Tell Me More online nyelvoktató program Nyelvi képzés: tájékoztató, bevezető oktatás készítették: Csörgő Barbara és Tokaji Ildikó, tutorok Budapest 2007-10-19.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

Euroexam nyelvvizsgákra
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Tibor Éva E-learning stratégiák a nyelvtanulásban – a tanuló szemével Motiváció és hatékonyság az e-learningben nyelvtanulási példákon keresztül.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Angol nyelvi kompetencia
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
Az egyéni fejlesztési terv
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
E-learning Kovácspál Eszter.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A szövegértési feladatok összeállítása
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
Eu-háló Partnerszervezeti Kommunikációs Center január 17.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Kompetensek lettünk? június 27..
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
rendszer intézményértékelés és projektértékelés Felhasználói segédlet 2005.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Információs és Kommunikációs Technológiák
Dr. Papp-Danka Adrienn Tanulásmódszertani útmutató online tanuláshoz X. MoodleMoot Konferencia, június 26.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Hallássérültek a könyvtárban
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Tell Me More online nyelvoktató program Nyelvi képzés: tájékoztató, bevezető oktatás készítették: Csörgő Barbara és Tokaji Ildikó, tutorok Budapest 

Tájékoztató bevezető oktatás tematika  Hagyományos tanulás, távoktatás, távtanulás  Tell Me More – online elektronikus tananyag ___________________________________  Kapcsolattartás – Fórum  A képzés felépítése  Tanulói kérdések 

Hagyományos tanulás és távtanulás (E-learning) Hagyományos tanulás  tanuló  tanár  tanulócsoport, osztály, évfolyam  oktatóterem, konzultáció, fogadóóra  hagyományos taneszközök E-learning  tanuló  online tananyag + internet + tutor  tanulócsoport  jelenléti tanórák (24x45percben), fórum, belső levelezési rendszer, heti haladási jelentés  számítógép, kizárólag hálózatról elérhető e-learning tananyag, internet, kiegészítő feladatok 

E-learning: Mi az, ami feltétlenül kell hozzá?  technikai háttér (ld. csatolt fájl)  alapvető IKT kompetencia __________________________________  megfelelő időbeosztás és annak következetes betartása – önfegyelem  szabadidő  motiváció  megfelelő tanulói környezet 

Hogyan épül fel a nyelvi képzés?  tájékoztató bevezető oktatás, szintfelmérő nyelvi teszt (4x45 perc)  regisztrálás a TMM nyelvoktató programban és a fórumon  önálló tanulás a TMM tananyaggal  18 x 45 perc jelenléti oktatás (kéthetenként négyórás blokkokban)  záró vizsganap, záró nyelvi teszt (2x45 perc)  tanúsítvány a Tell Me More nyelvoktató program egy teljes nyelvi szintjének elvégzéséről 

Mivel támogatjuk önálló tanulását?  tájékoztató bevezető oktatás, szintfelmérő nyelvi teszt  teljes körű Tell Me More nyelvoktató program- és fórumhozzáférés  folyamatos tutori támogatás a belső levelezési rendszerben és a fórumon egyaránt  tanulás-technikai segítség  hetente személyes haladási értesítés -ben  házi feladatok  fakultatív kiegészítő feladatok 

Mit vár el Ön a képzéstől? ? 

Célok  A célnyelvi kompetenciák fejlesztése  3 hónap alatt 1 Tell Me More nyelvi szint sikeres elvégzése (5 lehetséges nyelvi szint közül)  A távtanuláshoz szükséges készségek és kompetenciák fejlesztése  Az önálló tanulás támogatása 

Mit kell Önnek tennie?  Fogalmazza meg tanulási céljait  Szánjon időt a tananyag megismerésére  Készítsen ütemtervet a tanuláshoz  Rendszeresen tanuljon  Vegyen részt a fórumon zajló kommunikációban  Vegye igénybe a jelenléti napokat, valamint a fakultatív tanulási lehetőségeket is

Tell Me More online nyelvoktató program Nyelvi képzés: tájékoztató, bevezető oktatás Szintfelmérő teszt 

Célja  Kizárólag a TMM tananyag megfelelő szintjére való besorolás.  Nem a legjobb, hanem a REÁLIS szint feltárása.  TMM szint NEM azonos a nyelvvizsga szintekkel.

Időtartam  perc  Lehet pihenni, de  NEM lehet visszatérni feladathoz.  Maximum 50 perc alatt be kell fejezni (kivéve az internet leállása esetén)

A felület Óra – körbe halad. Zöld-sárga-piros Pánik gomb: leállítja a tesztet de nem lép ki.  kilépés, X visszatérés Következő feladat betöltése. Hangszóró: ahol ilyet látunk CSAK RÁKATTINTÁSSAL indíthatjuk el a szöveget. Maximum KÉTSZER lehet ugyanazt a szöveget meghallgatni. Választható megoldások. Rákattintással válasszon. A kiválasztott elkékül. Időn belül lehet változtatni.

Mi van a képen? Hallgassa meg a lehetőségeket és válassza a legmegfelelőbbet. Kattintson a hangszóróra!

Hallgassa meg és válassza ki a feladatban szereplő szó rokon- vagy ellentétes értelmű párját. Kattintson a hangszóróra!

HALLGASSA meg a FELADATOT. Hallgassa meg a lehetséges megoldásokat és válasszon. Kattintson a hangszóróra!

Azt a mondatot válassza, melyben helyes a szavak sorrendje.

Olvassa el a kérdést. Hallgassa meg a szöveget. Válassza ki a helyes megoldást. Kattintson a hangszóróra!

Olvassa el a mondatot és a hiányzó helyre válassza a legmegfelelőbb megoldást a felajánlottak közül.

Javasolt haladás  Olvassa el vagy hallgassa meg a feladatot.  Olvassa el vagy hallgassa meg EGYSZER a választható megoldásokat.  Kattintson az Ön szerint helyes megoldásra.  Ha maradt ideje, ellenőrizze megoldását; még választhat másikat, ha szükséges.  NE TIPPELJEN!  Akkor kattintson a zöld pipára a jobb alsó sarokban, ha felkészült a következő feladatra.

Értékelés  64 kérdésre kell válaszolnia  A rendszer 1-10-ig terjedő skálán értékeli a tesztet és a kapott pontszámot kiírja.

Az idő lejárt, az ablak inaktív. Zöld pipa: következő feladat.

Tell Me More online nyelvoktató program Nyelvi képzés: tájékoztató, bevezető oktatás A Tell me More módszer 

A Tell Me More módszer  A TELL ME MORE olyan átfogó nyelvoktató módszer, amely sokszínűségét és tartalmának színvonalát a multimédia rugalmas és interaktív tulajdonságaival ötvözi. A program célja a különböző feladattípusokon keresztül az olyan alapvető kommunikációs képességek fejlesztése, mint a szóbeli és írásbeli szövegértés, a szóbeli és írásbeli kifejezőkészség, a szókincs és a nyelvtani ismeretek. A TELL ME MORE életszerű tanulási környezetben vonultatja fel a készségek fejlesztéséhez szükséges nyelvtani, lexikai, fonetikai és ragozási ismereteket.

Tell Me More bemutató A TELL ME MORE megismeréséhez kattintson ide.kattintson ide 

Tell Me More online nyelvoktató program Nyelvi képzés: tájékoztató, bevezető oktatás Tutorált e-learning – A Fórum 

Tell Me More Fórum Nyissa meg az internet böngészőt Írja be a következő címet

Homework  Prepare a time plan  Go through the first lesson  Write a word card:  a new word or expression in English  its pronunciation  which part of speech it is (verb, noun, adjective, adverb, etc.)  meaning: explanation in English, drawing, Hungarian translation  sample sentence with it in English

Sok sikert kívánunk!