Ákos FÜZI Energetika 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Villamosenergia-piac
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Az üzleti terv.
/21 TESZÖV – Fejér Földgázpiac Aktuális információk Székesfehérvár, január 22.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
Háztartási fogyasztók mozgása a földgáz piacon Dr. Szilágyi Zsombor kereskedelmi ügyvezető helyettes EMFESZ Kft. XVI. DUNAGÁZ SZAKMAI NAPOK Dobogókő,
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
2013. november Bali Gábor Földgázbeszerzés tegnap és ma, jövőbeli kihívások Magyarországon Visegrád, november.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Statisztikai információ Készítette: Győre Viktória.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Családi vállalkozások - prezentáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
Néhány szó a földgáz piacról
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Molnár Gábor, az MGE igazgatója
Merre tart a hazai energiaszektor 2010 tavaszán. dr
Követelésvásárlás az eladó és vevő szemszögéből A múltkor sokkal kedvezőbb árat kaptam…
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
A NEM KONZISZTENS VERSENYMODELL VESZÉLYEI A HÁLÓZATOS KÖZSZOLGÁLTATÁSOKBAN Kaderják Péter Kutatóközpont vezető Budapesti Corvinus Egyetem, REKK.
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Vizsga feladatok (Minta)
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Stratégia célrendszer
A hazai gázipari társaságok előtt álló feladatok évben Molnár Gábor, az MGE igazgatója DUNAGÁZ Szakmai Nap Dobogókő,
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A fenntarthatóság anyagi és kommunikációs motivációja CARBON SOLUTIONS GLOBAL LTD.
Termék & Márka Kopcsay László.
OTP portál e-volúciója: iCRM = ügyfélre szabott kiszolgálás Joós István üzletfejlesztési igazgató.
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Marketing alapok Kopcsay László.
Készletgazdálkodás és logisztika
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Az árképzés szempontjai
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Földgáz üzlet jellemzői Forrás: egyenletes szállítás, alacsony flexibilitás hosszú távú (5-15 éves) import szerződések Fogyasztás: szezonalitás (hőmérséklet,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Fogyasztói tájékoztató Március 19.. VILLAMOSENERGIA MODELL NAGYKERESKEDŐKTERMELŐKMAVIR K E R E S K E D Ő K ELOSZTÓI ENGEDÉLYESEK F O G Y A S Z T.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
az Akasztói Szikiponty
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Biztosítás üzletág /Fejlesztési koncepció
Előadás másolata:

Ákos FÜZI Energetika 2011

Piacépítés Természete s növekedés Ügyfél- megtartás Hatékonyság- növelés  Hol tartunk?  Mi kell ahhoz, hogy forgalmat tudjunk növelni?  Kell növelni a forgalmat?

 Ha nincs gazdasági növekedés, akkor zárt játszma folyik  Keveseknek adatik új beruházás okán fogyasztó  A meglevő fogyasztók nem használnak több gázt  Remény: iparági átrendeződés (pl. zöldenergia – nukleáris)  Fogyasztót nem tudunk teremteni, szerezni kell  Nagykereskedelem: mások fogyasztóit az ellátó kereskedőn keresztül látjuk el – kooperáció  Verseny: más fogyasztóját kell megszerezni  Multiutility, Dual Fuel: Más iparág szolgáltatójától szerzem meg a saját fogyasztómat

 Jobbnak kell tűnni a versenytársnál  árban  értékben (minőség, kiszolgálás)  Jobb az ajánlatunk?  Megbízhatóbbak vagyunk?

 A termék ugyanaz: a versenytársunk is földgázt kínál...  Vagy mégsem?! Mik a különbségek? Mi a termékünk?

 A Fogyasztó szemében  Ár  Fizetési konstrukció  Kockázat  Egyszerűség (beszerzés, elszámolás)  Megbízhatóság (elszámolás)  Kiszolgálás  A kereskedő működésében  Forráskockázat (lesz-e forrásom, TOP stb.)  Rendszerhasználat (lesz-e kapacitásom, büntetések)  Fizetési kockázatok elsősorban vevői oldalon

 Ár mértéke  Árképzés módja

 Definiálhatunk fix és indexált árgörbéket  érvényességi időintervallum  felbontás  devizanem

 Az új árazási modell alapján már ... adhatot ajánlatok ... elszámolhatok ... számlázhatok Alkottam egy új (alap)terméket

... és legózhatok az árakkal...  kockázatmegosztás a vevőkkel  egyedi indexek  tetszőleges összefüggések  Gyorsan, számlázásra készen!

 Mit kell tudnom Róla, hogy jó ajánlatot tudjak adni?  Telephely POD-ját, éves fogyasztását, fogyasztás jellegét (profil, szezonalitás)  Mi befolyásolja a fogyasztását?  Valójában hogyan befolyásolja a fogyasztását?  Mi alapján dönt a kereskedőjéről, mi fontos neki?  Fizet? Milyen kockázatokat hoz?  Mit kell tudnom magamról, hogy jó ellátója lehessek?  Hogyan illeszkedik a fogyasztói portfoliómba?  Abban vagyok erős, ami Neki fontos?  Hogyan kezelem a fogyasztóm kockázatait?  Mit kell tudnom a konkurenciáról?  Ki ő?  Milyen ajánlatokat tesz?  Mik az erősségei, gyengeségei? Miért választják őt, miért nem?

 Irányítószám  Gáz/Villany  Mennyiség:  kWh  költés  hálószobák  Ellátó  Tarifacsomag  Fizetési mód  Ismeri a konkurens termékeket  Ismeri a fogyasztókat

 Városok, irányítószámok szerint tudják a  fogyasztási,  meteorológiai,  ellátási,  stb. adatokat... és használják azokat

 Szegmentálás  Váltási motivátorok  Vevői igények  Hatékony vevőkapcsolat  Értékesítési csatornák

 Mik a termékleíró paraméterek?  Időablak  Megszakíthatóság  Árképlet  Büntetések, kiegyenlítő energia kezelése  Elszámolás gyakorisága, módja  Kapcsolt szolgáltatások...  A kiskereskedelmi termékek előállítása  Forrásszerződések és kiskereskedelmi szerződések kapcsolata, kockázatok fedezése  Rendszerüzemeltetői szerződések (RHD, kiegyenlítő, energia, büntetések)  Operatív leszállítási teendők (nominálás, mérés, elszámolás)  Számlázás  Ügyfélszolgálat (fizetés, panaszkezelés stb.)  Kapcsolt szolgáltatások bekerülési módja, értéke...

BeszerzésTermelésÉrtékesítésMarketingKontrolling Stratégia Sales DrivenSzerződjön az értékesítő, ahogy tud, a többit majd megoldjuk! Manufacturing DrivenAnnak és azt adják el a kereskedőink, amit jól tudunk menedzselni ! Portfolio DrivenVálogassuk meg az ügyfeleinket! Brand DrivenLegyen jó nevünk, és minket fog választani / megmarad nálunk! Marketing DrivenKeltsünk olyan igényeket, amiket jól ki tudunk elégíteni! Financial DrivenMinden mehet, ami fiananszírozható.  Örök ellentétek,  örök egymásra utaltság  Mi a stratégiád?

Füzi Ákos