Friss diplomások a versenyszektorban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements

Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
A MŰSZAKI-INFORMATIKAI ÉS GAZDASÁGI VÉGZETTSÉGŰ PÁLYAKEZDŐK TÉRBELI MOBILITÁSA ÉS ELHELYEZKEDÉSE A VERSENYSZFÉRÁBAN Várhalmi Zoltán - Czibik Ágnes- Dörgő.
Munkanélküli fiatalok: egy hátrahagyott generáció
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Diplomás pályakezdők a versenyszektorban Tóth István János * - Várhalmi Zoltán + „Felsoktatás és foglalkoztathatóság” Műhelykonferencia a Budapesti.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
TÁMOP B program Képzési kompetenciaprofilok bemutatása
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
ERASMUS: Nagy lépésekkel Európába Külföldi tanulmányok szerepe az életpálya-tervezésben ERASMUS Információs Nap - NYME SEK december 7.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG VIII. VÁNDORGYŰLÉSE Debrecen, november Az idegennyelv-oktatás szerepe a szervezeti és regionális versenyképességben.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
© "VERSENYKÉPESSÉG–FEJLŐDÉS–REFORM" konferencia november 7-8 KOMPETENCIA SZÁMVITELI ALAPOK dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r.
Kuti Zsuzsa szakmai vezető.
Soft skills.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Rendészeti vezető-kiválasztás
szakmérnök hallgatók számára
A tudás értéke Nyelvtudás, közgazdasági és természettudományos tájékozottság Európában Lannert Judit.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A team-munka elméleti alapjai
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
A kompetenciák funkciója és tartalma  március 9.  Falus Iván.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Hírnév! Jólét! VV! Képernyő- és valóságshow - kutatás
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
A BKF tudástranszfer modellje a
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
HOZZÁTARTOZÓ ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK ELFOGADÁS/EGYÜTTMŰKÖDÉS.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Szociális kompetencia
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Friss diplomások a versenyszektorban 2013.11.15

Tartalom Kompetencia Megközelítések Felsorolás Osztályozás Szimuláció Alap és Mesterszintű diplomák értéke Felsőfokú intézmények szerepe

Mit értünk kompetencia alatt? Azon elvárható ismeretek, képességek, magatartási és viselkedési jegyek összessége, mely által a személy képes lesz egy adott feladat eredményes teljesítésére. Készségek és képességek együttesét jelenti, melyek segítségével valaki problémamegoldásra képes egy adott területen, jelenti továbbá az illetőnek azt a hajlandóságát is, hogy a probléma megoldásra való képességét alkalmazza és kivitelezze. Beleértjük: Ismeretek, tudás, tájékozottság Tapasztalat Motiváció, hozzáállás Kommunikációs és kooperációs készség Fejlődési készség Stb… FEJLESZTHETŐ ÉS KOMPENZÁLHATÓ!

Megközelítések Kérdezzük meg a szakembereket mi az, ami fontos? – felsorolás Kérjük meg a szakembereket, hogy osztályozzák, hogy mi a fontos? – osztályzás Játsszuk el a szakemberekkel a kiválasztási helyzetet? –valós helyzet szimulálása

Felsorolás "Talpraesett, jól tud kommunikálni, nem ügyetlen, tehát a kisugárzásán kell érezni valakinek, hogy akarok vele dolgozni vagy sem." „Három éven belül legyen meg a nyelvvizsgája, a három éves képzést legfeljebb négy év alatt, az öt éves képzést legfeljebb hét év alatt csinálja meg, azon felül nekem már fenntartásaim vannak”. „Magabiztos, de van benne alázat, és tisztában van a képességeivel. Céltudatos, de nem törtető. Nem visszahúzódó de nem is nyomja le a tárgyalópartnert.” „Nyilván a legtöbb pályakezdőnél fontos, hogy lelkes legyen. Szerintem a rugalmasság is mindenütt fontos, a tanulékonyság, fogékonyág is”.

Osztályozás

Osztályozás

Osztályozás

Szimuláció 1. Képzési szint Szakmai gyakorlat Nem szakmai munkatapasztalat Külföldi tanulmányok A diplomák száma

PRO és KONTRA Pro (39%): (1) Érett gondolkodás, (2) jobban használható kompetenciák, (3) céltudatosság Semleges (49%): (1) kompetenciák számítanak Kontra (12%): (1) nincs szükség az elméletre, (2) többet jelent a munkatapasztalat

Szimuláció 1.

Szimuláció 1. Az ’A’ jelöltnek nincs szakmai gyakorlata, de minden más tapasztalattal rendelkezik, a kiválasztási eljárás során hátterének hasznossági értéke: -0,80+0,20+0,19+0,17+0,16 = -0,08 pont. A ’B’ jelöltnek van szakmai gyakorlata van, de semmilyen más tapasztalattal rendelkezik, hasznossági értéke: 0,8-0,20-0,19-0,17-0,16 = 0,08 pont. Elmondható tehát, hogy ’B’ jelölt, ha kis mértékben is de jobban preferált a munkaerőpiacon, mint ’A’ jelölt.

Szimuláció 2. Képzőintézmény Szakmai gyakorlat Nem szakmai munkatapasztalat Nyelvtudás mértéke Képzőintézmény

PRO és KONTRA Pro (53%): (1) szaktudás (2) indirekt hatások (3) társadalmi helyzet (?) Semleges (37%): Kompetenciákat a döntőek Kontra (10%): (1) Bérigény, (2) mobilitás

Szimuláció 2.

Szimuláció 2.

Szimuláció 2. Az ’A’ jelölt egy kiváló hírnévnek örvendő intézményben szerezte diplomáját, de nyelvtudása csak átlagosnak mondható, illetve semmilyen munkatapasztalattal nem rendelkezik. A kiválasztási eljárás során hátterének hasznossági értéke: 0,38+0,12-0,62-0,18= -0,3 pont. A ’B’ jelölt egy alacsony presztízsű intézményben szerezte diplomáját és az ’A’ jelölthöz hasonlóan csak átlagos szintű idegennyelv-tudással rendelkezik, viszont szakmai és nem szakmai munkatapasztalata is van. A kiválasztási eljárás során hátterének hasznossági értéke: -0,49+0,12-0,62+0,18= 0,43 pont. Eszerint a ’B’ jelölt könnyebben tud elhelyezkedni.

zoltan.varhalmi@gvi.hu