Látvány-csapatsport támogatás elszámolása(áttekintés)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER, kifizetési kérelmek.
főigazgató-helyettes
A látvány-csapatsportágak támogatásához kapcsolódó társasági adó kedvezmény szeptember 16. Hadas Ildikó mob:
2012. március 20. Tájékoztatás a látvány-csapatsport támogatást érintő változásokról.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Béren kívüli jutatások 2012 IVSZ Badak Béla okl.könyvvizsgáló
A Nemzeti Sport Intézet szerepe a támogatási rendszerben
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
A pénzügyi elszámolhatóság kérdései
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
Pályázatok pénzügyi tervezése
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Nemzeti Civil Alapprogram 2010-es pályázati év Költségvetés tervezése.
Fejlesztési Igazgatóság
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
IKSZT A támogatás igénylésének feltételeit érintő változások, aktualitások.
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
évi adatok labdarúgó csapatok száma versenyengedélyes labdarúgók száma amatőr sportszervezetek száma.
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
III. Tengely – I. forduló Térségünk nyertesei számára szervezett szeminárium Március 10. Páliné Keller Csilla.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
A sportfinanszírozás közvetett állami támogatásának új modellje
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
Látvány-csapatsportágak támogatási rendszere Labdarúgás.
Soós Andrea koordinációs igazgató Papp Miklós projektvezető
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
A pénzügyi tervezés és elszámolhatóság kérdései TÁMOP /1 (KMR) és TÁMOP /2 (KONV) A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Egyházak számvitele Horányi Márton. 296/2013. Korm. rendelet évi CCVI. tv Törvényi háttér:
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Bérek könyvelése Schalkhammer-Kenyeres Márta
A SZÁMVITELRŐL SZÓLÓ ÉVI C. TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI
SZAKKÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁS
Alapelvek Egyszerűség, áttekinthetőség
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Közbeszerzési Hatóság
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
Előadás másolata:

Látvány-csapatsport támogatás elszámolása(áttekintés) Magyar Jégkorong Szövetség támogatott sportszervezetek tájékoztatása dr. Géczi Mariann 2012. március 9.

ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK Személyi jellegű ráfordítás Sportfejlesztési programban szereplő munkaköröket ellátó személyi jellegű ráfordításai a számviteli tv. 79. § alapján: Munkabér, munkadíj, megbízási díj Személyes közreműködés ellenértékeként kivett összeg (sportvállalkozás tagja) Személyi jellegű egyéb kifizetések (béren kívüli juttatások: pl otthoni internet, képzési támogatás, munkahelyi étkezés, lakástámogatás, helyi bérlet stb.) Bérjárulékok (TB járulék, eü. hozzájárulás, szakképzési hozzájárulás stb.) Játékosok bére, díjazása nem számolható el Hivatásos sportszervezetek esetében max. 200e EUR támogatás / 3 év (de minimis szabályok)

ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK Képzéssel összefüggő költségek a 800/2008 EK bizottsági rendelet szerint: 1. „szakképzés”: olyan oktatást tartalmazó képzés, amely közvetlenül és elsődlegesen a munkavállalónak a vállalkozásnál jelenleg betöltött vagy a jövőben betöltendő állásában alkalmazható, és olyan képesítést ad, amely nem vagy csak csekély mértékben hasznosítható más vállalkozásoknál vagy más munkaterületeken; támogatási intenzitás: 25 % 2. „általános képzés”: olyan oktatást tartalmazó képzés, amely nem kizárólag vagy nem elsődlegesen a munkavállalónak a vállalkozásnál jelenleg betöltött vagy későbbiekben betöltendő állásában alkalmazható, hanem olyan képesítést ad,amely nagy mértékben hasznosítható más vállalkozásoknál vagy munkaterületeken. A képzés akkor tekintendő „általánosnak”, ha például: a) különböző független vállalkozások együttesen szervezik, vagy ha különböző vállalkozások munkavállalói is jelentkezhetnek rá, vagy b) valamely hatóság, közjogi testület, vagy egyéb olyan testület, illetve intézmény, amely számára egy tagállam vagy a Közösség biztosította a szükséges hatáskört, azt elismeri, hitelesíti vagy jóváhagyja. támogatási intenzitás: 60 %

ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK Képzéssel összefüggő költségek Oktatók személyi jellegű költségei Oktatók, résztvevők utazási és szállásköltségei Képzési projekthez közvetlenül kapcsolódó anyagok, fogyóeszközök Tanácsadói szolgáltatási díjak Eszközök, berendezések amortizácíója Képzésben résztvevők személyi jellegű ráfordításai

ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK Versenyeztetéssel összefüggő költségek támogatása Amatőr sportszervezet részéről – a szakszövetség részére –fizetendő díjak, kiadások: Csapat- és egyéni nevezési díj Bírók, játékvezetők, szakszövetségi ellenőrök díjazása és költségtérítése Szakszövetségi tagsági díj Pályahitelesítés díja Játékengedélyek kiállításának díja Igazolási, átigazolási díjak Versenyeztetéssel összefüggő költségek támogatására az országos sportági szakszövetség nyújthat be sportfejlesztési programot, de a támogatást kizárólag az amatőr sportszervezetek fenti költségeire használhatja díjcsökkentés, vagy díj-visszatérítés útján.

ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK Tárgyi eszköz beruházás, felújítás (nem teljes körű felsorolás) Edzésen, mérkőzésen a felnőtt sportolók által használt sportfelszerelés, sporteszköz, A kötelező adatközlés miatti honlap-fejlesztés költsége Sportcélú ingatlanra irányuló építési beruházás (közoktatási, felsőoktatási intézmény tornatermét, sportcélú ingatlant is ideértve) Biztonság-technikai fejlesztések / akadály-mentesítés Legalább egy látvány-csapatsport felkészülési, edzési, versenyeztetési feltételeit javító beruházás, felújítás Ingatlanhoz kapcsolódó vagyoni értékű jog és személygépkocsi a 2012-2013 támogatási időszaktól kezdődően kizárva! 10 millió Ft feletti építési beruházás esetén nyílt pályázat és utófinanszírozás!

ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK Utánpótlás-nevelés költségei Sportfelszerelés, sporteszköz (mezek, labdák, sportruházat, stb), felkészítéssel, edzőtáboroztatással és versenyeztetéssel közvetlenül összefüggő személyszállítás, szállás és étkezés költsége, munkaidejét tekintve legalább 75%-ban utánpótlásban közreműködő sportszakember személyi jellegű ráfordítása, Sportlétesítmény, sportpálya bérleti díja –az igazolt használat alapján, logisztikai feladatok ellátásával összefüggő gépjármű –kivéve a személygépkocsi és a motorkerékpár –bérleti díja, Sportorvos által igazolt gyógyszerek, diagnosztikai eszközök, gyógyászati segédeszközök beszerzése, a verseny, mérkőzés nevezési költsége, utánpótlás mérkőzés / esemény / verseny rendezésével kapcsolatos közvetlen költségek (ideértve: mentő, biztonságiak, játékvezetők, szövetségi ellenőrök díja), utánpótlás-korú sportszakemberek (játékvezetők, versenybírók) kiválasztásával, felkészítésével, képzésével kapcsolatos költségek, a versenyengedélyek, játékengedélyek kiállításának díja.

TÁMOGATÁSOK FELHASZNÁLÁSA A támogatást jogcímenként elkülönített bankszámlán kell tartani. Az elkülönített számláról kifizetést kizárólag a jogszabályban meghatározott célokra, számlák vagy más bizonylat ellenében, a maximum támogatási mértéknek megfelelő arányban, az önrész együttes felhasználásával lehet költeni. Felhasználás fő szabály szerint átutalással történjen, de lehetséges készpénzben is fizetni, ilyenkor a házipénztárra vonatkozó szabályokat kell megtartani. 10 millió Ft feletti építési beruházás/felújítás támogatása esetén csak utófinanszírozás lehetséges. Közreműködői díjak a támogatás 3%-áig (de összességében legfeljebb 50 millió Ft-ig) számolhatók el .

ELŐREHALADÁSI JELENTÉS 1. Naptári negyedévenként tájékoztatni kell az ellenőrző szervezetet: A befolyt támogatás összegéről, A már felmerült költségekről. A program megvalósításának lépéseiről (már beszerzett eszközök, megvalósult események stb. bemutatása). 2. Alapesetben számlákat / szerződéseket nem kell mellékelni. 3. Amennyiben a Nemzeti Sport Intézet ezt külön kéri, az előrehaladási jelentésekhez tételes bizonylati elszámolást (számlák, szerződések, stb.) is mellékelni kell. 4. Helyszíni ellenőrzés bármikor lehetséges.

ELSZÁMOLÁS & ZÁRÓ PÉNZÜGYI JELENTÉS 1. Az elszámolási időszak lezárását követő 30 napon belül (vagyis július 30-ig) záró jelentést kell benyújtani A felmerült költségekről (számlák, számviteli bizonylatok, a kiadásokat alátámasztó dokumentumok mellékelésével) Az ehhez igénybe vett támogatás mértékéről (pénzügyi teljesítés bizonylatolása) A fel nem használt támogatás rendelkezésre állásáról 2. 20 millió Ft feletti támogatás esetén a zárójelentést könyvvizsgálóval is hitelesíttetni kell. A könyvvizsgálónak a felvett támogatás mértékéig vagyoni felelősséget kell vállalni, amelyet érvényes felelősségbiztosítással kell fedezni (max. 500 millió Ft-ig). 3. A jogosulatlanul felvett támogatás adók módjára behajtható, illetve a sportszervezet súlyos szankciókkal sújtható. (legfeljebb 3 évre a sporttámogatási rendszerből kizárható)

Elszámolási dokumentáció tartalma Szakmai beszámoló Pénzügyi elszámolás összesített elszámolási táblázat (R. 1. sz. melléklet) könyvvizsgáló által hitelesítendő adatok (R. 2. sz. melléklet) Számviteli bizonylatok (záradékolva, fénymásolva, hitelesítve) Számviteli bizonylatokat alátámasztó dokumentumok (elszámolási útmutatóban kiadásonként részletezve) Könyvvizsgáló felelősségbiztosítási kötvénye Bankszámlatörténet

Szükség esetén, legfeljebb két alkalommal hiánypótlásra kerülhet sor ELLENŐRZÉS Ellenőrző szervezet az elszámolási dokumentációt 60 napon belül megvizsgálja Szükség esetén, legfeljebb két alkalommal hiánypótlásra kerülhet sor Az elszámolás elfogadásáról, vagy elutasításáról az ellenőrző szervezet értesíti az országos sportági szakszövetséget

A FEL NEM HASZNÁLT TÁMOGATÁS A támogatott szervezet köteles bankszámláján tartani és ezt igazolni Az ellenőrző szervezet felhívására a Magyar Állam részére meg kell fizetni A sportfejlesztési program meghosszabbítására vonatkozó kérelmet lehet előterjeszteni a jóváhagyó szervezetnél (a jóváhagyott programmal tartalmában egyező felhasználás)

A FEL NEM HASZNÁLT TÁMOGATÁS A támogatott szervezet köteles a fel nem használt támogatást a sportpolitikáért felelős miniszter által megnevezett közzétett számlára befizetni, az összeget az up nevelés központi költségvetési támogatására kell fordítani. Amennyiben a fel nem használt támogatás a jóváhagyott sportfejlesztési program 20 %-át meghaladja, a 20%-on felüli részt a jegybanki alapkamat terheli. Országos sportági szakszövetség a támogatás értékének 20 %-át, kamatozó tartalékként a támogatási időszakot követően is felhasználhatja a sportfejlesztési programjával azonos célra.

Első megvalósult beruházás

Köszönöm megtisztelő figyelmüket. Dr Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Dr. Géczi Mariann Nemzeti Sport Intézet Tel: 06-1-422-35-23 gm@nupi.hu Budapest, 2012. március 9.