmé vált.”

„A tudás gyökerei keserűek, de a gyümölcsei édesek”

A másokra hatás főbb lépcsői: Kérés Sok mindent elérhetünk egyszerű kéréssel Befolyásolás "befolyásolás az a folyamat melynek során hatni tudunk másokra, hogy változtassák meg attitűdjüket, mindenféle erőszak és formális hatalom nélkül.” Megnyerés Valaki bizonytalankodik, hogy megtegyen valamit, vagy nem és befolyásolással megnyerjük, hogy tegye. Meggyőzés Valaki belső indíttatásból nem akar valamit megtenni, de a mi befolyásunk eredményeként megteszi. Utasítás Formális hatalmunk alapján utasítunk valakit, hogy tegyen meg valamit, amiért ellenszolgáltatást kap. Parancs Formális hatalmunk alapján parancsoljuk, hogy valaki ellenszolgáltatás nélkül tegye meg, amit akarunk. Erőszak Hatalmi és erőfölényünk alapján súlyos fenyegetéssel kényszerítünk valakit, hogy ellenszolgáltatás nélkül tegye meg, amit akarunk.

„Utasítás az a folyamat, melynek során hatni tudunk másokra, hogy változtassák meg attitűdjüket, formális hatalom vagy kényszerítő erőszak alkalmazásával” UTASÍTÁS

BEFOLYÁSOLÁS A testületek vezetőj ének, mivel "vezetői kényszerítő" eszközökkel nem rendelkezik, a vezetés legfőbb eszköze a befolyásolás. FELIDÉZÉS

„ B efolyásolás az a folyamat, melynek során hatni tudunk másokra, hogy változtassák meg attitűdjüket, mindenféle erőszak és formális hatalom nélkül.” BEFOLYÁSOLÁS

FLOW AKTIVIÁS A testületek tagjai KEZDEMÉNYEZÉSIKÖTELEZETTSÉGEIKNEK a flow aktivitásuk folyamatos fejlesztésével tudnak eleget tenni.

„flow aktivitás az a folyamat melynek során hatni tudunk önmagunkra, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el, mindenféle külső befolyásolás, erőszak és formális kényszerítés nélkül.” FLOW AKTIVITÁS

A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU) Magyar Tagozat KÉPZŐ TRÉNING 1.RÉSZ VÉGE „A FLOWAKTIVITÁS RÖVID ÉS ÉRTHETŐ MEGHATÁROZÁSA”