Tutori tevékenység a gyakorlatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Egyetemi oktatók módszertani felkészítése e-learning tartalmak fejlesztésére Gödöllő, dr. Nagy Tamás.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Duális mérnökképzés tapasztalatai, támogatása Moodle rendszerrel
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Angol nyelvi kompetencia
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
E-learning alapú távoktatásos képzés
Dr. Földes Zoltán Dr. Nagy Tamás Kovács Miklós
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
1 Témafelvetés Tanulásmódszertan 2. kurzusra Papp Endre – Molnár Attila.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Kihívások és eredmények az e-learning fejlesztés során Zarka Dénes TÁMOP /1-C
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
OKJ A szakmai vizsgák. Szakmai vizsga I. Fogalmak II. A szakmai vizsga időtartama és keretei III. A szakmai vizsga feladatai, tevékenységei, és.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Jegybeírás tanszéki, oktatói felületen
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A MECHANIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK MÓDSZEREI KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSI FORMÁBAN Dr. Szász Gábor, Csuka Antal.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán Berecz Antónia, Balogh Anikó, Littvay László
Nemzeti Köznevelési Portál
GKLB_FKTM001 tantárgyi követelményrendszer
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Kompetencia alapú szakoktatás
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Előadás másolata:

Tutori tevékenység a gyakorlatban Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék kovacsm@sze.hu

A tájékoztató tervezett témái: Az e-learning rendszer bemutatása A tutori munka jellemzői A Coedu keretrendszer használata

E-learning Hagyományos oktatás A tanításra koncentrál. A tanulást segíti. Adott időközönként konzultációkra kell járni. Nem kell konzultációkra járni. Az előadó nem tud minden hallga- tónak egyénenként segítséget adni. A hallgatók személyre szabott segítséget kapnak tutortól. Mindenki a saját ritmusában halad. A siker azon múlik, hogy ki mennyit foglalkozik a tananyaggal. Azok sikeresek, akik az előadó által diktált ritmusban képesek tanulni. Az önellenőrző feladatok eredményes megoldásával fel lehet készülni a vizsgára. A vizsgán gyakran szerepe van a szerencsének is.

Milyen segítséget kapnak a hallgatók? Tananyagok, tanulási segédletek fajtái teljes tananyag jegyzet + tanulási útmutató + segédanyag jegyzet + tanulási útmutató

Milyen segítséget kapnak a hallgatók? Külön tantárgy (Proszeminárium) az e-learning alapú tanuláshoz A tárgy tartalma: A Coedu keretrendszer használata Tanulás-módszertani tanácsok A papír alapú tananyagok mellé komplex tanulási segédletet adunk. Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. A segédlet az Interneten keresztül érhető el. Letöltve Internet nélkül is használható.

Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Követelményrendszer Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Követelményrendszer Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Követelményrendszer Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Követelményrendszer Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

A vizsgák legfontosabb jellemzői A vizsgák ellenőrzött körülmények között, számítógépes környezetben folynak. A vizsgafeladatok pontosan megfelelnek a hallgatókkal előre közölt követelményeknek. A vizsga eredményéről azonnal visszajelzést ad a rendszer.

Mit tegyenek a hallgatók az e-learningben való sikeres részvétel érdekében? a munkát a Proszeminárium tárgy feldolgozásával kezdjék, a tananyaggal adott ütemterv szerint, folyamatosan foglalkozzanak, figyeljenek a leckék elején megfogalmazott követelményekre és a tanulási útmutatóra, az írott tananyagot ezek figyelembevételével dolgozzák fel, oldják meg (szükség esetén többször is) a leckevégi önellenőrző feladatokat, a vizsgán ezekhez hasonló feladatokat fognak kapni.

Mit tegyenek a hallgatók az e-learningben való sikeres részvétel érdekében? a modulzáró feladatsorokat az internetes kurzusokon keresztül dolgozzák ki, mert a tutor csak ezek eredményének ismeretében tud tanácsot adni a továbbhaladáshoz. probléma esetén kérjenek segítséget a tutortól, (de! a hatékony munka érdekében a tutorhoz csak a tantárgyához kapcsolódó szakmai kérdésekkel forduljanak!) figyeljék a fórumon folyó kommunikációt, ahol a hallgatók megoszthatják egymással tapasztalataikat, sikereiket. a kommunikáció kizárólagos színtere a Coedu-rendszer!

A tutorok szerepe A tutorok testesítik meg az egyik legfontosabb összekötő kapcsot az egyetem és a hallgatók között. A tutorok tevékenysége jelentősen befolyásolhatja a hallgatók munkájának sikerességét. A tutorok tapasztalatai képezhetik a további tantárgyi fejlesztőmunka alapjait. A tanár és tanuló közötti jó viszony érzete a tanuló számára nélkülözhetetlen, bármilyen oktatási formáról is legyen szó. A tutornak ellensúlyoznia kell azt az érzést, hogy a hallgató a géptől tanul.

A tutor feladatai a kurzus előtt legyen tisztában azzal, hova kell fordulnia, ha a hallgatóknak technikai problémái támadnak; gondoskodjon arról, hogy rendelkezzen Internet kapcsolattal és számítógéppel a kurzus alatt; szerezze be időben a rendszerbe történő belépéshez szükséges adatokat; nézze át a kurzus tananyagát a kurzus indulása előtt; vegyen részt olyan (technikai és módszertani) tréningen, amely segíti a tutori feladatok ellátásában; sajátítsa el a „Netikett”-et (az internetes kommunikáció illemszabályait) és az „online nyelv” jellemzőit, használatának módját.

A tutor feladatai a kurzus alatt bemutatkozó levelet küld a hallgatóknak; biztatja a hallgatókat a kérdésfeltevésre, felajánlja segítségét; meghatározott időn belül válaszol a hallgatók kérdéseire; elindítja az eszmecserét a fórumon, figyeli a fórumon folyó kommunikációt, szükség esetén beavatkozik. követi a hallgatók előrehaladását, a feladatmegoldások eredményére reagálva dicsér, biztatást ad a hallgatóknak, felajánlja segítségét; a tutori felületen keresztül információkat gyűjt a kurzusról a tárgy anyagának folyamatos javításához; a vizsgaidőszakban elvégzi a vizsgával kapcsolatos adminisztrációt (jegybeírást).

A tutor feladatai a kurzus után a kurzus időtartama alatt szerzett tapasztalatai alapján javaslatot tesz a tananyaggal kapcsolatos módosításokra. a módosításokról konzultálni kell a tananyag módszertani felelősével.

Köszönöm a figyelmet!