ARAB SZÁMOK 1 2 4 013456… 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Ötvös Zsolt 13DK. Oktober.6.án indultunk 6-an Németországba gyakorlatra Márton Zsuzsanna tanárnővel. Hosszú út után megérkeztünk észak-németországba.
Advertisements

Jó szórakozást kívánok mindenkinek;
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Stacionárius és instacionárius áramlás
A pillangó tanítása Egy nap egy kis pillangó látszott egy félig nyitott selyemgubóban. Egy férfi ült mellette, és nézte a pillangót néhány óráig, ahogy.
Szakíts magadnak egy kis időt, hogy elolvasd ezt az üzenetet,
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
A történelem legnagyobb személyisége Jézus Krisztus volt.
Exponenciális és logaritmikus függvények ábrázolása
Az antikvitás akropolisz.
Rheumatoid arthritis.
Belső memóriák tipusai
A nemzetközi kapcsolatok történeti gyökerei I.
Általános lélektan IV. 1. Nyelv és Gondolkodás.
SÍKLAPÚ TEST METSZÉSE SÍKKAL.
Arab, iszlám kultúra,művészet
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
European Computer Driver Licence
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Mi jöhet még? Egy csaj története. De felnéztem és láttam hogy Kentin megakar csókolni…
Mérnöki Fizika II előadás
Az elemek periódusos rendszere
(tömegpontok mozgása)
Az életközépút válsága: teljes összeomlás vagy egy új esély?
„Nagyító alatt” A GrafoKom - projektek során használt írásvizsgálati metódusról.
Másik Petra, Másik Petra,Szaud-Arábia.
Az ember tragédiája 20/B.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
AZ ÍRÁS Ókori Róma írása.
Arab, iszlám kultúra,művészet
„A CIGÁNYOKKAL NEM LEHET BÉKÉSEN EGYÜTTÉLNI” Az önkormányzati vezetők szerint, a cigányok által is lakott települések közel HARMADÁN (31%) a nem romák.
Az Úr irgalma végtelen, Ezt folyton érzem én; Habár nincs semmi érdemem, Ő mégis hord kezén. Nincs arra szó, sem gondolat, Mi jóval áld az Úr; Ha lankadok,
Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések HOGYAN HASZNÁLD A PTC OLDALAKAT?
Nevelés az ókorban Egyiptom Róma Görögország.
EGYIPTOM.
Salamon temploma 11/C.
Szent Ágoston hatása a kálvinizmusra
A történelem legnagyobb személyisége Jézus Krisztus volt. Mózes első könyve 1:1 A Biblia legelső mondata ez: Kezdetben teremtette Isten a mennyet és a.
013456… A számok A számok, amiket írunk, algoritmusokból állnak (1, 2, 3, 4 stb.), melyeket arab algoritmusoknak nevezünk, megkülönböztetve őket.
A függvény deriváltja Digitális tananyag.
Számrendszerek kialakulása
A tanulói jelentés.
Gazdaság és társadalom változása a korai középkorban
Kenyér kihűlése Farkas János
Szabályalapú következtetés III. dr. Istenes Zoltán ELTE -ÁSZT 2001 november.
A nyelvi jel és jelrendszer
Lakosság létszámának változása Farkas János
Hogyha lábam megbotolna, Jézus van velem, És erős kezébe fogja
A természetes számok szorzása
Készítette: Ipacs Cintia
Adatszerkezetek és algoritmusok 2008/ Algoritmus Az algoritmus szó eredete a középkori arab matematikáig nyúlik vissza, egy a i.sz. IX. században.
Hogyan tanulok? 5/8.
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
1 A számítógépek tárolói. 2 Memória Memóriaszó  A tárak olyan egységei, melyek egyetlen művelettel kezelhetők.  A legrövidebb memóriaszó a byte (bájt)
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Trágyázási terv készítése
Itália meghódítása ( Kr. e. IV-III. sz.)
Készítette: VChris Közreműködött: CsacsaS
ARAB SZÁMOK … 5.
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
I. generáció II. generáció III. generáció IV. generáció
ARAB SZÁMOK … 5.
A KÖZÉPKORI EGYHÁZ KIALAKULÁSA.
Ókor Egyiptom Róma Görögország.
A KÖZÖS AGRÁRPOLITIKA TÖRTÉNETE I.
"Comenius iskolai együttműködések városunkban "
I. Szelő tétel és szerkesztése
4. A FÖLD SZFÉRÁI.
Közgazdászpalánta verseny
Az ókori Olümpia romjai
Előadás másolata:

ARAB SZÁMOK 1 2 4 013456… 5

Ha a római számok esetében (I, II, III, IV, V, VI, Ha a római számok esetében (I, II, III, IV, V, VI,...) létezik egy kapcsolat a forma és a tartalom között, az arab számoknál ez a logika nem lelhető fel... 1 2 4 013456… 5

Vagy mégis? 1 2 4 013456… 5

Ebből a szempontból az arabok sokkal rafináltabbak voltak, mint római „kollégáik” 1 2 4 013456… 5

Tudni kell, hogy kezdetben az arab számokat is szögletesen „vésték” Tudni kell, hogy kezdetben az arab számokat is szögletesen „vésték”...-nem nehéz megérteni, miért. 1 2 013456… 4 5

Később, az íróeszközök tökéletesedéde és az irás gyorsulása folytán „lekerekedtek” a szögletek 1 2 4 013456… 5

Lássuk hogy néztek ki kezdetben az arab számok, Lássuk hogy néztek ki kezdetben az arab számok, ...és a megalkotásuk logikája! 1 2 4 013456… 5

1 szög 2 szög 1 2 4 013456… 5 3 szög 4 szög

1 2 5 szög 6 szög 4 5 013456… 7 szög 8 szög

1 2 4 013456… 5 9 szög

És a legérdekesebb: 1 2 4 013456… 5

Egy szög sem! 1 2 4 013456… 5

Tanulság: Amig élünk tanulunk! 1 2 4 5 013456…

Vége 1 2 4 013456… 5