Szakmai találkozó Salgótarján, október 9.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Nyitórendezvény. Program 10:00-12:00 A megvalósítói csoportok rövid szakmai bemutatása 12:00-13:00 Ebéd 13:00-13:15 Sajtótájékoztató 13:15-14:00 Projektinformációs.
FASORI LABORGYAKORLATOK
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Záró konferencia Pályázati cél Az iskolás korú gyermekek, tanulók természettudományos érdeklődésének felkeltése, ismereteik mélyítése.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Barcsák Marianna - KPSZTI
Tervezési folyamat.
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Szakmai találkozó Salgótarján, 2013. október 9. TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0024 „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a Bolyai János Gimnázium és Szakközépiskolában” Szakmai találkozó Salgótarján, 2013. október 9.

MEGVALÓSÍTÁS LÉPÉSEI Közbeszerzések, „szabadkézi” beszerzések előkészítése (pl. labor kivitelezése, eszközök, bútorok, pedagógiai tanácsadás, pedagógus továbbképzés, tartalomfejlesztés, adminisztrációs szoftverek) A labor kialakítása A laborfelszerelés beszerzése A projektben támogatott kísérletek kifejlesztése (kísérlet leírások, szaktanári segédlet, tanulói munkafüzet) Pedagógus továbbképzések lebonyolítása Disszemináció (szakmai napok, bemutató napok megrendezése) Órarend kialakítása, logisztikai, tanulásszervezési feladatok ellátása (bevont intézmények tanulóinak szállítása, helyettesítés, stb.) Természettudományos órák megtartása a saját intézmény és a bevont intézmények tanulói számára

A fejlesztés hatásai A laboratórium tevékenysége nyomán a diákok természettudományos kompetenciájának fejlesztése mellett: növelni kívánjuk a természettudományos pályát választó tanulók számát (érettségizők száma), fejleszteni kívánjuk a tanulók természettudományos intelligenciáját, lehetőséget kívánunk biztosítani arra, hogy a szaktanárok és a diákok egy korszerűen felszerelt laboratóriumban dolgozzanak.

A fejlesztés hatásai a gyakorlati munkák és kísérletek gyakoriságának növekedése, tehetséggondozás támogatása, a kevésbé érdeklődő diákok attitűdjének megváltoztatása, a természettudományok tekintélyének növekedésehatása a pályaválasztásra, a fenntartható fejlődés szellemiségének, a környezettudatos, környezetbarát szemléletnek az elmélyülése, a helyi társadalomi életbe való jobb beágyazódás elősegítése (kapcsolat a döntéshozók, civil szervezetek, kutatóintézetek munkatársai, diákok között)

A fejlesztés hatásai A helyi társadalomi életbe való jobb beágyazódás: az iskolák közötti együttműködés fejlődése, egymás munkájának megismerése, nagyobb összhang, jobb szakmai együttműködés az általános és középiskolák között, pályázatból finanszírozott továbbképzéseken való részvétel lehetősége, a szaktanárok módszertani kultúrájának fejlődése, megjelenhet az igény az iskolák természettudományos tanterveinek módosítására, megjelenhet, ill. erősödhet az igény a szaktanárokban a publikációs tevékenység iránt.

A FEJLESZTÉS HATÁSAI jelentős előrelépés a természettudományos oktatásban, 22 tanár felkészítése a modern eszközöknek a természettudományos oktatásban történő alkalmazására, a tapasztalásra, a kísérletezésre épülő oktatás módszer nagyobb térnyerése.

INDIKÁTOROK Mutató neve Típus (kimenet/eredmény) Mértékegység Bázisérték Minimálisan elvárt célérték Célérték Célérték elérésének időpontja Mutató forrása (az adott indikátor teljesítését igazolja) Korszerűsített természettudományos laborok száma kimenet db 1 Projekt fizikai befejezése Használatbavételi engedély A konstrukció keretében kialakított laborok felhasználására kiképzett pedagógusok száma Kimenet 3 5 Tanúsítványok Az összes együttműködő partnerintézmény által összesen igénybevett természettudományos tanóra tanévenként eredmény tanóra 300 Labornapló

INDIKÁTOROK Mutató neve Típus (kimenet/eredmény) Mértékegy-ség Bázisérték Minimálisan elvárt célérték Célérték Célérték elérésének időpontja Mutató forrása (az adott indikátor teljesítését igazolja) Saját intézmény által igénybevett természettu-dományos tanóra tanévenként eredmény tanóra 40 projekt fizikai befejezése labornapló Az összes együttműködő partnerintézmény által összesen igénybevett természettudományos tanóra tanévenként a fenntartási időszak alatt 150 fenntartási időszak vége

INDIKÁTOROK Mutató neve Típus (kimenet/eredmény) Mértékegység Bázisérték Minimálisan elvárt célérték Célérték Célérték elérésének időpontja Mutató forrása (az adott indikátor teljesítését igazolja) Saját intézmény által igénybevett természettu-dományos tanóra tanévenként a fenntartási időszak alatt eredmény tanóra 40 fenntartási időszak vége labornapló

INDIKÁTOROK (ESÉLYEGYENLŐSÉG) Esélyegyenlőségi intézkedések Mértékegység Pályázat benyújtásakor érvényes érték Projekt befejezésekor tervezett érték Projektfenntartás végén tervezett érték 1. Esélyegyenlőségi munkatárs, felelős alkalmazása I/N I 2. Esélyegyenlőségi terv (foglalkoztatási ET) megléte 3. A szervezet döntéshozói, munkavállalói vagy közönsége számára esélyegyenlőségi képzést tart 4. Rendelkezik települési Esélyegyenlőségi Programmal/Tervvel; ill. a projekt illeszkedik elfogadott IVS-hoz

INDIKÁTOROK (ESÉLYEGYENLŐSÉG) Esélyegyenlőségi intézkedések Mértékegység Pályázat benyújtásakor érvényes érték Projekt befejezésekor tervezett érték Projektfenntartás végén tervezett érték 5. Az esélyegyenlőségi célcsoportot vagy annak képviselőit bevonta a projekt tervezésébe I/N bevont csoportok felsorolása I 6. Az érintett célcsoportok számára a fejlesztés eredményéhez hozzáférést a fejlesztő partnere aktívan és az esélyegyenlőségi célcsoport(ok) képviselőivel egyeztetett módon segíti. I/N érintett célcsoportok felsorolása N

INDIKÁTOROK (KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG) Környezeti fenntarthatósági szempontok Mértékegység Pályázat benyújtásakor érvényes érték Projekt befejezésekor tervezett érték Projektfenntartás végén tervezett érték 1. Környezetvédelmi/fenntarthatósági megbízott vagy környezeti nevelési, fenntarthatóság-oktatási felelős, munkacsoport kijelölése (ha erre nem kötelezett) I/N N 2. Fenntarthatósággal kapcsolatos tudásmegosztáson részt vett munkavállalók aránya fő/ összlétszám 40 50 3. A tudásmegosztás (képzések, műhelyek, konferenciák, megbeszélések, stb.) választott körülményei I

INDIKÁTOROK (KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG) Környezeti fenntarthatósági szempontok Mértékegység Pályázat benyújtásakor érvényes érték Projekt befejezésekor tervezett érték Projektfenntartás végén tervezett érték 4. Környezeti szempontokat alkalmaz az eszközök, termékek, alapanyagok, szolgáltatások beszerzésénél I/N N I 5. Helyszínválasztáskor környezetbarát közlekedés (elérhetőségi) szempontok érvényesítése 6. Önkéntes gondnokság: működési területen a kulturált, tiszta környezet fenntartásának segítése m2

INDIKÁTOROK (TERÜLETI KOHÉZIÓS SZEMPONTOK) Mértékegység Pályázat benyújtásakor érvényes érték Projekt befejezésekor tervezett érték Projektfenntartás végén tervezett érték 1. A képzési anyagban szerepelnek hely-és térség specifikus ismeretek I/N N I 2. Helyzetelemzésben, szükségletfelmérésben térség-specifikus részek kialakítása

KÉPZÉSEK TEMATIKÁJA 1. A természettudományos labor használatára felkészítő képzés bemutatja a laborban végezhető kísérletekhez a pedagógiai-módszertani , oktatástechnikai lehetőségeket alapfokú és középfokú intézmények tanárai számára a Nemzeti Alaptanterv „Ember a természetben” valamint a „Földünk környezetünk” műveltségi területekhez igazított kísérleti mintákba ad betekintést balesetvédelem a laborban Időtartam: 30 óra Résztvevők száma: 22 fő Résztvevők köre: középiskolás és általános iskolás pedagógusok, laborvezető, laboráns A megvalósítás tervezett időpontja: 2013. december

KÉPZÉSEK TEMATIKÁJA 2. A természettudományos labor működtetésére felkészítő képzés bemutatja a laborban végezhető kísérletekhez az eszközöket, balesetvédelem a laborban a Nemzeti Alaptanterv „Ember a természetben”, valamint a „Földünk-környezetünk” műveltségi területekhez igazított kísérleti mintákba ad betekintést Időtartam: 30 óra Résztvevők száma: 1 fő Résztvevők köre: laboráns A megvalósítás tervezett időpontja: 2013. december

KÉPZÉSEK TEMATIKÁJA 3. A korszerű pedagógiai módszerek (projektmódszer) alkalmazására felkészítő képzés a projektmunka a tanítási-tanulási folyamatában alkalmazása a készség, képesség fejlesztésében a témakörök komplex feldolgozása Időtartam: 30 óra Résztvevők száma: 22 fő Résztvevők köre: középiskolás és általános iskolás pedagógusok, laborvezető, laboráns A megvalósítás tervezett időpontja: 2014. január-február

KÉPZÉSEK TEMATIKÁJA 4. Digitális tananyagok, IKT eszközök és mérés-értékelési rendszer alkalmazását segítő képzés a digitális tananyagok adaptivitása és interaktivitása az egyéni és együttes tanulásban való felhasználhatóság digitális tananyag gyűjtemények kezelése interaktív tábla felhasználási lehetőségeit az interaktív tábla kiegészítő eszközeinek használatával mérések, értékelések kivitelezése Időtartam: 60 óra Résztvevők száma: 22 fő Résztvevők köre: középiskolás és általános iskolás pedagógusok, laborvezető, laboráns A megvalósítás tervezett időpontja: 2014 tavasza

KÉPZÉSEK TEMATIKÁJA 5. Képzők képzése bemutatja a laborban végezhető kísérletekhez a módszertani lehetőségeket alapfokú és középfokú intézmények számára a Nemzeti Alaptanterv „Ember a természetben” valamint a „Földünk-környezetünk” műveltségi területekhez igazított kísérleti mintákba ad betekintést módszertani alapot nyújt a pedagógus akkreditált továbbképzés megtartásához bemutatja a természettudományos tehetséggondozás lehetőségeit balesetvédelem a laborban Időtartam: 90 óra Résztvevők száma: 5 fő Résztvevők köre: laborvezető, 4 fő Bolya-is szaktanár A megvalósítás tervezett időpontja: 2014. július

(Salgótarjáni Bolyai János Gimnázium) 12 SZAKTANÁR (Általános iskolák)   LABORÁNS LABORVEZETŐ 4 SZAKTANÁR (Salgótarjáni Bolyai János Gimnázium) 12 SZAKTANÁR (Általános iskolák) A természettudományos labor használatára felkészítő képzés 30 óra A természettudományos labor működtetésére felkészítő képzés - A korszerű pedagógiai módszerek (projektmódszer) alkalmazására felkészítő képzés Digitális tananyagok, IKT eszközök és mérés-értékelési rendszer alkalmazását segítő képzés 60 óra Képzők képzése 90 óra Óraszám összesen 150 óra 210 óra 120 óra

Salgótarjáni Városfejlesztő Kft. Köszönöm a figyelmet! Telekné Dézsi Piroska Salgótarjáni Városfejlesztő Kft. ügyvezető igazgató 20/400-3086 ugyvezeto.varosfejleszto@starjan.hu