REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR november 5
Barát Tamás Főiskolai adjunktus KJF REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR november 5
A “Civil-szféra” főbb területei: •Civil-, non-profit szervezetek •Kulturális-, sport-, egyéb szervezetek •Társadalmi -, szakmai - szervezetek, •Pártok, •Egyházak, •Szakszervezetek, illetve ezek intézményei •u.n. "NGO" (non-governmental organisations) szervezetek
A Társadalmi Célú Kommunikáció fő területei: •Életterünk a társadalom problémái, ideológiák, politika, szocializáció, szociális biztonságunk
A Társadalmi Célú Kommunikáció fő területei: •Egészségünk Egészséges életmód, megelőzés, egészségvédelem, (dohányzás, alkohol stb.) család-, nő-, gyermek- és ifjúságvédelem beleértve: a társadalombiztosítást (egészségügy, ellátó rendszerek, mentők, Egészségpénztárak, Nyugdíjbiztosítás ) stb.
A Társadalmi Célú Kommunikáció fő területei: •Társadalmi biztonságunk: élet, vagyon, közbiztonság beleértve: rendőrség, közlekedés, baleset, tűzoltóság
A Társadalmi Célú Kommunikáció fő területei: •Környezetünk környezet- és természetvédelem, energia-felhasználás, takarékosság
A PR tevékenység legfontosabb területei A PR alapformái Üzleti- verseny-, non-profit-, közéleti szféra Külső PR Belső PR Corporate PR Termék, Munkatársi Tulajdonosi Szolgáltatás, Kapcsolatok Kapcsolatok Tevékenység PR
„A Public Relations célja, az egyének, a szervezetek és környezetük közötti - kölcsönös előnyökön alapuló - kommunikációs kapcsolatok alakítása. A PR irányítási funkció.” MPRSZ
„A Public Relations = egy szervezet kommunikációjának szervezése.” Anne van der Meiden
„A Public Relations tevékenység = 1. A közvélemény tájékoztatása. 2. A közvélemény meggyőzése. 3. Törekvés az intézmény és a közvélemény, illetve a közvélemény és az intézmény közötti magatartás koordinálására.” ”A PR a kölcsönös megértés a cégek és közönségük között.” ”A PR a kölcsönös megértés a cégek és közönségük között.” Edward L. Bernays
„A Public Relations híd a kölcsönös megértéshez.” Sam Black
„A PR szakember, a tolmács a hídon” Public Relations a kibocsátó a befogadó az üzenet a hírértékû üzenet a visszacsatolás
Beszélj a környezeteddel (a közvéleménnyel, a közönséggel) arról, amit megtettél, megteszel, vagy tenni akarsz, mondd el nekik céljaidat, a tájékoztatás útján vondd be őket a tevékenységed alakításába! Barát Tamás
Szervezeti kultúra Szervezeti identitás Szervezeti Image Szervezeti Design
Köszönöm figyelmüket!